«Απέτυχε το e-kalathi» λέει ο Σύνδεσμος Καταναλωτών – Τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη αύξηση το Νοέμβριο
Δημοσιεύθηκε το παρατηρητήριο του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών, όπως επίσης και σημαντικές παρατηρήσεις για το e-kalathi που αφορούν το μήνα Νοέμβριο 2025.
Οπως αναφέρει ο Σύνδεσμος, το e-kalathi λειτούργησε από τον Ιούνιο 2025. Σκοπός του ήταν να προσφέρει στους καταναλωτές ένα χρήσιμο και πρακτικό εργαλείο που θα τους βοηθούσε από τη μια στην επιλογή της φθηνότερης υπεραγοράς ή των φθηνότερων τιμών και από την άλλη θα βοηθούσε, μέσω του υγιούς ανταγωνισμού, στη μείωση των τιμών. Δυστυχώς, παρά το γεγονός ότι το e-kalathi συμπληρώνει σχεδόν έξι μήνες εφαρμογής, οι μέχρι τώρα ενδείξεις μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι απέτυχε σε μεγάλο βαθμό να πετύχει τους πιο πάνω στόχους του.
Οι βασικές παρατηρήσεις του Συνδέσμου:
1. Παρατηρείται ότι υπάρχουν μεγάλες υπεραγορές με παγκύπρια κάλυψη καταστημάτων που ο συνολικός αριθμός των προϊόντων τους που περιέχονται στο e-kalathi είναι πολύ μικρός. Ο πολύ μικρός αριθμός των προϊόντων που περιέχονται στο e-kalathi περιορίζει την επιλογή των καταναλωτών.
2. Τον Νοέμβριο συνεχίστηκε σε κάποιες υπεραγορές η διαφοροποίηση των τιμών μεταξύ των ίδιων καταστημάτων της ίδιας υπεραγοράς. Αυτή η διαφοροποίηση δεν υπήρχε μέχρι τον Αύγουστο 2025.
3. Τα είδη προσωπικής φροντίδας παρουσίασαν το Νοέμβριο τη μεγαλύτερη αύξηση που ανήλθε κατά μέσο όρο στο 2,5%. Η κατηγορία με τα «άλλα είδη αρτοποιίας» παρουσίασαν τη μεγαλύτερη μείωση το Νοέμβριο η οποία ήταν κατά μέσο όρο 3,5%.
4. Τέλος παρατηρείται μια συνεχής μείωση στο ποσοστό της διαφοράς του συνολικού κόστους των κοινών προϊόντων μεταξύ της υπεραγοράς με το μεγαλύτερο συνολικό κόστος και της υπεραγοράς με το χαμηλότερο συνολικό κόστος. Συγκεκριμένα το Ιούλιο 2025 το ποσοστό ήταν 13%, τον Αύγουστο 11,7%, το Σεπτέμβριο 9,3%, τον Οκτώβριο 6% και τον Νοέμβριο 5,8%.
Η μείωση στο ποσοστό της διαφοράς του συνολικού κόστους των 200 κοινών προϊόντων μεταξύ της υπεραγοράς με το μεγαλύτερο συνολικό κόστος και της υπεραγοράς με το χαμηλότερο συνολικό κόστος φαίνεται να οφείλεται περισσότερο στην αύξηση των τιμών της υπεραγοράς με το χαμηλότερο συνολικό κόστος και όχι στη μείωση των τιμών της υπεραγοράς με το ψηλότερο κόστος. Αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί θετική εξέλιξη.
Τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη αύξηση το Νοέμβριο. «Απέτυχε το e-kalathi» λέει ο Σύνδεσμος Καταναλωτών
Ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών εκφράζει την άποψη ότι το e-kalathi έχει αποτύχει να επιτύχει τους στόχους του, σύμφωνα με παρατηρητήριο που δημοσιεύθηκε για τον Νοέμβριο του 2025. Παρά τη λειτουργία του για σχεδόν έξι μήνες, δεν έχει βοηθήσει τους καταναλωτές να επιλέξουν την φθηνότερη υπεραγορά ή να επωφεληθούν από μειωμένες τιμές μέσω του ανταγωνισμού. Ο Σύνδεσμος επισημαίνει ότι ορισμένες μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων περιλαμβάνουν έναν περιορισμένο αριθμό προϊόντων στο e-kalathi, περιορίζοντας τις επιλογές των καταναλωτών. Επιπλέον, παρατηρήθηκε διαφοροποίηση τιμών στα ίδια καταστήματα της ίδιας αλυσίδας, ένα φαινόμενο που δεν υπήρχε πριν τον Αύγουστο του 2025. Τον Νοέμβριο, τα είδη προσωπικής φροντίδας κατέγραψαν την μεγαλύτερη αύξηση τιμών (2,5%), ενώ τα «άλλα είδη αρτοποιίας» την μεγαλύτερη μείωση (3,5%). Η διαφορά στο συνολικό κόστος των 200 κοινών προϊόντων μεταξύ της ακριβότερης και της φθηνότερης υπεραγοράς μειώθηκε στο 5,8% τον Νοέμβριο, αλλά αυτό οφείλεται κυρίως στην αύξηση των τιμών στην φθηνότερη αλυσίδα και όχι στην μείωση των τιμών στην ακριβότερη.
Similar Articles
«Απέτυχε το e-kalathi» λέει ο Σύνδεσμος Καταναλωτών – Τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη αύξηση το Νοέμβριο
Dec 2
Σύνδεσμος Καταναλωτών: Απέτυχε σε μεγάλο βαθμό το e-kalathi στους στόχους του
Dec 2
Απέτυχε σε μεγάλο βαθμό το e-kalathi στους στόχους του
Dec 2
Σύνδεσμος Καταναλωτών: To e-kalathi απέτυχε
Dec 2
Σύνδεσμος Καταναλωτών: Το e-kalathi απέτυχε σε μεγάλο βαθμό στους στόχους του
Dec 2
You Might Also Like
Στο -50% τα λουκέτα επιχειρήσεων στην Κύπρο
Nov 17
Αναβάθμιση προοπτικών Κύπρου από Fitch, στο Α- η αξιολόγηση
Nov 21
Κέρδη €32 εκατ. για τη Logicom το εννιάμηνο 2025- Αύξηση 26%
Nov 28
«Απέτυχε το e-kalathi» λέει ο Σύνδεσμος Καταναλωτών – Τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη αύξηση το Νοέμβριο
Dec 2