Σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο BMJ Open Sport & Exercise Medicine, τα περισσότερα γυναικεία αθλητικά παπούτσια δεν είναι πραγματικά σχεδιασμένα για γυναίκες. Αντίθετα, βασίζονται σε ανδρικά πρότυπα και απλώς μικραίνουν σε μέγεθος και βάφονται σε πιο «θηλυκά» χρώματα - μια προσέγγιση που οι ειδικοί αποκαλούν “shrink it and pink it”. «Τα παπούτσια που πωλούνται ως γυναικεία δεν λαμβάνουν υπόψη τις ανατομικές διαφορές των γυναικών – ούτε τον τρόπο που αυτές τρέχουν», εξηγεί ο Δρ. Κρις Νέιπιερ, επικεφαλής της έρευνας και καθηγητής φυσιολογίας στο Πανεπιστήμιο Simon Fraser του Καναδά.
Αυτή η πρακτική έχει σημαντικές συνέπειες για τις γυναίκες δρομείς. Παρά το γεγονός ότι οι μεγάλες εταιρείες επενδύουν δισεκατομμύρια για την ανάπτυξη παπουτσιών που υποτίθεται ότι βελτιώνουν την άνεση και την απόδοση, ένα μεγάλο μέρος της γυναικείας κοινότητας τρέχει με προϊόντα που δεν έχουν σχεδιαστεί για το γυναικείο πόδι. Οι γυναίκες συχνά αναφέρουν προβλήματα στα παπούτσια τους, όπως στενότητα στα δάχτυλα, ανεπαρκής στήριξη της φτέρνας και έλλειψη απορρόφησης κραδασμών, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει όχι μόνο την άνεση, αλλά και την απόδοση και τον κίνδυνο τραυματισμών.
Τι είναι το «shrink it and pink it»
Το «shrink it and pink it» είναι ένα γνωστό κόλπο στον κόσμο του μάρκετινγκ. Ο όρος χρησιμοποιείται για να περιγράψει ουσιαστικά μια εύκολη λύση στον σχεδιασμό και την ανατομία κυρίως ρούχων και υποδημάτων, παραβλέποντας τις πραγματικές ανάγκες και διαφορές μεταξύ φύλων. Τι κάνουν ακριβώς: παίρνουν ένα ανδρικό σχέδιο, το μικραίνουν, το βάφουν σε πιο θηλυκά χρώματα και ξαφνικά το προϊόν θεωρείται «γυναικείο», χωρίς όμως να είναι πραγματικά. Η πρακτική αυτή δεν περιορίζεται στα παπούτσια - τη συναντάμε σε ρούχα, φόρμες και άλλα αθλητικά είδη. Το αποτέλεσμα; Προϊόντα που ναι μεν φαίνονται «γυναικεία», αλλά δεν ταιριάζουν στο γυναικείο σώμα ούτε ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες της γυναίκας που τα φοράει.
@bloombergoriginals Sue Bird explains what “pink it and shrink it” means and why there’s a gap in #merchandise in women’s #sports — Watch the full episode of The Deal on the Bloomberg app or listen wherever you get your podcasts. #business @AROD ♬ original sound - Bloomberg Originals
Τι έδειξαν τα αποτελέσματα της έρευνας
Οι συμμετέχουσες στην έρευνα - γυναίκες 20 έως 70 ετών με πολυετή εμπειρία στο τρέξιμο - ανέφεραν ξεκάθαρα τι θέλουν από τα παπούτσια τους: ένα αθλητικό παπούτσι με περισσότερη άνεση στα δάχτυλα, στενότερη εφαρμογή στη φτέρνα και περισσότερη απορρόφηση των κραδασμών. Πολλές μητέρες σημείωσαν πως μετά την εγκυμοσύνη χρειάζονται μεγαλύτερο νούμερο και επιπλέον στήριξη.«Για πολλές, ήταν η στιγμή που συνειδητοποίησαν ότι τα προβλήματα που είχαν με τα παπούτσια τους δεν ήταν δικό τους λάθος, αλλά ένα κοινό πρόβλημα όλων των γυναικών είτε που τρέχουν, είτε που απλά φοράνε αθλητικά παπούτσια στην καθημερινότητά τους», δήλωσε ο Δρ. Κρις Νέιπιερ, επικεφαλής της μελέτης.
