Λεπτομέρειες για την επικοινωνία του πιλότου του μοιραίου Falcon 50 στα περίπου 20 λεπτά που κράτησε η πτήση έδωσαν στις δημοσιότητα οι Αρχές στην Τουρκία.
Ο πιλότος είχε ειδοποιήσει το Κέντρου Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας στην Άγκυρα ότι έχει πρόβλημα, αν και ο συναγερμός δεν ήταν στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο. Παρά το ότι υπήρχε επικοινωνία και ο πιλότος είχε την άδεια να επιστρέψει, το σήμα χάθηκε από τα ραντάρ πριν από την τελική προσέγγιση.
Όπως ανέφεραν οι τουρκικές Αρχές, το Falcon 50 απογειώθηκε χωρίς πρόβλημα από το αεροδρόμιο Εσενμπογά της Άγκυρας με προορισμό το αεροδρόμιο της Τρίπολης στη Λιβύης στις 20:17 (19:17 στην Ελλάδα). Αμέσως ακολούθησε τις συνήθεις διαδικασίες και πήρε ύψος.
Στις 20:25 ο πύργος ελέγχου έδωσε στο Falcon την άδεια ανέβει στα 34.000 πόδια.
Μόλις, έξι λεπτά αργότερα, στις 20:31, το αεροσκάφος κήρυξε συναγερμό PAN-PAN (χαμηλότερο επίπεδο προειδοποίησης από το MAYDAY, που δηλώνει άμεσο κίνδυνο) και ανέφερε ότι υπήρξε γενική ηλεκτρική βλάβη. Παράλληλα, ζήτησε την επιστροφή του στην Άγκυρα.
Στις 20:32 ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας έδωσε στο Falcon πορεία και το επίπεδο καθόδου στο αεροδρόμιο Εσενμπογά.
Ένα λεπτό αργότερα, στις 20:33, ενεργοποίησε τον κωδικό έκτακτης ανάγκης 7700. Μετά την επιβεβαίωση του προβλήματος από τον ελεγκτή, διαπιστώθηκε ότι οι πληροφορίες υψομέτρου του αεροσκάφους δεν ήταν πλέον ορατές στο ραντάρ.
Νέα επικοινωνία υπήρξε στις 20:34, όταν το αεροσκάφος ήταν σε φάση προσέγγισης στο αεροδρόμιο. Παράλληλα, ο έλεγχος του αεροσκάφος πέρασε στη Μονάδα Ελέγχου Προσέγγισης.
Στις 20:35 το αεροσκάφος έδωσε ξανά συναγερμό PAN-PAN και επικοινώνησε με τη Μονάδα Ελέγχου Προσέγγισης για να επιστρέψει στο αεροδρόμιο.
Ωστόσο από τις 20:36 η επικοινωνία με το αεροσκάφος γινόταν όλο και πιο δύσκολη και ο πιλότος ακουγόταν με δυσκολία.
Δύο λεπτά αργότερα, στις 20:38, το αεροσκάφος χάθηκε από το ραντάρ. Οι κλήσεις που έκανε στη συνέχεια και για πέντε λεπτά ο Ελεγκτής Εναέριας Κυκλοφορίας δεν είχαν απάντηση. Ο πύργος ελέγχου δοκίμασε να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος από άλλες συχνότητες χωρίς αποτέλεσμα.
Αμέσως οι Αρχές ενημέρωσαν τις αρμόδιες μονάδες με σκοπό την έναρξη δραστηριοτήτων έρευνας και διάσωσης.
Σε αυτό το σημείο οι προσγειώσεις και οι αναχωρήσεις στο αεροδρόμιο σταμάτησαν προσωρινά για την ασφάλεια της αεροναυτιλίας λόγω της αδυναμίας εντοπισμού του αεροσκάφους.
Εν τω μεταξύ και το Κέντρο Ειδοποίησης Αεράμυνας της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας επιβεβαίωσε ότι το αεροσκάφος ήταν κοντά στο χωριό Κεσικαβάκ στην περιοχή Χαϊμάνα.
Τα συντρίμμια εντοπίστηκαν περίπου δύο ώρες αργότερα.
Από τη συντριβή σκοτώθηκαν και οι οκτώ επιβαίνοντες, μεταξύ τους και μια Ελληνίδα αεροσυνοδός.
