Ο πιλότος του αεροσκάφους τύπου Falcon-50 που συνετρίβη έξω από την Άγκυρα χθες βράδυ εξέδωσε πολλαπλά σήματα κινδύνου, επικαλούμενος ηλεκτρική βλάβη, δήλωσε σήμερα ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών.
Στο ιδιωτικό αεροσκάφος επέβαινε υψηλόβαθμη στρατιωτική αποστολή από τη Λιβύη. Μεταξύ των επιβαινόντων ήταν ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ενόπλων Δυνάμεων της κυβέρνησης της Τρίπολης, ο αντιστράτηγος Μοχάμεντ Αλί Άχμεντ αλ Χαντάντ.
Σε λεπτομερή ανάρτησή του στο X, ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών Αμπτουλκαντίρ Ουράλογλου δήλωσε ότι το αεροσκάφος, με κωδικό πτήσης 9H-DFS και καταχωρημένο στην Πολιτική Αεροπορία της Μάλτας, αναχώρησε από το αεροδρόμιο Εσένμπογα της Άγκυρας στις 20:17, τοπική ώρα (19:17 ώρα Ελλάδας) για το αεροδρόμιο Μίτιγκα στην πρωτεύουσα της Λιβύης, Τρίπολη, και αργότερα συνετρίβη
Σύμφωνα με τον υπουργό, το αεροσκάφος, που λειτουργούσε με το σήμα κλήσης HMJ185, απογειώθηκε σύμφωνα με τις τυπικές διαδικασίες και μεταφέρθηκε διαδοχικά από τον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου για τον έλεγχο προσέγγισης και στη συνέχεια στις μονάδες ελέγχου περιοχής.
Το αεροσκάφος έλαβε έπειτα άδεια για να αναχωρήσει και τελευταία άδεια να πετάξει σε υψόμετρο 34.000 ποδιών στις 20:25 τοπική ώρα (19:25 ώρα Ελλάδας), τόνισε ο Ουράλογλου.
Στις 20:31 τοπική ώρα, ενώ πετούσε σε ύψος περίπου 32.000 ποδιών, ο πιλότος εξέδωσε τρεις φορές σήμα κινδύνου "PAN-PAN" , ένα επίπεδο επείγουσας κατάστασης κάτω από το "MAYDAY", και ανέφερε μια γενική ηλεκτρική βλάβη, ζητώντας από ραντάρ κατευθύνσεις να επιστρέψει στην τουρκική πρωτεύουσα.
Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας έδωσε αμέσως οδηγίες στο πλήρωμα σχετικά με την κατεύθυνση και το προφίλ καθόδου για επείγουσα επιστροφή στο αεροδρόμιο Εσένμπογα. Στις 20:33, ο πιλότος ενεργοποίησε τον κωδικό έκτακτης ανάγκης αναμεταδότη 7700, το υψηλότερο επίπεδο συναγερμού έκτακτης ανάγκης στην αεροπορία. Λίγο αργότερα, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας έχασαν τα δεδομένα υψομέτρου του αεροσκάφους από το ραντάρ.
Λόγω αυξανόμενων παρεμβολών στις επικοινωνίες πιλότου-ελεγκτή, οι ελεγκτές επιχείρησαν ακουστικούς ελέγχους στις 20:34.
Το αεροσκάφος μεταφέρθηκε πίσω στον έλεγχο προσέγγισης αφού επιβεβαίωσε το επίπεδο καθόδου του για επείγουσα επιστροφή.
Στις 20:35, ο πιλότος εξέδωσε ξανά σήμα κινδύνου "PAN-PAN" και επικοινώνησε με τον έλεγχο προσέγγισης, λαμβάνοντας ενημερωμένα πορεία από ραντάρ και καθορισμένα επίπεδα καθόδου.
Ωστόσο, μέχρι τις 20:36, η επικοινωνία επιδεινώθηκε. Παρατηρήθηκαν επίσης μερικές απώλειες δεδομένων πτήσης στις οθόνες ραντάρ.
Στις 20:38, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ανέφεραν ότι το αεροσκάφος είχε εξαφανιστεί εντελώς από τα ραντάρ.
Έγιναν πολλαπλές προσπάθειες σε διαφορετικές συχνότητες για περίπου πέντε λεπτά, αλλά δεν ελήφθη καμία απάντηση.
Ενημερώθηκαν αμέσως οι μονάδες έρευνας και διάσωσης, δήλωσε ο Ουράλογλου.
