Η σκέψη «θα το χάσω» είναι ισχυρότερη…
Η προσέγγιση του Black Friday έχει προκαλέσει μικροπανικό στις διαφημίσεις, καθώς φαίνεται να χάνει τη δημοτικότητά του. Σύμφωνα με τον ψυχίατρο Γιώργο Μικελλίδη, το Black Friday δεν είναι απλώς περίοδος εκπτώσεων, αλλά ένα νευροψυχολογικό φαινόμενο που ενεργοποιεί συγκεκριμένα κυκλώματα στον εγκέφαλο, οδηγώντας σε παρορμητικές αγορές και φόβο μήπως χάσει κάποιος μια ευκαιρία (FOMO). Η έλλειψη δημιουργεί την αίσθηση ότι ένα προϊόν είναι πιο πολύτιμο, ενώ η αναμονή της ανταμοιβής προκαλεί αύξηση της ντοπαμίνης και υποτίμηση των κινδύνων. Οι πλατφόρμες και τα καταστήματα χρησιμοποιούν τεχνικές που κουράζουν τις εκτελεστικές λειτουργίες του εγκεφάλου, οδηγώντας σε μη απαραίτητες αγορές. Ο Μικελλίδης τονίζει ότι οι αγορές συχνά λειτουργούν ως αυτορρύθμιση άγχους, αλλά η αίσθηση αυτή είναι προσωρινή και ακολουθείται από ενοχή. Προτείνει την δημιουργία λίστας πριν τις εκπτώσεις, την επαναξιολόγηση της ανάγκης για ένα προϊόν και την αποφυγή γρήγορων αποφάσεων.
You Might Also Like
Σφυροκόπημα Αντώνη Σαμαρά στον Κυριάκο Μητσοτάκη - Θα ανακοινώσει προσεχώς αν πάει για κόμμα (βίντεο)
Nov 10
Χρίστος Μάης: Κάθε φορά που δεν αντιστεκόμαστε στη λογοκρισία δίνουμε έδαφος στις αντιδραστικές απόψεις
Nov 13
Γιάννης Οικονομίδης: Δεν κάνω κήρυγμα, ούτε βγάζω φιρμάνια
Nov 17
Πώς το κινητό σας παρακολουθεί κάθε στιγμή τις κινήσεις μας
Nov 18
Αστέριος Κουστούδης: Ποιος είναι ο πολυβραβευμένος σεφ που θα μαγειρέψει στους Χρυσούς Σκούφους Κύπρου;
Nov 23