«Κάντε ό,τι μπορείτε για να κρατήσετε το ενδιαφέρον της Gen Z», τόνισε η κ. Svitlana Khaikova, Head of Learning & Development στον Διεθνή Επιχειρηματικό Όμιλο RedCore, στο πλαίσιο συζήτησης στρογγυλής τραπέζης με “Is working smart not hard the future?”, στο 24ο Συνέδριο Leadership & Human Resource Management, το οποίο πραγματοποιήθηκε με κεντρικό θέμα “From Analogue Boomers to AI-Powered Zoomers”. Το πάνελ ανέδειξε τις πολιτισμικές διαφορές των νεότερων γενεών, δίνοντάς τους τον λόγο να περιγράψουν τη δική τους οπτική για την εργασία και την καριέρα.
Ένα ζωντανό εργαστήριο για τη Gen Z
Με μέσο όρο ηλικίας τα 29 έτη σε ολόκληρο τον όμιλο, η RedCore βιώνει άμεσα τις προσδοκίες και τη συμπεριφορά της Gen Z στον χώρο εργασίας. Η κ. Khaikova σημείωσε ότι πολλοί specialists της Gen Z προτιμούν να χτίζουν την καριέρα τους γρήγορα, συχνά προσδοκώντας έναν νέο ρόλο ή βήμα κάθε λίγους μήνες. Αντί να αντιστέκεται σε αυτή την τάση, η RedCore έχει προσαρμόσει την προσέγγισή της σε ό,τι αφορά την καριέρα και τη μάθηση, ώστε να ευθυγραμμίζεται με αυτές τις προτιμήσεις. Σαφή και σύντομα σε διάρκεια roadmaps καριέρας, καθοδηγούν και δίνουν συγκεκριμένες επιλογές στους νεαρούς επαγγελματίες, συμπεριλαμβανομένων ρόλων στους οποίους είναι δυνατό να μετακινηθεί κανείς μέσα σε 4 έως 6 μήνες.
Για να ικανοποιήσει την περιέργειά τους, περιορίζοντας ταυτόχρονα το ρίσκο για τον οργανισμό, η RedCore υλοποιεί την πρωτοβουλία βραχυχρόνιας εσωτερικής πρακτικής Swap&Work, μέσω της οποίας οι εργαζόμενοι διατηρούν τη θέση τους αλλά εντάσσονται προσωρινά σε άλλη ομάδα για 1 έως 3 ημέρες, δοκιμάζοντας διαφορετικά καθήκοντα.
RedCoins: Ψηφιακά νομίσματα ως κίνητρα
Συμμετέχοντας σε αυτά τα προγράμματα, οι εργαζόμενοι μπορούν να κερδίζουν RedCoins, ένα εσωτερικό ψηφιακό νόμισμα, με διάφορους τρόπους, μεταξύ άλλων με την επιτυχή συμμετοχή σε προγράμματα μάθησης. Στη συνέχεια, μπορούν να τα εξαργυρώσουν «αγοράζοντας» προϊόντα από το merch store της εταιρείας ή να τα στείλουν σε συναδέλφους ως ένδειξη αναγνώρισης ή ως «ευχαριστώ». Σύμφωνα με την κ. Khaikova, οι εργαζόμενοι της Gen Z χρησιμοποιούν την επιλογή αυτή περισσότερο από τους συναδέλφους τους.
Σχεδιάζοντας προγράμματα μάθησης για… sprinters
Η κ. Khaikova υπογράμμισε ότι οι περισσότεροι εργαζόμενοι της Gen Z δεν αρέσκονται στη ρουτίνα και στα μεγάλα σε διάρκεια προγράμματα. Λειτουργούν περισσότερο σαν sprinters παρά σαν μαραθωνοδρόμοι. Είναι εξαιρετικά περίεργοι, αλλά η προσοχή τους αποσπάται όταν η μάθηση γίνεται αργή ή επαναλαμβανόμενη. Τα κλασικά, μεγάλα σε διάρκεια προγράμματα εκπαίδευσης δεν λειτουργούν πλέον, γι’ αυτό η RedCore έχει υιοθετήσει τη «μικρομάθηση» ως το νέο πρότυπο, χωρίζοντας το περιεχόμενο σε σύντομες, στοχευμένες ενότητες που ολοκληρώνονται γρήγορα.
