Κλιμακώνεται η αντιπαράθεση για το νέο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, καθώς μετά την ΠΟΕΔ, τώρα και η ΟΕΛΜΕΚ δηλώνει έτοιμη να προχωρήσει σε δυναμικά μέτρα αντίδρασης, εάν το τελικό κείμενο των κανονισμών που ετοιμάζεται να οδηγηθεί στην Ολομέλεια δεν ενσωματώνει τις θέσεις της οργάνωσης.
Σε σημερινή ανακοίνωσή της, η ΟΕΛΜΕΚ εκφράζει εκ νέου την έντονη διαφωνία της με τη διαδικασία κατ’ άρθρο συζήτησης στη Βουλή, υποστηρίζοντας ότι εξελίσσεται «χωρίς τη συμμετοχή των άμεσα επηρεαζόμενων» και αφορά νομοσχέδιο «το οποίο δεν είναι συμφωνημένο». Παρότι δεν συμμετέχει στη συζήτηση, η οργάνωση υπενθυμίζει ότι οι θέσεις της έχουν κατατεθεί γραπτώς στις 26 Νοεμβρίου και ζητά από την Επιτροπή Παιδείας «να τις λάβει σοβαρά υπόψη».
Η ΟΕΛΜΕΚ αναφέρεται και στη σημερινή συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας, σημειώνοντας ότι, σύμφωνα με τη διαβεβαίωση της Υπουργού, το Υπουργείο δεν θα φέρει ένσταση στη διατήρηση της κλίμακας αξιολόγησης στο 1–40, αλλά και στη θέση των εκπαιδευτικών για πρόγραμμα εισδοχής νεοεισερχόμενων καθηγητών στη Μέση Εκπαίδευση. Ωστόσο, την ίδια στιγμή εκφράζει έκπληξη και διαφωνία για τροποποιήσεις που φαίνεται να προωθούνται “μέσω ΜΜΕ” και χωρίς εισήγηση των εκπαιδευτικών οργανώσεων, όπως, σύμφωνα με την ανακοίνωση, η πιθανή συμμετοχή Βοηθών Διευθυντών στην αριθμητική αξιολόγηση. Για το θέμα αυτό, η οργάνωση παραπέμπει στη σημερινή συνάντηση με την Υπουργό, υποστηρίζοντας ότι «με τη ρύθμιση αυτή διαφωνεί και η ίδια η Υπουργός».
Στην ανακοίνωση γίνεται επίσης αναφορά στις οικονομικές ρυθμίσεις των νέων διαδικασιών, τις οποίες η ΟΕΛΜΕΚ χαρακτηρίζει «ετεροβαρείς εις βάρος των εκπαιδευτικών και των διευθυντικών στελεχών», καταγγέλλοντας πως η σχετική συζήτηση παραπέμφθηκε «μετά την ψήφιση» του νομοσχεδίου.
Την ίδια στιγμή, η ΠΟΕΔ έχει ήδη προειδοποιήσει με επιστολή προς την Υπουργό, την Επιτροπή Παιδείας και τον κλάδο ότι το νομοσχέδιο «ενδέχεται να οδηγήσει σε πολύ σοβαρές συνέπειες για το δημόσιο σχολείο», ενώ δηλώνει επίσης έτοιμη να ενεργοποιήσει μέτρα αντίδρασης. Έτσι, το κλίμα πίεσης προς τη Βουλή εντείνεται, ενόψει της ολοκλήρωσης της συζήτησης στην Επιτροπή και της ψήφισης εντός Δεκεμβρίου.
Η ΟΕΛΜΕΚ καταλήγει ότι θα αναμένει το κείμενο που θα προκύψει από τη Βουλή και θα το αξιολογήσει σε έκτακτη συνεδρία του Κεντρικού Διοικητικού Συμβουλίου, ξεκαθαρίζοντας πως αν δεν υπάρξει ενσωμάτωση των θέσεων του κλάδου, τότε η απάντηση θα είναι κινητοποιήσεις.
Προειδοποιεί η ΟΕΛΜΕΚ: «Αν περάσει έτσι η αξιολόγηση, πάμε σε μέτρα»
Η ΟΕΛΜΕΚ κλιμακώνει την αντιπαράθεση με το Υπουργείο Παιδείας σχετικά με το νέο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, δηλώνοντας έτοιμη για δυναμικά μέτρα εάν το τελικό κείμενο δεν ενσωματώσει τις θέσεις της. Η οργάνωση διαφωνεί έντονα με τη διαδικασία συζήτησης στη Βουλή, την οποία χαρακτηρίζει μη συμμετοχική και αφορά νομοσχέδιο που δεν είναι συμφωνημένο. Παρά την απουσία της από τη συζήτηση, η ΟΕΛΜΕΚ υπενθυμίζει ότι έχει καταθέσει τις θέσεις της και ζητά να ληφθούν υπόψη. Σε συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας, επιτεύχθηκε συμφωνία για τη διατήρηση της κλίμακας αξιολόγησης 1-40 και για το πρόγραμμα εισδοχής νεοεισερχόμενων καθηγητών, ωστόσο, η ΟΕΛΜΕΚ εκφράζει διαφωνία για πιθανές τροποποιήσεις που προωθούνται μέσω των ΜΜΕ, όπως η συμμετοχή Βοηθών Διευθυντών στην αξιολόγηση. Επιπλέον, η ΟΕΛΜΕΚ καταγγέλλει ότι οι οικονομικές ρυθμίσεις του νέου συστήματος είναι εις βάρος των εκπαιδευτικών και των διευθυντικών στελεχών, ενώ η συζήτηση για το θέμα αυτό παραπέμφθηκε μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου. Η ΟΕΛΜΕΚ θα αξιολογήσει το τελικό κείμενο σε έκτακτη συνεδρία και θα αποφασίσει για περαιτέρω μέτρα.
You Might Also Like
Από βουλευτές... διαπραγματευτές για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Nov 20
Περνούν από κόσκινο τον Ανώτερο Εκπαιδευτικό: Αντεγκλήσεις στην επιτροπή Παιδείας για τη δημιουργία της θέσης στο νέο σύστημα αξιολόγησης
Nov 27
Συνεχίζεται η σύγκρουση για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών – Η ΠΟΕΔ καταγγέλλει ασάφεια και καθυστερήσεις
Dec 2
Έτοιμη να ενεργοποιήσει αποφάσεις για μέτρα η ΠΟΕΔ – Απέστειλε επιστολές σε Υπουργό, επιτροπή Παιδείας και εκπαιδευτικούς για την αξιολόγηση
Dec 9