Λεπτομέρειες για την επικοινωνία του πιλότου του μοιραίου Falcon 50 στα περίπου 20 λεπτά που κράτησε η πτήση έδωσαν στις δημοσιότητα οι Αρχές στην Τουρκία.
Ο πιλότος είχε ειδοποιήσει το Κέντρου Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας στην Άγκυρα ότι έχει πρόβλημα, αν και ο συναγερμός δεν ήταν στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο. Παρά το ότι υπήρχε επικοινωνία και ο πιλότος είχε την άδεια να επιστρέψει, το σήμα χάθηκε από τα ραντάρ πριν από την τελική προσέγγιση.
Διαβάστε ακόμα: Αγωνία για ταυτοποίηση της Ελληνίδας αεροσυνοδού, στο μαύρο κουτί ψάχνουν τα αίτια της αεροπορικής τραγωδίας
Όπως ανέφεραν οι τουρκικές Αρχές, το Falcon 50 απογειώθηκε χωρίς πρόβλημα από το αεροδρόμιο Εσενμπογά της Άγκυρας με προορισμό το αεροδρόμιο της Τρίπολης στη Λιβύης στις 20:17 (19:17 στην Ελλάδα). Αμέσως ακολούθησε τις συνήθεις διαδικασίες και πήρε ύψος.
Στις 20:25 ο πύργος ελέγχου έδωσε στο Falcon την άδεια ανέβει στα 34.000 πόδια.
Μόλις, έξι λεπτά αργότερα, στις 20:31, το αεροσκάφος κήρυξε συναγερμό PAN-PAN (χαμηλότερο επίπεδο προειδοποίησης από το MAYDAY, που δηλώνει άμεσο κίνδυνο) και ανέφερε ότι υπήρξε γενική ηλεκτρική βλάβη. Παράλληλα, ζήτησε την επιστροφή του στην Άγκυρα.
Στις 20:32 ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας έδωσε στο Falcon πορεία και το επίπεδο καθόδου στο αεροδρόμιο Εσενμπογά.
Ένα λεπτό αργότερα, στις 20:33, ενεργοποίησε τον κωδικό έκτακτης ανάγκης 7700. Μετά την επιβεβαίωση του προβλήματος από τον ελεγκτή, διαπιστώθηκε ότι οι πληροφορίες υψομέτρου του αεροσκάφους δεν ήταν πλέον ορατές στο ραντάρ.
Νέα επικοινωνία υπήρξε στις 20:34, όταν το αεροσκάφος ήταν σε φάση προσέγγισης στο αεροδρόμιο. Παράλληλα, ο έλεγχος του αεροσκάφος πέρασε στη Μονάδα Ελέγχου Προσέγγισης.
Στις 20:35 το αεροσκάφος έδωσε ξανά συναγερμό PAN-PAN και επικοινώνησε με τη Μονάδα Ελέγχου Προσέγγισης για να επιστρέψει στο αεροδρόμιο.
Ωστόσο από τις 20:36 η επικοινωνία με το αεροσκάφος γινόταν όλο και πιο δύσκολη και ο πιλότος ακουγόταν με δυσκολία.
Δύο λεπτά αργότερα, στις 20:38, το αεροσκάφος χάθηκε από το ραντάρ. Οι κλήσεις που έκανε στη συνέχεια και για πέντε λεπτά ο Ελεγκτής Εναέριας Κυκλοφορίας δεν είχαν απάντηση. Ο πύργος ελέγχου δοκίμασε να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος από άλλες συχνότητες χωρίς αποτέλεσμα.
Αμέσως οι Αρχές ενημέρωσαν τις αρμόδιες μονάδες με σκοπό την έναρξη δραστηριοτήτων έρευνας και διάσωσης.
Σε αυτό το σημείο οι προσγειώσεις και οι αναχωρήσεις στο αεροδρόμιο σταμάτησαν προσωρινά για την ασφάλεια της αεροναυτιλίας λόγω της αδυναμίας εντοπισμού του αεροσκάφους.
Εν τω μεταξύ και το Κέντρο Ειδοποίησης Αεράμυνας της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας επιβεβαίωσε ότι το αεροσκάφος ήταν κοντά στο χωριό Κεσικαβάκ στην περιοχή Χαϊμάνα.
Τα συντρίμμια εντοπίστηκαν περίπου δύο ώρες αργότερα.