Τα σωστικά συνεργεία εντόπισαν τον καταγραφέα φωνής του αεροσκάφους (Cockpit Voice Recorder) και τον καταγραφέα δεδομένων πτήσης (Flight Data Recorder, το «μαύρο κουτί»), τα οποία θα εξεταστούν σε τρίτη χώρα.
Πηγή: protothema.gr
Πτήση Falcon: Ο πιλότος κήρυξε συναγερμό PAN-PAN πριν χαθεί από τα ραντάρ
Λεπτομέρειες σχετικά με την επικοινωνία του πιλότου του μοιραίου αεροσκάφους Falcon 50 με τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας, πριν χαθεί από τα ραντάρ, έδωσαν στη δημοσιότητα οι τουρκικές αρχές. Ο πιλότος είχε κηρύξει συναγερμό PAN-PAN, ένα επίπεδο προειδοποίησης χαμηλότερο από το MAYDAY, αναφέροντας γενική ηλεκτρική βλάβη. Παρά την άδεια που έλαβε για επιστροφή στο αεροδρόμιο της Άγκυρας, το σήμα του αεροσκάφους χάθηκε πριν την τελική προσέγγιση. Το Falcon 50 απογειώθηκε κανονικά από το αεροδρόμιο Εσενμπογά της Άγκυρας με προορισμό την Τρίπολη της Λιβύης στις 20:17 (19:17 ώρα Ελλάδας). Στις 20:31, ο πιλότος ανέφερε το πρόβλημα και ζήτησε να επιστρέψει, ενώ στις 20:33 ενεργοποίησε τον κωδικό έκτακτης ανάγκης 7700. Στη συνέχεια, οι πληροφορίες υψομέτρου του αεροσκάφους σταμάτησαν να εμφανίζονται στα ραντάρ. Η επικοινωνία δυσχέραινε σταδιακά, με τον πιλότο να ακούγεται με δυσκολία. Οι αρχές συνέχισαν να προσπαθούν να επικοινωνήσουν με το αεροσκάφος, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Στις 20:38, το Falcon 50 χάθηκε οριστικά από τα ραντάρ. Οι έρευνες ξεκίνησαν άμεσα, με την προσωρινή διακοπή των προσγειώσεων και αναχωρήσεων στο αεροδρόμιο της Άγκυρας για λόγους ασφαλείας. Τα συντρίμμια εντοπίστηκαν περίπου δύο ώρες αργότερα, κοντά στο χωριό Κεσικαβάκ στην περιοχή Χαϊμάνα. Στην τραγωδία έχασαν τη ζωή τους και οι οκτώ επιβαίνοντες, μεταξύ των οποίων και μια Ελληνίδα αεροσυνοδός. Οι τουρκικές αρχές έχουν εντοπίσει τον καταγραφέα φωνής του αεροσκάφους (Cockpit Voice Recorder) και τον καταγραφέα δεδομένων πτήσης (Flight Data Recorder), τα οποία θα σταλούν σε τρίτη χώρα για ανάλυση. Η έρευνα για τα αίτια της συντριβής βρίσκεται σε εξέλιξη, με τις αρχές να εξετάζουν όλα τα πιθανά σενάρια. Η είδηση μεταδόθηκε από το protothema.gr.
Similar Articles
You Might Also Like
Γαστρονομικά βραβεία «Χρυσοί Σκούφοι Κύπρου 2025»
Dec 9
Συνετρίβη το αεροσκάφος που μετέφερε τον Αρχηγό του στρατού της Λιβύης, βρέθηκαν τα συντρίμμια
Dec 23
Βίντεο: Θρίλερ στην Τουρκία, συνετρίβη λίαρ τζετ με τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου της Λιβύης, Μοχάμεντ Αλ Χαντάντ
Dec 23
«PAN-PAN, PAN-PAN»: Η δραματική επικοινωνία του Falcon 50 με τον πύργο ελέγχου πριν τη συντριβή
Dec 24
Πτώση αεροσκάφους στην Τουρκία: Τα 20 δραματικά λεπτά πριν τη συντριβή – Τι σημαίνει το σήμα ΡΑΝ – ΡΑΝ που εξέπεμψε ο πιλότος
Dec 24