Η «μικρομάθηση» αυτή προσφέρεται σε υβριδικό format, στο πλαίσιο του οποίου τα ψηφιακά self-learning μαθήματα, συνδυάζονται με πρακτική εξάσκηση δίπλα σε πιο έμπειρους συναδέλφους, ώστε η θεωρία να συνδέεται άμεσα με την πράξη. Τα εσωτερικά μαθήματα περιλαμβάνουν μελέτες περίπτωσης προς επίλυση, τεστ και κουίζ που κρατούν τους συμμετέχοντες σε εγρήγορση, ενώ ένας ενσωματωμένος AI βοηθός τους υποστηρίζει σε πραγματικό χρόνο, απαντά σε ερωτήσεις και τους βοηθά να πλοηγούνται στο περιεχόμενο.
«Κατά τη γνώμη μου, ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία είναι να μοιραζόμαστε κοινές αξίες», σημείωσε η κ. Khaikova. «Ανεξάρτητα από τη θέση ή την ηλικία, χρειάζεται να πιστεύουμε στις ίδιες βασικές αξίες. Ενθαρρύνουμε την άμεση επικοινωνία και διαθέτουμε προγράμματα που βοηθούν τους ανθρώπους να στηρίζουν ο ένας τον άλλον. Είναι ένας πολύ καλός τρόπος να συνδυάζουμε το ψηφιακό με το ανθρώπινο στοιχείο. Πρέπει να εστιάζουμε στα δυνατά σημεία κάθε γενιάς μέσα στον οργανισμό», κατέληξε.
Πώς οι επιχειρήσεις μπορούν να στηρίξουν τη μάθηση και την ανάπτυξη της Gen Z: Αποτελεσματικά εργαλεία από τη RedCore
Η RedCore, ένας διεθνής επιχειρηματικός όμιλος, έχει προσαρμόσει τις πρακτικές μάθησης και ανάπτυξης των εργαζομένων της, ώστε να ανταποκρίνονται στις προσδοκίες της Gen Z. Η εταιρεία παρατηρεί ότι οι νεότεροι εργαζόμενοι επιθυμούν γρήγορη εξέλιξη στην καριέρα τους και προτιμούν ευέλικτα προγράμματα που τους επιτρέπουν να δοκιμάζουν διαφορετικούς ρόλους. Για αυτόν τον λόγο, η RedCore έχει υιοθετήσει ένα σύστημα βραχυχρόνιας εσωτερικής πρακτικής, το Swap&Work, όπου οι εργαζόμενοι μπορούν να αλλάξουν ομάδα για λίγες ημέρες, αποκτώντας νέες εμπειρίες και δεξιότητες. Ένα σημαντικό στοιχείο του προγράμματος είναι η χρήση των RedCoins, ενός ψηφιακού νομίσματος που κερδίζουν οι εργαζόμενοι συμμετέχοντας σε προγράμματα μάθησης και μπορούν να τα εξαργυρώσουν σε προϊόντα της εταιρείας ή να τα δωρίσουν σε συναδέλφους. Η Gen Z φαίνεται να ανταποκρίνεται ιδιαίτερα θετικά σε αυτό το κίνητρο, καθώς ενθαρρύνει τη συμμετοχή και την αναγνώριση των προσπαθειών. Η RedCore έχει επίσης υιοθετήσει τη «μικρομάθηση», χωρίζοντας το περιεχόμενο σε σύντομες, στοχευμένες ενότητες που είναι πιο εύπεπτες και ελκυστικές για τους εργαζομένους της Gen Z. Αυτή η προσέγγιση συνδυάζει την ψηφιακή μάθηση με την πρακτική εξάσκηση δίπλα σε έμπειρους συναδέλφους, ενισχύοντας την αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης. Συνοψίζοντας, η RedCore έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα περιβάλλον μάθησης που ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις προτιμήσεις της Gen Z, προσφέροντας ευελιξία, κίνητρα και ευκαιρίες για γρήγορη εξέλιξη. Αυτό αποδεικνύει ότι οι επιχειρήσεις που επενδύουν στην ανάπτυξη των νεότερων εργαζομένων τους μπορούν να αποκομίσουν σημαντικά οφέλη.
You Might Also Like
Διπλωματία, Μακιαβέλι και η Τεχνητή Νοημοσύνη
Nov 24
Πώς ο εγκέφαλος επιλέγει τι να θυμάται και τι να ξεχνά – Ερευνητές εξηγούν
Nov 27