Cyprus Times

Όσκαρ 2026: Αυτά είναι τα φαβορί στις πέντε βασικές κατηγορίες

Published November 2, 2025
Όσκαρ 2026: Αυτά είναι τα φαβορί στις πέντε βασικές κατηγορίες

Ήδη υπάρχουν αρκετές ταινίες και ερμηνείες που ξεχωρίζουν, ακόμη κι αν δεν έχουν προβληθεί στις αίθουσες
Μπορεί να απέχουμε σχεδόν τρεις μήνες από την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων για τα Όσκαρ του 2026 – θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 22 Ιανουαρίου –αλλά ήδη υπάρχουν αρκετές ταινίες και ερμηνείες που ξεχωρίζουν, ακόμη κι αν δεν έχουν προβληθεί στις αίθουσες.
Ακολουθεί μια προκαταρκτική ανάλυση από το CNNi πέντε κορυφαίων κατηγοριών: Καλύτερη ταινία, καλύτερος Α΄ γυναικείος ρόλος, καλύτερος Α΄ ανδρικός ρόλος, καλύτερος Β΄ γυναικείος ρόλος, καλύτερος Β΄ ανδρικός ρόλος.
Καλύτερη ταινία
Έχουν περάσει 15 χρόνια από τότε που η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου άνοιξε την κατηγορία σε 8 έως 10 υποψηφίους (σταθερά 10 τα τελευταία χρόνια) από 5 που ήταν προηγουμένως. Φέτος, το πεδίο είναι ανοιχτό για αρκετές ταινίες. Το μεγαλύτερο φαβορί, μετά τις διθυραμβικές κριτικές (άσχετο αν δεν «έσκισε» στα ταμεία), είναι το «Μια μάχη μετά την άλλη» (One Battle After Another) του Πολ Τόμας Άντερσον, που είναι από τους αγαπημένους σκηνοθέτες της Ακαδημίας.
Η επιτυχημένη ταινία τρόμου εποχής «Αμαρτωλοί» (Sinners) του Ράιαν Κούγκλερ θεωρείται επίσης σίγουρη, παρά το γεγονός ότι προβλήθηκε τους καλοκαιρινούς μήνες, μια περίοδο που συχνά αγνοούν οι ψηφοφόρι της Ακαδημίας.
Μέχρι τώρα, άλλες ταινίες που έχουν προκαλέσει αρκετό θόρυβο για τα Όσκαρ είναι η νορβηγο-γερμανική παραγωγή «Συναισθηματική αξία» (Sentimental Value) του Γιοακίμ Τρίερ με διαλόγους στα αγγλικά, τα νορβηγικά και τα σουηδικά, το «Hamnet» της Κλόε Ζάο και το «Marty Supreme» του Τζος Σάφντι. Ας μην παραβλέψουμε επίσης την ιρανική ταινία «Ένα απλό ατύχημα» (It was Just an Accident) του Τζαφάρ Παναχί, που κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες.
Στην κατηγορία «ίσως… θα μπορούσε… ποτέ δεν ξέρεις!», περιλαμβάνονται τα «F1» του Τζόζεφ Κοσίνσκι, «Jay Kelly» του Νόα Μπόμπακ και «Frankenstein» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο.
Καλύτερος Α΄ γυναικείος ρόλος
Η Ακαδημία σίγουρα δείχνει προτίμηση στις υποψήφιες που επιστρέφουν, αλλά επίσης δεν μπορεί να αντισταθεί σε μια νέα άφιξη. Φέτος, αυτή θα μπορούσε να είναι η πρωτοεμφανιζόμενη Τσέις Ινφίνιτι, της οποίας η ήσυχα εκρηκτική ερμηνεία βρίσκεται στο επίκεντρο της ταινίας «Μια μάχη μετά την άλλη». Και παρόλο που δεν είναι καινούργια στο χώρο, η Νορβηγίδα ηθοποιός Ρενάτε Ρέινσβε θα μπορούσε να διεκδικήσει Όσκαρ για πρώτη φορά στην καριέρα της με τη «Συναισθηματική αξία».
Όσον αφορά τις επιστροφές υποψηφίων, σίγουρη είναι η Τζέσι Μπακλεϊ, που ήταν υποψήφια για Β΄ ρόλο το 2022 με τη «Χαμένη κόρη» και φέτος συγκινεί ως θλιμμένη σύζυγος του Σαίξπηρ στο «Hamnet». Θα ήταν επίσης μεγάλη έκπληξη αν η Σίνθια Ερίβο δεν μπει στη λίστα για την ερμηνεία της ως μάγισσα Έλφαμπα στο «Wicked: Μέρος δεύτερο» (Wicked: For Good), όπως είχε συμβεί πέρυσι με το πρώτο μέρος.
Άλλες πιθανές υποψήφιες που δεν είναι καινούργιες στην κούρσα των Όσκαρ περιλαμβάνουν την Αμάντα Σέιφριντ στην ταινία «The Testament of Ann Lee», την Τζούλια Ρόμπερτς στο «Μετά το κυνήγι» (After the Hunt), την Έμα Στόουν στη «Βουγονία» (Bugonia) και την Τζένιφερ Λόρενς στο «Die My Love».