Από τη συντριβή σκοτώθηκαν και οι οκτώ επιβαίνοντες, μεταξύ τους και μια Ελληνίδα αεροσυνοδός.
Τα σωστικά συνεργεία εντόπισαν τον καταγραφέα φωνής του αεροσκάφους (Cockpit Voice Recorder) και τον καταγραφέα δεδομένων πτήσης (Flight Data Recorder, το «μαύρο κουτί»), τα οποία θα εξεταστούν σε τρίτη χώρα.
Πτήση Falcon: Ο πιλότος κήρυξε συναγερμό PAN-PAN πριν χαθεί από τα ραντάρ
Λεπτομέρειες για την επικοινωνία του πιλότου του μοιραίου Falcon 50 με τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας λίγο πριν χαθεί από τα ραντάρ έδωσε στη δημοσιότητα η τουρκική πλευρά. Ο πιλότος είχε αναφέρει πρόβλημα ηλεκτρικού συστήματος και ζήτησε άδεια επιστροφής στο αεροδρόμιο της Άγκυρας, κηρύσσοντας συναγερμό PAN-PAN, ένα επίπεδο προειδοποίησης χαμηλότερο από το MAYDAY. Παρά την άδεια που έλαβε, η επικοινωνία διακόπηκε και το αεροσκάφος εξαφανίστηκε από τα ραντάρ. Η πτήση ξεκίνησε κανονικά από την Άγκυρα με προορισμό την Τρίπολη της Λιβύης στις 20:17 (19:17 ώρα Ελλάδας). Ο πύργος ελέγχου έδωσε την άδεια για ανάβαση στα 34.000 πόδια, η οποία και εκτελέστηκε. Στις 20:31, ο πιλότος ανέφερε γενική ηλεκτρική βλάβη και ζήτησε επιστροφή. Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας έδωσε άμεσα την κατάλληλη πορεία και οδηγίες καθόδου. Στη συνέχεια, το αεροσκάφος ενεργοποίησε τον κωδικό έκτακτης ανάγκης 7700, υποδεικνύοντας σοβαρό πρόβλημα. Ωστόσο, οι πληροφορίες υψομέτρου δεν ήταν πλέον διαθέσιμες στο ραντάρ. Η επικοινωνία έγινε όλο και πιο δύσκολη, με τον πιλότο να ακούγεται με δυσκολία. Οι προσπάθειες επικοινωνίας συνεχίστηκαν για πέντε λεπτά, αλλά δεν υπήρξε καμία απάντηση. Στις 20:38, το αεροσκάφος χάθηκε οριστικά από τα ραντάρ. Οι Αρχές ξεκίνησαν αμέσως τις έρευνες και τις προσπάθειες διάσωσης, ενώ ταυτόχρονα σταμάτησαν προσωρινά οι προσγειώσεις και οι αναχωρήσεις από το αεροδρόμιο της Άγκυρας. Τα συντρίμμια εντοπίστηκαν αργότερα, και από την συντριβή έχασαν τη ζωή τους και οι οκτώ επιβαίνοντες, συμπεριλαμβανομένης μιας Ελληνίδας αεροσυνοδού. Το «μαύρο κουτί» του αεροσκάφους, που περιλαμβάνει τον καταγραφέα φωνής και δεδομένων πτήσης, έχει ήδη εντοπιστεί και θα σταλεί σε τρίτη χώρα για ανάλυση, με στόχο να διαπιστωθούν τα ακριβή αίτια της τραγωδίας.
Similar Articles
You Might Also Like
Πτώση αεροσκάφους στην Τουρκία: Τα 20 δραματικά λεπτά πριν τη συντριβή – Τι σημαίνει το σήμα ΡΑΝ – ΡΑΝ που εξέπεμψε ο πιλότος
Dec 24
Πτήση Falcon: Ο πιλότος κήρυξε συναγερμό PAN-PAN πριν χαθεί από τα ραντάρ
Dec 24
Τα 20 δραματικά λεπτά πριν από τη συντριβή του Falcon στην Άγκυρα
Dec 24
Τουρκία: Εντοπίστηκαν οι καταγραφείς πτήσης του Falcon – Άνοιξε έρευνα για τα αίτια της πτώσης (βίντεο)
Dec 24
Συντρίβη Falcon: Ο πιλότος του είχε εκπέμψει πολλαπλά σήματα κινδύνου
Dec 24