Με 42 νέες παραγγελίες πλοίων μέσα σε διάστημα περίπου ενός μήνα, η ελληνική πλοιοκτησία έκλεισε δυναμικά το έτος, ενισχύοντας περαιτέρω το βιβλίο ναυπηγήσεων σε μια περίοδο αυξημένης αβεβαιότητας στη διεθνή ναυτιλιακή αγορά, υψηλού κόστους ναυπηγήσεων και περιορισμένης διαθεσιμότητας ναυπηγικών θέσεων.
Παρά το απαιτητικό περιβάλλον, οι Έλληνες πλοιοκτήτες διατήρησαν ενεργό επενδυτικό ρόλο, επιβεβαιώνοντας τη στρατηγική τους παρουσία στη διεθνή ναυτιλιακή σκηνή. Σύμφωνα με τα τελευταία συγκεντρωτικά στοιχεία της αγοράς, το ελληνικό orderbook αυξήθηκε από τα 651 στα 693 πλοία, καταγράφοντας ενίσχυση που δεν θεωρείται συγκυριακή αλλά αντανακλά συνειδητή επιλογή τοποθέτησης κεφαλαίων.
Η εξέλιξη αυτή συνοδεύτηκε από περαιτέρω ενίσχυση του μεριδίου της ελληνικής πλοιοκτησίας στο παγκόσμιο βιβλίο ναυπηγήσεων, το οποίο πλέον προσεγγίζει το 15,6% του συνόλου. Το ποσοστό αυτό διατηρεί την Ελλάδα στην κορυφή διεθνώς σε όρους υπό κατασκευή στόλου, ενισχύοντας τη διαπραγματευτική ισχύ των ελληνικών συμφερόντων έναντι ναυπηγείων, χρηματοδοτών και ναυλωτών.
Έμφαση στο ξηρό φορτίο
Σε επίπεδο κατηγοριών, το μεγαλύτερο μέρος των νέων παραγγελιών κατευθύνθηκε στο ξηρό φορτίο. Οι ελληνικές εταιρείες επένδυσαν κυρίως σε Panamax, Kamsarmax και Post-Panamax bulk carriers, πλοία που θεωρούνται κρίσιμα για το παγκόσμιο εμπόριο πρώτων υλών και προσφέρουν ευελιξία απασχόλησης σε περιόδους μεταβλητότητας των ναύλων. Η επιλογή αυτή αποτυπώνει έμφαση στη σταθερότητα και όχι σε επιθετικές κινήσεις υψηλού ρίσκου.
Στροφή στην αποδοτικότητα στα containerships
Παράλληλα, καταγράφηκε ενίσχυση των παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, κυρίως μεσαίου μεγέθους και feeders. Η τάση αυτή υποδηλώνει ότι μέρος της ελληνικής πλοιοκτησίας προετοιμάζεται για μια πιο εξορθολογισμένη φάση της αγοράς containers, μετά τις ακραίες διακυμάνσεις της προηγούμενης διετίας, δίνοντας έμφαση στην αποδοτικότητα και την προσαρμοστικότητα δρομολογίων.
Στοχευμένες κινήσεις στα δεξαμενόπλοια
Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, όπου η ελληνική παρουσία είναι ήδη ισχυρή, η ενίσχυση συνεχίστηκε με στοχευμένες παραγγελίες. Αν και ο ρυθμός αύξησης ήταν χαμηλότερος σε σύγκριση με το ξηρό φορτίο και τα containerships, οι Έλληνες πλοιοκτήτες διατηρούν κορυφαίο μερίδιο στο παγκόσμιο orderbook, με παραγγελίες που εκτείνονται από Aframax και Suezmax έως VLCCs, με έμφαση στην ανανέωση στόλου και τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας.
