Sigma Live

Τουρκική «απόβαση» στην Αλεξανδρούπολη - «Πλησιάζουμε σε αθόρυβο εποικισμό»

Published November 17, 2025
Τουρκική «απόβαση» στην Αλεξανδρούπολη - «Πλησιάζουμε σε αθόρυβο εποικισμό»

Η Αλεξανδρούπολη βιώνει τους τελευταίους μήνες μια πρωτόγνωρη εισροή Τούρκων επισκεπτών, με περισσότερα από 3.000 άτομα να περνούν κάθε εβδομάδα τα σύνορα για ψώνια, φαγητό και διασκέδαση. Στα πάρκινγκ των εμπορικών κέντρων, τα τουρκικά αυτοκίνητα κυριαρχούν. Πούλμαν φτάνουν σχεδόν κάθε λίγα λεπτά, ενώ οι εικόνες κάνουν τον γύρο της Τουρκίας: οικογένειες και παρέες να επιστρέφουν με σακούλες γεμάτες ελληνικά προϊόντα.
Η οικονομία πίσω από το φαινόμενο
Ο τουριστικός πράκτορας Μάριος Κατρατζής εξηγεί ότι μόνο τα οργανωμένα γκρουπ που φτάνουν κάθε Σάββατο μεταφέρουν περίπου 2.500 άτομα, με το κόστος της εκδρομής –διανυκτέρευση και γλέντι– να μην ξεπερνά τα 140 ευρώ. Με τον καλπάζοντα πληθωρισμό στην Τουρκία, η Ελλάδα έχει μετατραπεί σε έναν απρόσμενα φθηνό προορισμό.
Σύμφωνα με στοιχεία που συζητούνται και στην τουρκική Εθνοσυνέλευση, οι τιμές βασικών αγαθών –κρέας, ηλιέλαιο, γαλακτοκομικά– είναι έως και 60% ακριβότερες στην Τουρκία από ό,τι στην Ελλάδα. Έτσι, μια εκδρομή στην Αλεξανδρούπολη συχνά κοστίζει λιγότερο από μια ημέρα ψώνια στην Κωνσταντινούπολη.
«Χρυσές μέρες» για την τοπική αγορά
Ο εμπορικός κόσμος της Αλεξανδρούπολης βλέπει την πόλη να αλλάζει ρυθμούς. Τα καταστήματα γεμίζουν, τα ξενοδοχεία είναι μονίμως πλήρη και τα εστιατόρια προσαρμόζουν τα μενού τους στις προτιμήσεις των Τούρκων επισκεπτών. Η αγορά ηλεκτρονικών, κοσμημάτων και ένδυσης γνωρίζει εντυπωσιακή άνοδο, ενώ πολλοί επαγγελματίες μιλούν για «ποιοτικούς επισκέπτες που επιστρέφουν ξανά και ξανά».
Η άλλη όψη: φόβοι για «σιωπηλό εποικισμό»
Παρά την οικονομική άνθηση, δεν λείπουν οι ανησυχίες. Ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Γιάννης Ζαμπούκης κάνει λόγο για «αθόρυβο εποικισμό».
Τουρκικές εταιρείες με ευρωπαϊκά ΑΦΜ φαίνεται να αγοράζουν ακίνητα, διαμερίσματα, οικόπεδα και παλιά ξενοδοχεία. Παράλληλα, έχουν εμφανιστεί επιχειρήσεις καφέ και εστίασης που απευθύνονται κυρίως σε τουρκικό κοινό, ενώ υπάρχει ενδιαφέρον –έστω χωρίς ακόμη αποτελέσματα– για είσοδο στον τομέα της υγείας και της αισθητικής.