Ζητά συγγνώμη για τυχόν προβλήματα στις πτήσεις
Η Airbus ανακοίνωσε ότι η πλειονότητα των 6.000 αεροσκαφών τύπου A320 που επηρεάστηκαν από ευπάθεια στην ηλιακή ακτινοβολία, έχουν λάβει ενημέρωση λογισμικού – Τι αναφέρει η εταιρεία
Η Airbus ανακοίνωσε σήμερα ότι η συντριπτική πλειονότητα από τα περίπου 6.000 αεροσκάφη τύπου A320 που επηρεάστηκαν το πρόβλημα της ευπάθειας στην έντονη ηλιακή ακτινοβολία, έχουν ήδη λάβει την απαιτούμενη ενημέρωση λογισμικού μέσα στο Σαββατοκύριακο.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, λιγότερα από 100 αεροσκάφη απομένουν να υποβληθούν στην αναβάθμιση λογισμικού προτού μπορέσουν να επιστρέψουν σε υπηρεσία.
«Η Airbus ζητά συγγνώμη για τυχόν προβλήματα και καθυστερήσεις που προκλήθηκαν στους επιβάτες και τις αεροπορικές εταιρείες λόγω αυτού του γεγονότος. Η εταιρεία ευχαριστεί τους πελάτες της, τις αρχές, τους υπαλλήλους της και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την υποστήριξή τους στην εφαρμογή αυτών των μέτρων και για την κατανόησή τους όσον αφορά την απόφαση της Airbus να θέσει την ασφάλεια πάνω από κάθε άλλη παράμετρο» αναφέρει η ανακοίνωση.
Περίπου 6.000 αεροπλάνα της Airbus -κυρίως A320 και λιγότερα άλλων τύπων- πρέπει να αντικαταστήσουν επειγόντως λογισμικό ελέγχου ευάλωτο στην ηλιακή ακτινοβολία, ανακοίνωσε η ευρωπαϊκή αεροναυπηγική εταιρεία.
Η εταιρεία ενημέρωσε την Παρασκευή τους πελάτες της σε όλο τον κόσμο που χρησιμοποιούν αεροσκάφη της «οικογένειας» των Α320 να σταματήσουν τις πτήσεις πριν γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις μετά την ανάλυση περιστατικού που «αποκάλυψε ότι η έντονη ηλιακή ακτινοβολία θα μπορούσε να αλλοιώσει απαραίτητα δεδομένα για τη λειτουργία των συστημάτων ελέγχου πτήσης».
Το πρόβλημα που επηρεάζει τα αεροσκάφη είναι ότι η έντονη ηλιακή και η κοσμική ακτινοβολία σε μεγάλα υψόμετρα μπορεί να επηρεάσει τη λειτουργία του υπολογιστή ELAC, ο οποίος ελέγχει τα πηδάλια και τα πτερύγια. Πρόκειται για αεροδυναμικές επιφάνειες που χρησιμοποιούνται για να κάνουν το αεροσκάφος να ανυψώνεται ή να κατεβαίνει ή να στρίβει.
Η οικογένεια A320 χρησιμοποιεί την τεχνολογία «fly by wire». Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει άμεση μηχανική σύνδεση μεταξύ των χειριστηρίων στο πιλοτήριο και των τμημάτων του αεροσκάφους που ελέγχουν την πτήση. Οι ενέργειες του πιλότου «ερμηνεύονται» από υπολογιστές, οι οποίοι είναι αυτοί που στην πραγματικότητα «πιλοτάρουν» το αεροσκάφος.
Πηγή: Πρώτο Θέμα
Airbus: Ολοκληρώθηκε στα περισσότερα αεροσκάφη η αναβάθμιση λογισμικού
Η Airbus ανακοίνωσε ότι η πλειονότητα των περίπου 6.000 αεροσκαφών A320 που επηρεάστηκαν από ευπάθεια στην ηλιακή ακτινοβολία έχουν λάβει την απαραίτητη ενημέρωση λογισμικού. Η εταιρεία είχε προηγουμένως ζητήσει από τους πελάτες της να σταματήσουν τις πτήσεις πριν από την αναβάθμιση, καθώς η έντονη ηλιακή ακτινοβολία θα μπορούσε να αλλοιώσει δεδομένα κρίσιμα για τη λειτουργία των συστημάτων ελέγχου πτήσης. Η ευπάθεια αφορά τον υπολογιστή ELAC, ο οποίος ελέγχει τις αεροδυναμικές επιφάνειες των αεροσκαφών. Η Airbus χρησιμοποιεί τεχνολογία "fly by wire", όπου οι ενέργειες του πιλότου "ερμηνεύονται" από υπολογιστές. Λιγότερα από 100 αεροσκάφη απομένουν να αναβαθμιστούν. Η εταιρεία εξέφρασε συγγνώμη για τυχόν προβλήματα και καθυστερήσεις που προκλήθηκαν στους επιβάτες και τις αεροπορικές εταιρείες, τονίζοντας ότι η ασφάλεια είναι η πρώτη της προτεραιότητα.
Similar Articles
Airbus: Ολοκληρώθηκε στα περισσότερα αεροσκάφη η αναβάθμιση λογισμικού
Dec 1
You Might Also Like
Χιλιάδες αεροσκάφη της Airbus πρέπει ν’ αλλάξουν λογισμικό
Nov 28
Πρόβλημα στα Airbus A320 από ηλιακή ακτινοβολία-Αναταράξεις σε πτήσεις διεθνώς
Nov 29
Πρόβλημα λογισμικού στα Airbus A320 από ηλιακή ακτινοβολία προκαλεί αναταράξεις σε πτήσεις
Nov 29
Airbus: Ολοκληρώθηκε στα περισσότερα αεροσκάφη η αναβάθμιση λογισμικού
Dec 1
Airbus: Αναβαθμίστηκε το λογισμικό στα περισσότερα αεροσκάφη – Ζητά συγγνώμη για τις καθυστερήσεις στις πτήσεις
Dec 1