Συνολικά, το κλείσιμο της χρονιάς βρίσκει την ελληνική πλοιοκτησία να ενισχύει μεθοδικά τον υπό κατασκευή στόλο, διατηρώντας ισχυρή παρουσία σε βασικές κατηγορίες πλοίων και προετοιμάζοντας το έδαφος για την επόμενη φάση της αγοράς. Οι 42 νέες παραγγελίες του τελευταίου μήνα αποτελούν σαφή ένδειξη ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να επενδύουν με στρατηγικό προσανατολισμό, παρά τις προκλήσεις της διεθνούς ναυτιλιακής συγκυρίας.
42 νέες παραγγελίες στο τέλος του έτους ενισχύουν το ελληνικό βιβλίο ναυπηγήσεων
Η ελληνική πλοιοκτησία έκλεισε το έτος με 42 νέες παραγγελίες πλοίων σε διάστημα ενός μήνα, ενισχύοντας σημαντικά το βιβλίο ναυπηγήσεων σε μια περίοδο αυξημένης αβεβαιότητας στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά, υψηλού κόστους ναυπηγήσεων και περιορισμένης διαθεσιμότητας θέσεων. Παρά τις προκλήσεις, οι Έλληνες πλοιοκτήτες διατήρησαν ενεργό επενδυτικό ρόλο, επιβεβαιώνοντας τη στρατηγική τους παρουσία στον κλάδο. Το ελληνικό orderbook αυξήθηκε από 651 σε 693 πλοία, μια ενίσχυση που δεν θεωρείται τυχαία. Η αύξηση αυτή οδήγησε σε περαιτέρω ενίσχυση του μεριδίου της ελληνικής πλοιοκτησίας στο παγκόσμιο βιβλίο ναυπηγήσεων, το οποίο πλέον προσεγγίζει το 15,6% του συνόλου. Με αυτό το ποσοστό, η Ελλάδα παραμένει στην κορυφή διεθνώς όσον αφορά τον υπό κατασκευή στόλο, ενισχύοντας τη διαπραγματευτική της δύναμη έναντι ναυπηγείων, χρηματοδοτών και ναυλωτών. Η θέση αυτή υπογραμμίζει τη σημασία της ελληνικής ναυτιλίας στην παγκόσμια οικονομία. Σε επίπεδο κατηγοριών, το μεγαλύτερο μέρος των νέων παραγγελιών αφορά πλοία ξηρού φορτίου, συγκεκριμένα Panamax, Kamsarmax και Post-Panamax bulk carriers. Οι ελληνικές εταιρείες επενδύουν σε πλοία που θεωρούνται κρίσιμα για το παγκόσμιο εμπόριο πρώτων υλών και προσφέρουν ευελιξία σε περιόδους μεταβλητότητας των ναύλων. Αυτή η επιλογή δείχνει έμφαση στη σταθερότητα και όχι σε ρίσκα. Παράλληλα, καταγράφηκε αύξηση των παραγγελιών για containerships μεσαίου μεγέθους και feeders, υποδηλώνοντας προετοιμασία για μια πιο εξορθολογισμένη φάση στην αγορά containers μετά τις ακραίες διακυμάνσεις των προηγούμενων ετών. Η έμφαση δίνεται στην αποδοτικότητα και την προσαρμοστικότητα των δρομολογίων. Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, όπου η ελληνική παρουσία είναι ήδη ισχυρή, οι παραγγελίες συνεχίστηκαν με στοχευμένο τρόπο, με έμφαση στην ανανέωση του στόλου και τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας.
You Might Also Like
Άγρια δολοφονία Ρώσου εκατομμυριούχου και της γυναίκας του – Τους βασάνισαν φρικτά και ακολούθως τους τσιμέντωσαν
Dec 5
Μαρία Παναγιώτου, Πρόεδρος CIFA: Η δεκαετία που μεταμόρφωσε την Κύπρο σε επενδυτικό κέντρο
Dec 5
PCS: Διεθνής παρουσία σε 11 χώρες
Dec 7
Οι Πέντε Μετασχηματισμοί που Αναδιαμορφώνουν τον Κόσμο – Η Κυπριακή Πραγματικότητα και η Συμβολή της CYTA
Dec 8
KPMG STARTUP INNOVATION LAB: Δημιουργώντας το μέλλον της καινοτομίας στην Κύπρο
Dec 22