Καλύτερος Α΄ ανδρικός ρόλος
MK2 Films
Αν η μία θέση είναι καπαρωμένη από τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο για το «Μια μάχη μετά την άλλη» – ο οποίος έχει ήδη κερδίσει Όσκαρ για την «Επιστροφή» του 2015 – μένουν τέσσερις θέσεις ανοιχτές στην κούρσα για τον καλύτερο Α΄ ανδρικό ρόλο.
Ας τις κάνουμε καλύτερα τρεις, γιατί ο Βάγκνερ Μόουρα (που όλοι λάτρεψαν ως Πάμπλο Εσκομπάρ στη σειρά «Narcos») έχει κάνει θραύση με την ερμηνεία του στο βραζιλιάνικο κατασκοπικό θρίλερ «The Secret Agent», κερδίζοντας το αντίστοιχο βραβείο στο Φεστιβάλ των Καννών.
Για τις άλλες τρεις θέσεις συνωστίζονται αρκετές καλές ερμηνείες. Ο Μάικλ Μπ. Τζόρνταν που υποδύεται δύο δίδυμους αδερφούς στο «Αμαρτωλοί» και ο Τιμοτέ Σαλαμέ για το «Marty Supreme» θεωρούνται σχεδόν σίγουροι – ο Σαλαμέ για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, καθώς ήταν και πέρυσι υποψήφιος ως Μπομπ Ντίλαν στο «A Complete Unknown».
Κανείς όμως δεν μπορεί να ξεγράψει τον Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ ως Μπρους Σπρίνγκστιν στο «Springsteen: Deliver Me from Nowhere» (οι μουσικές βιογραφίες έχουν μεγάλο ποσοστό επιτυχίας στη συγκεκριμένη κατηγορία) ή τον Ντουέιν Τζόνσον στο «The Smashing Machine». Στους παραπάνω θα πρέπει να προστεθούν ο Ίθαν Χοκ για το «Blue Moon» και ο Τζέσι Πλέμονς για τη «Βουγονία».
Καλύτερος Β΄ γυναικείος ρόλος
Warner Bros.
Η επιλογή στη συγκεκριμένη κατηγορία είναι δύσκολη καθώς, ως συνήθως, υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές. Η Έιμι Μάντιγκαν έδωσε μια «παλαβή» ερμηνεία ως κακιά μάγισσα στην επιτυχημένη ταινία τρόμου «Weapons» και εμφανίζεται ως φαβορί σε αρκετές σχετικές λίστες. Αυτή θα είναι η δεύτερη υποψηφιότητά της για Όσκαρ στην ίδια κατηγορία, 40 ακριβώς χρόνια μετά από το «Twice in a Lifetime» του 1985.
Θα πρέπει σίγουρα να υπολογίζουμε μία εκ των Τεγιάνα Τέιλορ και Ρετζίνα Χολ (ή και τις δύο, γιατί όχι;) που λάμπουν στο «Μια μάχη μετά την άλλη», όπως επίσης και τις Ελ Φάνινγκ και Ίνγκα Ιμπσντότερ Λίλεας για τη δουλειά τους στη «Συναισθηματική αξία». Τέλος, είναι πολύ νωρίς για να αποκλείσουμε την Αριάνα Γκράντε, που θα υποδυθεί ξανά την μάγισσα Γκλίντα στο «Wicked: Μέρος δεύτερο» – ειδικά αν η ταινία αποδειχθεί καλή.
Καλύτερος Β΄ ανδρικός ρόλος
Agata Grzybowska/Focus Features
Αν ο Σον Πεν κερδίσει το Όσκαρ για το «Μια μάχη μετά την άλλη» – η υποψηφιότητά του είναι σίγουρη, δεν τη συζητάμε καν – θα μπει στην εκλεκτή λίστα των τριπλών νικητών, που περιλαμβάνει τους Μέριλ Στριπ, Ντάνιελ Ντέι-Λιούις, Τζακ Νίκολασον και Φράνσις ΜακΝτόρμαντ. Αλλά και ο Πολ Μέσκαλ ως Σαίξπηρ στο «Hamnet», που επιστρέφει ως υποψήφιος μετά το «Aftersun» του 2022, έχει επίσης μεγάλες πιθανότητες.
Άλλοι πιθανοί υποψήφιοι σε αυτή την κατηγορία θα μπορούσαν να είναι ο Στέλαν Σκάρσγκαρντ για τη «Συναισθηματική αξία», ο Άνταμ Σάντλερ για το «Jay Kelly» και ο Τζέρεμι Στρονγκ – που ήταν και πέρυσι υποψήφιος στην ίδια κατηγορία με το «The Apprentice» – για το «Springsteen: Deliver Me from Nowhere».
Πηγή: CNN Greece Με πληροφορίες από: Oscar nominations are already three months away. Here’s where the race stands so far by Dan Heching