Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την ψήφιση του νέου συστήματος αξιολόγησης εκπαιδευτικών.
Αναβρασμός επικρατεί στις τάξεις των εκπαιδευτικών, την ώρα που η Υπουργός Παιδείας καλεί όλες τις πλευρές να εργασθούν με αίσθημα ευθύνης και συνεργασίας, σε μήνυμα της λίγα 24ωρα πριν την ψήφιση των κανονισμών στην Ολομέλεια.
Το αποτέλεσμα της συζήτησης την ερχόμενη Δευτέρα, αναμένεται να καθορίσει και τις επόμενες κινήσεις των εκπαιδευτικών, που αφήνουν ανοικτό και το ενδεχόμενο κλιμάκωσης των μέτρων, μετά και την στάση εργασίας που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη.
Η αριθμητική αξιολόγηση
Έντονες αντιδράσεις υπάρχουν αναφορικά με την αριθμητική αξιολόγηση, την ευθύνη της οποίας θα έχουν ο επιθεωρητής με βαρύτητα 85% και ο διευθυντής της σχολικής μονάδας με βαρύτητα 15%.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Καμία μεταρρύθμιση δεν μπορεί να ικανοποιεί απόλυτα όλες τις πλευρές»: Μήνυμα Μιχαηλίδου ενόψει της ψήφισης για αξιολόγηση εκπαιδευτικών
Σημειώνεται πως αρχικά το υπουργείο προσανατολιζόταν να δώσει βαρύτητα έως 20% στον διευθυντή, ωστόσο ο συντελεστής μειώθηκε κατόπιν διαβουλεύσεων με τους βουλευτές στην κατ’ άρθρον συζήτηση του νομοσχεδίου.
Ο βοηθός διευθυντής
Μήλον της έριδος αποτελεί και το σημείο πως ο βοηθός διευθυντής θα έχει συμβουλευτικό ρόλο στην απόφαση του Διευθυντή.
Σημειώνεται πως λόγω και των έντονων αντιδράσεων που προέκυψαν από τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, στην ολομέλεια της Δευτέρας, βουλευτές θα καταθέσουν σχετική τροπολογία για διαγραφή της συγκεκριμένης πρόνοιας.
Η τελική αξιολόγηση έχει «κλειδώσει» από το 1 έως το 40, ενώ να σημειωθεί πως αρχικά στο νομοσχέδιο που είχε κατατεθεί, προβλέπονταν η αξιολόγηση να είναι από τα 100, κάτι το οποίο επιθυμούσαν οι εκπαιδευτικές οργανώσεις και είχε συναινέσει το Υπουργείο.
Σημειώνεται ότι βάσει του κειμένου, η αξιολόγηση της απόδοσης θεωρείται ικανοποιητική, όταν ο εκπαιδευτικός λειτουργός συγκεντρώσει βαθμολογία τουλάχιστον ίση με το 40% σε καθένα από τους επιμέρους τομείς και η συνολική βαθμολογία είναι τουλάχιστον ίση με το 40%.
Σημαντική πρόνοια αποτελεί και ο ρόλος μέντορα που αναλαμβάνει ο ανώτερος εκπαιδευτικός, για τους νεοεισερχόμενους εκπαιδευτικούς που διορίζονται στο σχολείο που υπηρετεί.
Δείτε το τελικό κείμενο:
Σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών: Οι κανονισμοί που οδηγούνται στην Ολομέλεια
Το νέο σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών βρίσκεται στην τελική ευθεία για ψήφιση, με την Υπουργό Παιδείας να καλεί όλες τις πλευρές σε συνεργασία και υπευθυνότητα. Οι εκπαιδευτικοί, ωστόσο, εκφράζουν έντονες αντιδράσεις και δεν αποκλείουν την κλιμάκωση των μέτρων, μετά από στάση εργασίας που πραγματοποιήθηκε. Κεντρικό σημείο διαφωνίας αποτελεί η αριθμητική αξιολόγηση, όπου ο επιθεωρητής θα έχει βαρύτητα 85% και ο διευθυντής 15%. Αρχικά, το Υπουργείο είχε προτείνει μεγαλύτερη βαρύτητα για τον διευθυντή, αλλά ο συντελεστής μειώθηκε μετά από διαβουλεύσεις. Επιπλέον, αμφισβητείται ο συμβουλευτικός ρόλος του βοηθού διευθυντή στην απόφαση του διευθυντή, με βουλευτές να προετοιμάζουν τροπολογία για την διαγραφή αυτής της πρόνοιας. Η τελική κλίμακα αξιολόγησης έχει οριστεί από το 1 έως το 40, ενώ αρχικά είχε προταθεί κλίμακα 100. Η αξιολόγηση θεωρείται ικανοποιητική εφόσον ο εκπαιδευτικός συγκεντρώσει τουλάχιστον 40% σε κάθε τομέα και συνολικά. Σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσουν οι ανώτεροι εκπαιδευτικοί ως μέντορες για τους νεοεισερχόμενους.
You Might Also Like
Έτοιμη να ενεργοποιήσει αποφάσεις για μέτρα η ΠΟΕΔ – Απέστειλε επιστολές σε Υπουργό, επιτροπή Παιδείας και εκπαιδευτικούς για την αξιολόγηση
Dec 9
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Αυτές είναι οι αλλαγές που έκαναν οι βουλευτές και δεν ικανοποιούν τις οργανώσεις – Έτοιμη να κλιμακώσει τα μέτρα η ΟΕΛΜΕΚ
Dec 19
ΟΕΛΜΕΚ: Κάθετη διαφωνία με το τελικό κείμενο για την αξιολόγηση
Dec 19
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Τα «αγκάθια» και το έντονο παρασκήνιο, το βλέμμα στις τροπολογίες
Dec 19
«Καμία μεταρρύθμιση δεν μπορεί να ικανοποιεί απόλυτα όλες τις πλευρές»: Μήνυμα Μιχαηλίδου ενόψει της ψήφισης για αξιολόγηση εκπαιδευτικών
Dec 20