Cyprus Times

Τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη αύξηση το Νοέμβριο. «Απέτυχε το e-kalathi» λέει ο Σύνδεσμος Καταναλωτών

Published December 2, 2025
Τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη αύξηση το Νοέμβριο. «Απέτυχε το e-kalathi» λέει ο Σύνδεσμος Καταναλωτών

Ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών εκφράζει την άποψη ότι το e-kalathi έχει αποτύχει να επιτύχει τους στόχους του, σύμφωνα με παρατηρητήριο που δημοσιεύθηκε για τον Νοέμβριο του 2025. Παρά τη λειτουργία του για σχεδόν έξι μήνες, δεν έχει βοηθήσει τους καταναλωτές να επιλέξουν την φθηνότερη υπεραγορά ή να επωφεληθούν από μειωμένες τιμές μέσω του ανταγωνισμού. Ο Σύνδεσμος επισημαίνει ότι ορισμένες μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων περιλαμβάνουν έναν περιορισμένο αριθμό προϊόντων στο e-kalathi, περιορίζοντας τις επιλογές των καταναλωτών. Επιπλέον, παρατηρήθηκε διαφοροποίηση τιμών στα ίδια καταστήματα της ίδιας αλυσίδας, ένα φαινόμενο που δεν υπήρχε πριν τον Αύγουστο του 2025. Τον Νοέμβριο, τα είδη προσωπικής φροντίδας κατέγραψαν την μεγαλύτερη αύξηση τιμών (2,5%), ενώ τα «άλλα είδη αρτοποιίας» την μεγαλύτερη μείωση (3,5%). Η διαφορά στο συνολικό κόστος των 200 κοινών προϊόντων μεταξύ της ακριβότερης και της φθηνότερης υπεραγοράς μειώθηκε στο 5,8% τον Νοέμβριο, αλλά αυτό οφείλεται κυρίως στην αύξηση των τιμών στην φθηνότερη αλυσίδα και όχι στην μείωση των τιμών στην ακριβότερη.