Συνεχίζεται αύριο Τετάρτη στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής η συζήτηση που αφορά το Νέο Σύστημα Αξιολόγησης εκπαιδευτικών. Μετά και τις άτυπες συναντήσεις της Επιτροπής Παιδείας με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, συνεχίζεται η κατ’ άρθρον συζήτηση του κυβερνητικού νομοσχεδίου εν τη απουσία ωστόσο των εκπαιδευτικών και με τα κόμματα να καταθέτουν τις δικές τους τροπολογίες.
Την ίδια ώρα, την άμεση κοινοποίηση ολοκληρωμένου και σαφούς πλάνου υλοποίησης της οικονομικής πτυχής του Νέου Συστήματος Αξιολόγησης (ΝΣΑ), καθώς και των δεσμεύσεων του Υπουργείου Παιδείας, ζητά η ΠΟΕΔ με επιστολή της προς την Υπουργό Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου.
Όπως αναφέρει η Οργάνωση, μετά και τη συνάντηση με τον Γενικό Διευθυντή του ΥΠΑΝ στις 19 Νοεμβρίου 2025, είναι αναγκαίο να κατατεθεί το χρονοδιάγραμμα κατανομής των €12,9 εκατ. που αφορούν την οικονομική πτυχή του ΝΣΑ. Η ΠΟΕΔ υπογραμμίζει ότι το πλάνο που κοινοποιήθηκε τον Φεβρουάριο 2025 δεν συνάδει με την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου του Μαΐου 2025 ούτε με τον προϋπολογισμό του 2026.
Η Οργάνωση τονίζει ότι πρέπει να είναι απολύτως ξεκάθαρος ο αριθμός νέων θέσεων προαγωγής –Επιθεωρητών και Ανώτερων Εκπαιδευτικών– καθώς και οι μειώσεις διδακτικού χρόνου για Διευθυντές, Παιδαγωγικούς Συμβούλους, Μέντορες και νεοεισερχόμενους εκπαιδευτικούς, που θα υποστηρίξουν την εφαρμογή του νέου συστήματος.
Παράλληλα, η ΠΟΕΔ υπενθυμίζει ότι έχουν δοθεί δεσμεύσεις για μηδενισμό του διδακτικού χρόνου των διευθυντών, αύξηση του διοικητικού χρόνου των Βοηθών Διευθυντών και δημιουργία επιπρόσθετων διοικητικών θέσεων, ειδικά στην Προδημοτική Εκπαίδευση, όπου η υποστελέχωση είναι ήδη μεγάλη. Για αυτά ζητείται επίσης συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.
Ενδεικτικά αναφέρεται πως στις 15 Μαΐου 2025 σε συνάντηση με την ΠΟΕΔ, το ΥΠΑΝ ενημέρωσε την ΠΟΕΔ για την ανάγκη δημιουργίας 57 θέσεων Διευθύντριας και 23 θέσεων Βοηθού Διευθύντριας Προδημοτικής.
Σε σχέση με την επαγγελματική μάθηση (ΕΠΕΜΕΛ), η ΠΟΕΔ επισημαίνει ότι απαιτείται αναθεώρηση του χρόνου που παραχωρείται για το συντονισμό, υπενθυμίζοντας ότι στο παρελθόν η ίδια η υπουργός είχε αναγνωρίσει την ανάγκη για τουλάχιστον πέντε ώρες εβδομαδιαίως. Ήδη παραχωρούνται δύο διδακτικές περίοδοι σε όσα σχολεία συμμετέχουν στο πρόγραμμα και σύμφωνα με το πλάνο υλοποίησης του σχεδίου, θα δοθεί ακόμη μια ώρα στον παιδαγωγικό σύμβουλο – βοηθό διευθυντή.
Η Οργάνωση δηλώνει έτοιμη για άμεση συνάντηση με το Υπουργείο Παιδείας για οριστική διευθέτηση όλων των εκκρεμοτήτων.
Εξάλλου, να σημειώσουμε ότι η ΠΟΕΔ διαφώνησε με τη θέση που κατατέθηκε στην προηγούμενη συνεδρίαση της Επ. Παιδείας της Βουλής για κατάργηση των θέσεων του Ανώτερου Εκπαιδευτικού.
Ελένη Κωνσταντίνου
Dialogos
Συνεχίζεται η σύγκρουση για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών – Η ΠΟΕΔ καταγγέλλει ασάφεια και καθυστερήσεις
Published December 2, 2025
You Might Also Like
Dialogos
Καταγράφηκαν οι διαφωνείες για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στη Βουλή
Nov 19
Philenews
Επιτροπή Παιδείας: Αρχίζει η συζήτηση ουσίας για αξιολόγηση εκπαιδευτικών
Nov 26
Typos
Aξιολόγηση εκπαιδευτικών: Αρχίζει η κατ’ άρθρον συζήτηση στην Επιτροπή Παιδείας
Nov 26
Philenews
Περνούν από κόσκινο τον Ανώτερο Εκπαιδευτικό: Αντεγκλήσεις στην επιτροπή Παιδείας για τη δημιουργία της θέσης στο νέο σύστημα αξιολόγησης
Nov 27