Μονοπώλησε το ενδιαφέρον η κινηματογραφική ληστεία που σημειώθηκε στις 19 Οκτωβρίου στο μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι. Οι τρύπες στην ασφάλεια και το θράσος των ληστών είχαν ως αποτέλεσμα να αφαιρεθούν κοσμήματα του γαλλικού στέμματος αξίας €88 εκατ. με βαρύνουσα ιστορική σημασία.
Άφαντες μέχρι και σήμερα οι καρφίτσες, τα μενταγιόν, τα σκουλαρίκια και τα στέμματα από τη συλλογή του Ναπολέοντα και της αυτοκράτειρας Ευγενίας.
Λίγο πολύ, όλα αυτά είναι γνωστά.
Ωστόσο, δεν πέρασε ούτε μήνας και γίνεται γνωστή μια νέα ληστεία. Αυτή τη φορά στο Εθνικό Μουσείο της Δαμασκού, από το οποίο εκλάπησαν έξι μαρμάρινα αγάλματα.
Το εν λόγω μουσείο είναι ένα από τα παλαιότερα ιδρύματα πολιτισμού της Μέσης Ανατολής και φιλοξενεί μια μεγάλη συλλογή αρχαιολογικών και καλλιτεχνικών θησαυρών της Συρίας.
Η όποια απώλεια εκθεμάτων αποτελεί τεράστιο πλήγμα, καθώς αποτελούν ανεκτίμητα τεκμήρια της ιστορικής ταυτότητας της περιοχής και του πολιτισμού που άνθισε.
Μπορεί κανείς, λοιπόν, και να μαραζώσει με τις εν λόγω ειδήσεις. Διότι δεν πρόκειται για ληστείες σε μια τράπεζα. Δεν είναι χαρτί, το οποίο μπορεί να ξανατυπωθεί. Είναι κομψοτεχνήματα από μια αλλοτινή εποχή. Από μια ένδοξη στιγμή του ανθρώπινου. Είναι κομμάτι του χρόνου, ο οποίος δεν αγοράζεται και δεν ανακτάται.
Αναπόφευκτα σου έρχεται στο μυαλό μετά από όλα αυτά: «Ληστέψανε την τράπεζα και τι με νοιάζει εμένα; Δεν είμαι με κανένα», που τραγουδάει και ο Παύλος Σιδηρόπουλος, υποδεικνύοντας πόσο προκλητικό είναι να είναι γεμάτες εκατομμύρια, ενώ ο λαός πεινάει.
Το γεγονός παραμένει ένα. Με όσα άρπαξαν από τα μουσεία, φτωχότεροι είμαστε όλοι.
Τρεντ οι ληστείες στα Μουσεία
Το άρθρο παρουσιάζει μια κριτική ματιά στην κατάσταση του πολιτισμού στην Κύπρο, υπογραμμίζοντας την έλλειψη ενδιαφέροντος και στήριξης από την πλευρά της κυβέρνησης. Ο συγγραφέας, έχοντας διατελέσει διευθυντής του Γραφείου Τύπου του Υφυπουργείου Πολιτισμού για σύντομο χρονικό διάστημα, αναφέρει την υποστελέχωση του υπουργείου και τους περιορισμένους πόρους που διατίθενται για τον πολιτισμό. Επισημαίνει ότι η δημιουργία του υφυπουργείου ήταν περισσότερο για λόγους εντυπωσιασμού παρά για ουσιαστική στήριξη του πολιτιστικού τομέα. Ο συγγραφέας τονίζει την ανάγκη για ουσιαστική στήριξη των καλλιτεχνών από την πολιτεία, όχι με επιδόματα ή προνόμια, αλλά με την αναγνώριση της αξίας της δουλειάς τους και τη δημιουργία ενός ευνοϊκού περιβάλλοντος για την ανάπτυξη της τέχνης. Κριτικάρει την έλλειψη πολιτικής βούλησης για επένδυση στον πολιτισμό, επισημαίνοντας ότι τα κονδύλια δαπανώνται σε άλλα έργα με αδιαφανείς πρακτικές και μίζες. Το άρθρο καταλήγει με μια απαισιόδοξη εικόνα για το μέλλον του πολιτισμού στην Κύπρο, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για μια μορφωμένη διακυβέρνηση και νοικοκυρεμένες πολιτικές που θα θέσουν τον πολιτισμό σε προτεραιότητα. Ο συγγραφέας εκφράζει την απογοήτευσή του για την έλλειψη ουσιαστικής αλλαγής και την επικράτηση του συγγενολόι και του νεποτισμού στον πολιτικό τομέα.
You Might Also Like
Ξηλώνεται το πουλόβερ των παραδοσιακών κομμάτων
Nov 22
Διπλωματία, Μακιαβέλι και η Τεχνητή Νοημοσύνη
Nov 24
Δώσ’ μου τα χέρια σου
Nov 29
Καινοτόμα τεχνική εντοπίζει καρκινογόνες ουσίες σε καθημερινά τρόφιμα – Η μέθοδος που προστατεύει τους καταναλωτές
Dec 6
Βασιλιάς Κάρολος: Κουρτίνες από παλάτι του έγιναν κάλτσες για φιλανθρωπία
Dec 6