Dialogos

Κατασκευή αποβάθρας και ράμπας στην Ακτή Ολυμπίων

Published November 2, 2025
Κατασκευή αποβάθρας και ράμπας στην Ακτή Ολυμπίων

Ένα έργο, το οποίο εδώ και αρκετά χρόνια αποτελούσε πάγιο αίτημα εκ μέρους των ιδιοκτητών μικρών σκαφών στη Λεμεσό, ξεκίνησε τις τελευταίες μέρες να υλοποιείται στη βάση του προγραμματισμού και της αποφασιστικότητας του δήμου για βελτίωση και του τελευταίου σημείου της Ακτής Ολυμπίων, για καλύτερη και ασφαλέστερη εξυπηρέτηση των δημοτών.
Πρόκειται για την αποκατάσταση και επιδιόρθωση της υφιστάμενης ράμπας ανέλκυσης και καθέλκυσης σκαφών, καθώς και την κατασκευή μιας νέας αποβάθρας δίπλα από τη ράμπα, υποδομές που βρίσκονται στο ανατολικό άκρο του παραλιακού μετώπου της πόλης που εμπίπτει στα όρια του Δήμου Λεμεσού.
Το έργο, που υπολογίζεται να ολοκληρωθεί στις αρχές Μαΐου 2026, έχει ήδη εξασφαλίσει την έγκριση του Τμήματος Περιβάλλοντος, αφού είχε προηγηθεί διαβούλευση με το Τμήμα Αλιείας, την Αρχή Λιμένων, το Τμήμα Δασών και με άλλες αρμόδιες υπηρεσίες. Στόχος της υλοποίησης του έργου είναι η μείωση της ολισθηρότητας που παρουσιάζει το κεκλιμένο τμήμα της υφιστάμενης ράμπας, η αντιμετώπιση της καθίζησης που έγινε στο συγκεκριμένο σημείο της παραλίας και γενικότερα η άνετη και ασφαλής εξυπηρέτηση των ερασιτεχνών ψαράδων και άλλων χειριστών μικρών σκαφών.
Η αποκατάσταση της ράμπας κρίνεται χρήσιμη από τους ιδιοκτήτες των σκαφών, οι οποίοι επιζητούσαν τη δυνατότητα να ρυμουλκούν τα σκάφη τους με ασφάλεια με τη χρήση των αυτοκινήτων τους. Ω εκ τούτου, η όλη υποδομή κρίνεται χρήσιμη, αφού χρησιμοποιείται καθημερινά καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου από δεκάδες ιδιοκτήτες σκαφών.
Στα βόρεια της ράμπας εκτείνεται η παραλιακή λεωφόρος της Λεμεσού από την οποία διέρχονται παράλληλα ο πολυσύχναστος παραλιακός πεζόδρομος και ποδηλατόδρομος, που ξεκινούν από το παλιό λιμάνι και φτάνουν μέχρι και την τουριστική περιοχή Αμαθούντας. Μεταξύ της παραλιακής οδού και της θάλασσας εκτείνεται γραμμικό πάρκο με μεγάλα δέντρα και ποικιλία φυτών. Υποδομές που χρησιμοποιούνται καθημερινά από χιλιάδες πολίτες για σκοπούς άθλησης και αναψυχής.
Στα ανατολικά της ράμπας βρίσκεται η εκβολή του ποταμού Βαθκιά που αποτελεί και το φυσικό σύνορο των Δήμων Λεμεσού και Αμαθούντας, ενώ στη δυτική πλευρά εκτείνεται σε μεγάλη απόσταση μια από τις πιο πολύ δημοφιλείς οργανωμένες παραλίες λουομένων που λειτουργούν στον Δήμο Λεμεσού.
Σε ό,τι αφορά την αποβάθρα που περιλαμβάνουν τα κατασκευαστικά σχέδια, αυτή θα έχει μήκος 15 μέτρα και πλάτος 2 μέτρα και χωροθετείται σε απόσταση δύο περίπου μέτρων δυτικά της ράμπας. Οι πάσσαλοι στους οποίους θα στηρίζεται η αποβάθρα θα είναι μεταλλικοί και θα καρφωθούν στο βυθό της θάλασσας, ενώ το δάπεδό της θα είναι ξύλινο, θα στηρίζεται σε οριζόντιες μεταλλικές δοκούς και θα υψώνεται περίπου ένα μέτρο πάνω από τη μέση στάθμη της θάλασσας.
Η αποβάθρα θα είναι εφοδιασμένη με προσκρουστήρες και δέστρες και, για προστασία του κοινού, περιμετρικά της αποβάθρας θα υπάρχει κιγκλίδωμα ύψους ενός μέτρου και δέκα εκατοστών, με ενδιάμεσα ανοίγματα από αλυσίδα, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα διέλευσης μεταξύ της αποβάθρας και των σκαφών. Επί της αποβάθρας θα τοποθετηθούν στύλοι φωτισμού solar. Στον χώρο της αποβάθρας θα γίνει εκβάθυνση σε διαστάσεις 34 επί 34 μέτρα, μέχρι το βάθος του ενάμισι μέτρου στα δυτικά της.
Το κόστος για την κατασκευή του όλου έργου, το οποίο τοποθετείται σε μια έντονα ανεπτυγμένη τουριστική περιοχή της πόλης και είναι βέβαιο ότι θα προσδώσει ακόμα μεγαλύτερη αίγλη στο παραλιακό μέτωπο της Λεμεσού, με βάση και τη μελέτη εκτίμησης των επιπτώσεων στο περιβάλλον, η οποία είχε κατατεθεί τον Απρίλιο του 2021, εκτιμάται ότι θα ανέλθει στις 300.000 ευρώ.