Politis

Το κατασκευαστικό λάθος στα γυναικεία αθλητικά παπούτσια για το οποίο δεν μιλά κανείς

Published December 4, 2025
Το κατασκευαστικό λάθος στα γυναικεία αθλητικά παπούτσια για το οποίο δεν μιλά κανείς

Νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι τα περισσότερα γυναικεία αθλητικά παπούτσια δεν είναι πραγματικά σχεδιασμένα για γυναικεία πόδια, αλλά αποτελούν απλώς μικρότερες εκδόσεις ανδρικών σχεδίων με διαφορετικό χρώμα – μια πρακτική γνωστή ως “shrink it and pink it”. Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο BMJ Open Sport & Exercise Medicine, υπογραμμίζει ότι οι εταιρείες δεν λαμβάνουν υπόψη τις ανατομικές διαφορές μεταξύ ανδρών και γυναικών, όπως το σχήμα του ποδιού, το ύψος της καμάρας και τον τρόπο που τρέχουν οι γυναίκες. Η πρακτική αυτή έχει αρνητικές συνέπειες για τις γυναίκες δρομείς, οι οποίες συχνά αντιμετωπίζουν προβλήματα όπως στενότητα στα δάχτυλα, έλλειψη στήριξης στη φτέρνα και ανεπαρκή απορρόφηση κραδασμών. Αυτά τα προβλήματα μπορούν να επηρεάσουν την άνεση, την απόδοση και να αυξήσουν τον κίνδυνο τραυματισμών. Η μελέτη αναφέρει ότι πολλές γυναίκες συνειδητοποιούν ότι τα παπούτσια τους δεν είναι κατάλληλα μετά την εγκυμοσύνη, όταν το πόδι τους αλλάζει σχήμα και μέγεθος. Το “shrink it and pink it” είναι μια κοινή τακτική μάρκετινγκ που χρησιμοποιείται για να δημιουργηθεί η ψευδαίσθηση ότι ένα προϊόν είναι σχεδιασμένο ειδικά για γυναίκες, χωρίς να γίνονται ουσιαστικές αλλαγές στο σχεδιασμό ή την κατασκευή του. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα προϊόντα που δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των γυναικών και μπορεί να είναι ακόμη και επιβλαβή για την υγεία τους. Η μελέτη τονίζει την ανάγκη για περισσότερη έρευνα και ανάπτυξη γυναικείων αθλητικών παπουτσιών που να λαμβάνουν υπόψη τις μοναδικές ανατομικές και βιομηχανικές ανάγκες των γυναικών. Ο Δρ. Κρις Νέιπιερ, επικεφαλής της έρευνας, αναφέρει ότι οι γυναίκες χρειάζονται παπούτσια με περισσότερο χώρο στα δάχτυλα, στενότερη εφαρμογή στη φτέρνα και καλύτερη απορρόφηση κραδασμών. Η έρευνα αυτή θέτει ερωτήματα σχετικά με τις πρακτικές των εταιρειών αθλητικών ειδών και την ανάγκη για μεγαλύτερη διαφάνεια και υπευθυνότητα στον σχεδιασμό και την κατασκευή των προϊόντων τους. Η μελέτη καλεί τις εταιρείες να επενδύσουν σε έρευνα και ανάπτυξη για να δημιουργήσουν παπούτσια που να είναι πραγματικά σχεδιασμένα για γυναίκες και να βελτιώσουν την απόδοση και την υγεία τους.