Philenews

Στο στόχαστρο οι influencers για προβολή «κακών» τροφίμων

Published December 27, 2025, 05:06
Στο στόχαστρο οι influencers για προβολή «κακών» τροφίμων

Μια έρευνα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Καταναλωτών (BEUC) και των μελών της αποκαλύπτει εκτεταμένη κρυφή διαφήμιση και συναισθηματική χειραγώγηση από influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με στόχο να επηρεάσουν τις καταναλωτικές συνήθειες, ιδιαίτερα των νέων. Η έρευνα επικεντρώθηκε σε τρόφιμα και γρήγορη μόδα, αποκαλύπτοντας ότι το 67% των αναρτήσεων στον κλάδο των τροφίμων δεν αποκάλυπτε τη συνεργασία με επώνυμες μάρκες. Η BEUC καλεί την Ευρωπαϊκή Ένωση να λάβει επειγόντως μέτρα για τον περιορισμό του μάρκετινγκ influencers, καθώς αυτό συνδέεται με την αύξηση της παχυσαρκίας στα παιδιά και την ενθάρρυνση της υπερκατανάλωσης. Η έρευνα έδειξε ότι οι influencers χρησιμοποιούν τεχνικές που στοχεύουν στα συναισθήματα των καταναλωτών, δημιουργώντας δεσμούς και προωθώντας προϊόντα με καταχρηστικούς τρόπους. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μεταξύ Μαρτίου και Σεπτεμβρίου 2025 και περιέλαβε την παρακολούθηση περίπου 650 αναρτήσεων και βίντεο influencers σε πλατφόρμες όπως το TikTok, το Instagram, το YouTube και το Snapchat. Τα ευρήματα υπογραμμίζουν την ανάγκη για μεγαλύτερη διαφάνεια και προστασία των καταναλωτών από τις αθέμιτες πρακτικές μάρκετινγκ. Η BEUC επισημαίνει ότι η ραγδαία ανάπτυξη του influencer marketing δημιουργεί νέες προκλήσεις για τους ρυθμιστικούς φορείς και τους καταναλωτές. Η έλλειψη σαφών κανόνων και η δυσκολία εντοπισμού των κρυφών διαφημίσεων καθιστούν τους καταναλωτές ευάλωτους σε χειραγώγηση και παραπλάνηση.