Dialogos

Εξαγγελίες και δεσμεύσεις αποδείχτηκαν πάλι εμπαιγμός

Published October 26, 2025
Εξαγγελίες και δεσμεύσεις αποδείχτηκαν πάλι εμπαιγμός

Του Χρήστου Χαραλάμπους
Για μια ακόμα φορά, η κυβέρνηση Χριστοδουλίδη αποδεικνύεται ότι σε τίποτε δεν έχει να ζηλέψει από τη διακυβέρνηση Αναστασιάδη. Αντίθετα, διαπιστώνεται ότι την ξεπερνά στις υποσχέσεις και στις εξαγγελίες που καταλήγουν σε επιταγές χωρίς αντίκρισμα. Μια ανακολουθία λόγων και πράξεων και μια αναξιοπιστία της κρατικής εξουσίας, την οποία –όπως πάντα– την πληρώνουν οι υπήκοοι.
Η επιβεβαίωση ήρθε φαρδιά-πλατιά μέσα από όσα περιλαμβάνονται στους Προϋπολογισμούς του 2026, στους οποίους και πάλι θάβεται ιδιαίτερα η υποβαθμισμένη και καταταλαιπωρημένη ύπαιθρος.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά την επαρχία της Λεμεσού, καταγράφεται μια κατ’ εξακολούθηση κοροϊδία που αφορά, μεταξύ άλλων, σημαντικά έργα στο δίκτυο της υπαίθρου, τα οποία, αν και θα έπρεπε να είχαν ήδη υλοποιηθεί (στη βάση σχεδιασμών και εξαγγελιών που έγιναν από την προηγούμενη κυβέρνηση και αποτέλεσαν μέρος των δεσμεύσεων που προεκλογικά αλλά και μετά την εκλογή του είχε εξαγγείλει ο κ. Χριστοδουλίδης), ωστόσο ούτε και στους νέους Προϋπολογισμούς έχουν περιληφθεί.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα καίριας σημασίας έργα των δρόμων Καντού–Ομόδους, Λεμεσού–Αγρού και βέβαια του από το 2014 σχεδιασμένου δρόμου Λεμεσού–Σαϊττά, ο οποίος, στο σύνολο των 35 χιλιομέτρων που καλύπτει, «έχει ολοκληρωθεί» μόλις πρόσφατα σε μια διαδρομή μόλις 3 χιλιομέτρων, η οποία αφορά την περιοχή μεγάλων ιδιωτικών αναπτύξεων.
Τον συνεχιζόμενο εμπαιγμό των κατοίκων της Λεμεσού και ιδιαίτερα της υπαίθρου από το Υπουργείο Μεταφορών, σε σχέση με τα συγκεκριμένα έργα που εκκρεμούν εδώ και χρόνια, κατήγγειλε ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Κώστας Κώστα, επισημαίνοντας ότι στους προϋπολογισμούς του 2026 δεν προβλέπεται καμία ουσιαστική δαπάνη, παρά τις επανειλημμένες εξαγγελίες και δεσμεύσεις.
Ιδιαίτερα, σε ό,τι αφορά τη δεύτερη φάση του δρόμου Λεμεσού–Σαϊττά, την οποία το υπουργείο ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει το τελευταίο τρίμηνο του 2026 με προϋπολογισμό 85 εκατ. ευρώ, δεν υπάρχει κανένα σχετικό κονδύλι στον προϋπολογισμό. Κι όπως πολύ εύστοχα έχει επισημάνει ο βουλευτής της Λεμεσού, «χωρίς απαλλοτριώσεις, χωρίς περιβαλλοντική μελέτη και λεφτά, δεν υπάρχει περίπτωση να ξεκινήσει το έργο».
Και ενώ τα δεδομένα –απογοητευτικά και προκλητικά για τον κόσμο της υπαίθρου της Λεμεσού– είναι εκεί και βοούν, ο αρμόδιος υπουργός προσπαθεί να δώσει εξηγήσεις και δικαιολογίες που όχι μόνο δεν πείθουν, αλλά προσθέτουν στην αγανάκτηση του κόσμου.
Απαντώντας σε επικρίσεις για τον δρόμο Λεμεσού–Σαϊττά, ο κ. Βαφεάδης ανέφερε σε σχετικές δηλώσεις του ότι το έργο προχωρά σύμφωνα με όσα έχουν προηγουμένως ανακοινωθεί και ότι η προετοιμασία των εγγράφων για την προκήρυξη προσφορών είναι σε εξέλιξη. Η εξήγηση που έδωσε για την απουσία κονδυλίων στον προϋπολογισμό είναι ότι αυτό οφείλεται στη μη ολοκλήρωση του απαραίτητου σημειώματος που καλύπτει τη βιωσιμότητα και τον προϋπολογισμό του έργου.
Αν αυτό συνιστά κυβερνητική σοβαρότητα και υπευθυνότητα, τότε αναρωτιέται κανείς ποια έννοια μπορεί να έχει ο εμπαιγμός.