Alpha News

Influencers στην Κύπρο: Επηρεάζουν ή παραπλανούν;

Published November 30, 2025

Η αγορά του influencer marketing στην Κύπρο παρουσιάζει σημαντική άνοδο, αλλά χρήζει ρύθμισης και διαφάνειας. Παρότι οι influencers θεωρούνται πλέον έμποροι βάσει του ευρωπαϊκού δικαίου, μόνο ένα μικρό ποσοστό (1/5) δηλώνει ξεκάθαρα τις χορηγίες τους, ενώ το 72% των πληρωμένων αναρτήσεων δεν φέρουν σχετική σήμανση. Ο Φορέας Ελέγχου Διαφήμισης (ΦΕΔ) έχει δημιουργήσει έναν Οδηγό για το Influencer Marketing, ο οποίος καθορίζει τις υποχρεώσεις των influencers και των εταιρειών, όπως τη χρήση hashtags (#διαφήμιση, #συνεργασία, #ad) και εργαλείων γνωστοποίησης πλατφορμών. Ο ΦΕΔ έχει ήδη εξετάσει χιλιάδες αναρτήσεις και εντοπίσει παραβάσεις, κυρίως σχετικά με τη μη αναγραφή της διαφημιστικής φύσης των αναρτήσεων και παραπλανητικούς ισχυρισμούς. Η Κύπρος βρίσκεται σε φάση προσαρμογής, ενώ άλλες χώρες, όπως η Γαλλία, έχουν ήδη θεσπίσει αυστηρό νομικό πλαίσιο.