Alpha News

Πώς χρησιμοποιούν οι Κύπριοι το διαδίκτυο, τι δείχνει έρευνα

Published December 11, 2025, 12:34

Μια πρόσφατη έρευνα της Στατιστικής Υπηρεσίας Κύπρου αποκαλύπτει τις συνήθειες των Κυπρίων στο διαδίκτυο για το 2025. Η έρευνα δείχνει ότι το 93,6% των Κυπρίων χρησιμοποιεί το διαδίκτυο τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, με τις διαδικτυακές κλήσεις και την ανταλλαγή μηνυμάτων να είναι οι πιο δημοφιλείς δραστηριότητες. Ακολουθούν η συμμετοχή σε κοινωνικά δίκτυα και η ανάγνωση ειδήσεων. Η χρήση του διαδικτύου παρουσιάζει μείωση με την αύξηση της ηλικίας, με το ποσοστό να είναι υψηλότερο στις νεότερες ηλικιακές ομάδες (16-24 ετών) και χαμηλότερο στις μεγαλύτερες (55-74 ετών). Παρατηρείται επίσης, ότι άτομα με υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο χρησιμοποιούν το διαδίκτυο συχνότερα από άτομα με χαμηλότερο μορφωτικό επίπεδο. Εκτός από τις βασικές δραστηριότητες, η έρευνα καταγράφει αυξημένη χρήση του διαδικτύου για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Το 20,5% των χρηστών αξιοποιεί online εκπαιδευτικό υλικό, ενώ το 17,8% παρακολουθεί online μαθήματα και επικοινωνεί με εκπαιδευτικούς ή μαθητές μέσω διαδικτυακών εργαλείων. Αυτό υποδηλώνει μια αυξανόμενη τάση προς την εξ αποστάσεως μάθηση και την ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση στην Κύπρο. Σημαντικό εύρημα της έρευνας είναι και η χρήση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Το 62,7% των Κυπρίων ηλικίας 16-74 ετών λαμβάνει πληροφορίες από κυβερνητικές υπηρεσίες ηλεκτρονικά, ενώ το 52% έχει πρόσβαση σε πληροφορίες που αφορούν αυτούς και βρίσκονται στις δημόσιες αρχές. Επιπλέον, το 31,9% χρησιμοποιεί δημόσιες βάσεις δεδομένων ή μητρώα μέσω του διαδικτύου. Αυτό δείχνει μια αυξανόμενη αποδοχή και χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που παρέχονται από το κράτος. Τέλος, η έρευνα εξετάζει και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Το 62% των Κυπρίων πραγματοποίησε αγορές μέσω διαδικτύου το πρώτο τρίμηνο του 2025, σημειώνοντας μικρή μείωση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών που αγοράστηκαν online είναι οι υπηρεσίες ροής (ταινιών, μουσικής, παιχνιδιών) και τα εισιτήρια για εκδηλώσεις, οι υπηρεσίες διαμονής και οι υπηρεσίες μεταφοράς. Η έρευνα παρέχει μια ολοκληρωμένη εικόνα της ψηφιακής συμπεριφοράς των Κυπρίων και των τάσεων που διαμορφώνονται στον τομέα της τεχνολογίας και των επικοινωνιών.