Αρκετοί είναι οι οδηγοί που ακόμη και σήμερα επιλέγουν να βγάζουν την ταχύτητα σε μια κατηφορική διαδρομή, ωστόσο σύμφωνα με τους ειδικούς, το δίλημμα «ταχύτητα ή νεκρά στην κατηφόρα» δεν υφίσταται πια.
Με τις τιμές των καυσίμων να έχουν σταθεροποιηθεί σε υψηλά επίπεδα τα τελευταία χρόνια, οι οδηγοί αναζητούν καθημερινά τρόπους εξοικονόμησης καυσίμου κατά τη μετακίνησή τους με το αυτοκίνητο.
Οι περισσότεροι από αυτούς θεωρούν ότι πρόσφορο έδαφος για την επίτευξη του παραπάνω σκοπού παρέχουν οι κατηφόρες, δεδομένου ότι επιτρέπουν την κίνηση με νεκρά, δηλαδή χωρίς σχέση στο κιβώτιο. Πρόκειται, ωστόσο, για μια εσφαλμένη αντίληψη.
Εάν βρισκόμασταν μερικές δεκαετίες πίσω και αυτοσκοπός μας ήταν η οικονομία καυσίμου, ναι, θα μπορούσαμε να βάλουμε νεκρά στο καρμπυρατεράτο αυτοκίνητό μας. Μόνο τότε.
Στα αυτοκίνητα όμως της τελευταίας 25ετίας που έχουν ιδιαίτερα εξελιγμένα συστήματα ψεκασμού, αυτή η παλιά συνήθεια δεν υφίσταται. Απεναντίας, ανεβάζει την κατανάλωση καυσίμου. Μόνο με σχέση στο κιβώτιο θα δείτε χαμηλότερη κατανάλωση στον στιγμιαίο μετρητή, κινούμενοι σε μια κατηφορική διαδρομή.
Η αλήθεια όμως είναι ότι η διαφορά στην κατανάλωση καυσίμου είναι μικρή και δεν μπορεί να υπερκεράσει το γεγονός ότι κινούμενοι με νεκρά σε μια κατηφόρα, σημαίνει και συχνότερη χρήση των φρένων για να διατηρήσουμε σταθερή ταχύτητα. Με αυτό τον τρόπο ζορίζουμε το σύστημα πέδησης με αυξημένες θερμοκρασίες και φθορά των υλικών τριβής, με αποτέλεσμα να μειώνεται η επιβραδυντική ικανότητα του αυτοκίνητου μας.
Επιπλέον, όταν έχουμε αφήσει ταχύτητα στο σασμάν σε μια κατηφορική διαδρομή, χρησιμοποιούμε το φρένο του κινητήρα και έχουμε καλύτερο έλεγχο του αυτοκίνητου μας. Ακόμα, υπάρχει το ενδεχόμενο να χρειαστεί να πατήσουμε γκάζι για λόγους ενεργητικής ασφάλειας σε μια έκτακτη περίπτωση, οπότε με νεκρά στο σασμάν θα χάσουμε πολύτιμα δευτερόλεπτα μέχρι να επιλέξουμε την σωστή σχέση στο κιβώτιο. Και αυτό μπορεί να αποβεί μοιραίο.
Τέλος, στα αυτόματα κιβώτια δεν πρέπει να βάζουμε νεκρά στις κατηφόρες, μιας και η εν κινήσει επαναφορά του σασμάν στο D μπορεί να προκαλέσει ζημιά στα μηχανικά μέρη της μετάδοσης.
Πηγή: carandmotor.gr
Με ταχύτητα ή με «νεκρά» στην κατηφόρα; Τι να επιλέξω
Η συζήτηση σχετικά με το αν είναι καλύτερο να βάζουμε ταχύτητα ή νεκρά σε κατηφόρες κατά την οδήγηση έχει αλλάξει δραματικά τα τελευταία χρόνια. Οι ειδικοί πλέον συμφωνούν ότι η χρήση νεκράς δεν προσφέρει οικονομία καυσίμου στα σύγχρονα αυτοκίνητα, αλλά αντίθετα μπορεί να αυξήσει την κατανάλωση. Αυτό οφείλεται στα εξελιγμένα συστήματα ψεκασμού που διαθέτουν τα αυτοκίνητα της τελευταίας 25ετίας. Στα παλαιότερα αυτοκίνητα με καρμπυρατέρ, η κίνηση με νεκρά μπορούσε να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου, καθώς ο κινητήρας σταματούσε να ψεκάζει καύσιμο. Ωστόσο, στα σύγχρονα οχήματα, η διατήρηση μιας σχέσης στο κιβώτιο ταχυτήτων επιτρέπει την καλύτερη αξιοποίηση του φρένου κινητήρα, μειώνοντας την ανάγκη για χρήση των φρένων και, κατ' επέκταση, την κατανάλωση καυσίμου. Η χρήση των φρένων σε κατηφόρα, όταν το αυτοκίνητο είναι με νεκρά, μπορεί να οδηγήσει σε υπερθέρμανση και φθορά του συστήματος πέδησης, μειώνοντας την αποτελεσματικότητά του. Επιπλέον, η διατήρηση ταχύτητας με νεκρά μειώνει τον έλεγχο του οχήματος και καθυστερεί την αντίδραση σε πιθανές έκτακτες καταστάσεις. Συνοψίζοντας, η οδήγηση με ταχύτητα σε κατηφόρα είναι η προτιμότερη επιλογή για τα σύγχρονα αυτοκίνητα, καθώς προσφέρει καλύτερο έλεγχο, μειώνει τη φθορά των φρένων και, σε μικρό βαθμό, συμβάλλει στην οικονομία καυσίμου. Στα αυτόματα κιβώτια, η επαναφορά σε λειτουργία (D) ενώ το όχημα κινείται με νεκρά μπορεί να προκαλέσει ζημιά στα μηχανικά μέρη.
You Might Also Like
Νικόλας: Σήμερα η κατάσταση της κυπριακής οικονομίας παρουσιάζει μια δυναμική
Δεκ 15
Αννίτα: Ο ΔΗΣΥ θα συμπεριφερθεί υπεύθυνα και θα ψηφίσει τον κρατικό προϋπολογισμό
Δεκ 15
Γιώργος Χριστοδουλίδης: Ψάχνοντας μέσα μου, συναντώ τους άλλους
Δεκ 20
Η ομάδα Street Work μια «αγκαλιά» για τους άστεγους της Αθήνας
Δεκ 25
Βόλτα με τη γάτα σας: Πώς να της μάθετε το λουράκι χωρίς άγχος
Δεκ 25