Η έρευνα μπορεί να ήταν μικρή, αλλά στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα: η βιομηχανία αθλητικών ειδών επενδύει δισεκατομμύρια σε προϊόντα που τελικά δεν ανταποκρίνονται στις γυναίκες. Ίσως όμως ήρθε η ώρα τα γυναικεία παπούτσια να σταματήσουν να είναι απλά ροζ εκδόσεις των ανδρικών, και να φτιαχτούν για τα πόδια των γυναικών και τις πραγματικές του ανάγκες, όπως έπρεπε από την αρχή.
Με πληροφορίες από: sciencefocus / Πηγή: athensvoice.gr
Το κατασκευαστικό λάθος στα γυναικεία αθλητικά παπούτσια για το οποίο δεν μιλά κανείς
Νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι τα περισσότερα γυναικεία αθλητικά παπούτσια δεν είναι πραγματικά σχεδιασμένα για γυναικεία πόδια, αλλά αποτελούν απλώς μικρότερες εκδόσεις ανδρικών σχεδίων με διαφορετικό χρώμα – μια πρακτική γνωστή ως “shrink it and pink it”. Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο BMJ Open Sport & Exercise Medicine, υπογραμμίζει ότι οι εταιρείες δεν λαμβάνουν υπόψη τις ανατομικές διαφορές μεταξύ ανδρών και γυναικών, όπως το σχήμα του ποδιού, το ύψος της καμάρας και τον τρόπο που τρέχουν οι γυναίκες. Η πρακτική αυτή έχει αρνητικές συνέπειες για τις γυναίκες δρομείς, οι οποίες συχνά αντιμετωπίζουν προβλήματα όπως στενότητα στα δάχτυλα, έλλειψη στήριξης στη φτέρνα και ανεπαρκή απορρόφηση κραδασμών. Αυτά τα προβλήματα μπορούν να επηρεάσουν την άνεση, την απόδοση και να αυξήσουν τον κίνδυνο τραυματισμών. Η μελέτη αναφέρει ότι πολλές γυναίκες συνειδητοποιούν ότι τα παπούτσια τους δεν είναι κατάλληλα μετά την εγκυμοσύνη, όταν το πόδι τους αλλάζει σχήμα και μέγεθος. Το “shrink it and pink it” είναι μια κοινή τακτική μάρκετινγκ που χρησιμοποιείται για να δημιουργηθεί η ψευδαίσθηση ότι ένα προϊόν είναι σχεδιασμένο ειδικά για γυναίκες, χωρίς να γίνονται ουσιαστικές αλλαγές στο σχεδιασμό ή την κατασκευή του. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα προϊόντα που δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των γυναικών και μπορεί να είναι ακόμη και επιβλαβή για την υγεία τους. Η μελέτη τονίζει την ανάγκη για περισσότερη έρευνα και ανάπτυξη γυναικείων αθλητικών παπουτσιών που να λαμβάνουν υπόψη τις μοναδικές ανατομικές και βιομηχανικές ανάγκες των γυναικών. Ο Δρ. Κρις Νέιπιερ, επικεφαλής της έρευνας, αναφέρει ότι οι γυναίκες χρειάζονται παπούτσια με περισσότερο χώρο στα δάχτυλα, στενότερη εφαρμογή στη φτέρνα και καλύτερη απορρόφηση κραδασμών. Η έρευνα αυτή θέτει ερωτήματα σχετικά με τις πρακτικές των εταιρειών αθλητικών ειδών και την ανάγκη για μεγαλύτερη διαφάνεια και υπευθυνότητα στον σχεδιασμό και την κατασκευή των προϊόντων τους. Η μελέτη καλεί τις εταιρείες να επενδύσουν σε έρευνα και ανάπτυξη για να δημιουργήσουν παπούτσια που να είναι πραγματικά σχεδιασμένα για γυναίκες και να βελτιώσουν την απόδοση και την υγεία τους.
You Might Also Like
Γιατί τα εγκεφαλικά είναι πιο συχνά στις γυναίκες; «Αθώα» συμπτώματα που περνούν απαρατήρητα
Nov 21
Ας κάνουμε τον ψηφιακό κόσμο ασφαλή για τις γυναίκες και τα κορίτσια
Nov 25
Πραγματοποιήθηκε το 2ο Women in STEM Cyprus Summit: Φωνές Αλλαγής
Nov 26
Ημερίδα για τον ρόλο της γυναίκας στην ΕΦ… με γυναίκες ως στελέχη δευτέρας διαλογή!
Nov 28
«Μας βίασαν μπροστά σε όλους»: Ο πόλεμος πάνω στα σώματα των κοριτσιών του Σουδάν
Nov 28