Ταυτόχρονα, ξεκίνησαν επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης από αέρος και εδάφους από τις αρμόδιες αρχές.
Μετά τη συντριβή, το Κέντρο Διερεύνησης Ασφάλειας Μεταφορών στάλθηκε στο σημείο σε συντονισμό με τους αρμόδιους φορείς, συμπλήρωσε ο υπουργός.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Συντρίβη Falcon: Ο πιλότος του είχε εκπέμψει πολλαπλά σήματα κινδύνου
Το αεροσκάφος Falcon-50 που συνετρίβη έξω από την Άγκυρα, μετέφερε υψηλόβαθμη στρατιωτική αποστολή από τη Λιβύη, συμπεριλαμβανομένου του αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Ενόπλων Δυνάμεων της λιβυκής κυβέρνησης. Σύμφωνα με τον Τούρκο υπουργό Μεταφορών, ο πιλότος του αεροσκάφους εξέδωσε πολλαπλά σήματα κινδύνου, αρχικά με το σήμα "PAN-PAN" λόγω ηλεκτρικής βλάβης, και στη συνέχεια ενεργοποίησε τον κωδικό έκτακτης ανάγκης 7700, το υψηλότερο επίπεδο συναγερμού. Το αεροσκάφος απογειώθηκε κανονικά από την Άγκυρα με προορισμό την Τρίπολη, αλλά λίγο μετά την απογείωση άρχισαν να εμφανίζονται προβλήματα στις επικοινωνίες και στα δεδομένα υψομέτρου. Η πτήση 9H-DFS, που λειτουργούσε με το σήμα κλήσης HMJ185, έλαβε άδεια απογείωσης και ανέφερε αρχικά υψόμετρο 34.000 ποδιών. Ωστόσο, μετά την έκδοση των σημάτων κινδύνου, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας προσπάθησαν να καθοδηγήσουν το αεροσκάφος για επείγουσα επιστροφή στο αεροδρόμιο Εσένμπογα. Παρά τις προσπάθειες, η επικοινωνία επιδεινώθηκε σταδιακά και τα δεδομένα πτήσης άρχισαν να χάνονται από τα ραντάρ. Οι ελεγκτές πραγματοποίησαν πολλαπλές προσπάθειες επικοινωνίας σε διαφορετικές συχνότητες, αλλά δεν έλαβαν απάντηση. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργού Μεταφορών, η επικοινωνία με το αεροσκάφος διακόπηκε πλήρως στις 20:38, τοπική ώρα. Αμέσως μετά, ενημερώθηκαν οι μονάδες έρευνας και διάσωσης και ξεκίνησαν οι επιχειρήσεις από αέρος και εδάφους. Το Κέντρο Διερεύνησης Ασφάλειας Μεταφορών στάλθηκε επίσης στο σημείο της συντριβής για να διερευνήσει τα αίτια του ατυχήματος. Η ακριβής αιτία της συντριβής παραμένει άγνωστη, ωστόσο τα πολλαπλά σήματα κινδύνου που εξέδωσε ο πιλότος υποδεικνύουν σοβαρό πρόβλημα με το αεροσκάφος. Η έρευνα αναμένεται να ρίξει φως στις συνθήκες που οδήγησαν στην τραγωδία και να προσδιορίσει εάν υπήρξαν λάθη ή παραλείψεις από πλευράς των αρμόδιων αρχών. Η υπόθεση έχει προκαλέσει ανησυχία και έχει τεθεί σε προτεραιότητα από τις τουρκικές αρχές.
You Might Also Like
«PAN-PAN, PAN-PAN»: Η δραματική επικοινωνία του Falcon 50 με τον πύργο ελέγχου πριν τη συντριβή
Dec 24
Πτώση αεροσκάφους στην Τουρκία: Τα 20 δραματικά λεπτά πριν τη συντριβή – Τι σημαίνει το σήμα ΡΑΝ – ΡΑΝ που εξέπεμψε ο πιλότος
Dec 24
Πτήση Falcon: Ο πιλότος κήρυξε συναγερμό PAN-PAN πριν χαθεί από τα ραντάρ
Dec 24
Τα 20 δραματικά λεπτά πριν από τη συντριβή του Falcon στην Άγκυρα
Dec 24
Τουρκία: Εντοπίστηκαν οι καταγραφείς πτήσης του Falcon – Άνοιξε έρευνα για τα αίτια της πτώσης (βίντεο)
Dec 24