Dialogos

Κενά, αβεβαιότητες και ανεπαρκής σαφήνεια στο νέο πλαίσιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών

Published November 26, 2025
Κενά, αβεβαιότητες και ανεπαρκής σαφήνεια στο νέο πλαίσιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών

Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας συζητά τον νέο νόμο περί Δημόσιας Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας, εστιάζοντας στο πλαίσιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Μέλη της Επιτροπής εξέφρασαν κενά και ασάφειες σχετικά με τις πρόνοιες του νόμου, ιδίως όσον αφορά τη θέσπιση της θέσης του ανώτερου εκπαιδευτικού και τη διαδικασία ανέλιξης σε αυτή. Ορισμένοι βουλευτές πρότειναν τη διαγραφή της θέσης του ανώτερου εκπαιδευτικού, θεωρώντας ότι θα περιπλέξει την ιεραρχία στα σχολεία, ενώ άλλοι τόνισαν την ανάγκη σαφούς καθορισμού των καθηκόντων και των ευθυνών του. Το Υπουργείο Παιδείας διαβεβαίωσε ότι η θέση του ανώτερου εκπαιδευτικού είναι σημαντική για την υποστήριξη νεότερων εκπαιδευτικών και την παροχή κινήτρων για παραμονή στο εκπαιδευτικό έργο, ενώ η διαδικασία αξιολόγησης και προαγωγής θα καθοριστεί σε σχέδια υπηρεσίας με συγκεκριμένα κριτήρια. Η συζήτηση αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα, με πιθανότητα έκτακτης συνεδρίας, ώστε να κατατεθεί το νομοσχέδιο στην Ολομέλεια.