Διχάζει η φοίτηση παιδιών με αναπηρίες
        Στο επίκεντρο βρέθηκε ακόμη μια φορά το θέμα της φοίτησης παιδιών με αναπηρίες στις γενικές τάξεις των δημοσίων σχολείων.
Από τη μια το Υπουργείο Παιδείας υπεραμύνεται των διαδικασιών που εφαρμόζονται επικαλούμενο τις αποφάσεις ειδικών και το καλώς νοούμενο συμφέρον του παιδιού και από την άλλη οργανώσεις και επηρεαζόμενοι γονείς που αναφέρονται σε ετσιθελικό αποκλεισμό των παιδιών. Χθες πραγματοποιήθηκε εκδήλωση διαμαρτυρίας έξω από σχολείο από το οποίο αποκλείστηκαν από τη γενική τάξη δυο αδέλφια με αυτισμό 5 και 7 ετών και με τους γονείς τους να αντιδρούν και να μην αποδέχονται την απόφαση για φοίτηση σε ειδική μονάδα. Για το γενικότερο θέμα θα πραγματοποιηθεί και την ερχόμενη Δευτέρα διαμαρτυρία έξω από το Υπουργείο Παιδείας στις 10 το πρωί.
Η πρόεδρος της Παγκύπριας Οργάνωσης για την Εγκεφαλική Παράλυση και Άλλες Αναπηρίες «Αγκαλιά Ελπίδας», Γιούλα Πιτσιάλη, σε δηλώσεις της στο ΚΥΠΕ είπε ότι «εμείς σηκώνουμε φωνή για κάθε παιδί που αποκλείεται από την εκπαίδευση». Σημείωσε ότι θα πρέπει να σταματήσουν οι αποκλεισμοί.
Η Οργάνωση διοργανώνει, στηριζόμενη και από άλλες οργανώσεις, όπως ο Σύνδεσμος ΔΕΠΥ Κύπρου, η Παγκύπρια Οργάνωση Τυφλών, ο Σύνδεσμος για Άτομα με Αυτισμό Κύπρου, η ΚΥΣΟΑ, την εκδήλωση διαμαρτυρίας.
Από την πλευρά του το Υπουργείο Παιδείας ξεκαθαρίζει πως η εξαγγελία για διαμαρτυρία και οι πρόσφατες αναφορές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι υπήρξε πρόθεση ή/και απόφαση αποκλεισμού παιδιών από το δικαίωμα στη δημόσια εκπαίδευση δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και παρερμηνεύουν τη διαδικασία στήριξης παιδιών με αναπηρίες ή άλλες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Σημειώνει ότι η πρόσβαση όλων των παιδιών στην καλύτερη δυνατή εκπαίδευση, σύμφωνα με τις δυνατότητες και τις ανάγκες τους, αποτελεί πρωταρχική προτεραιότητά του.
Επισημαίνει ότι η φοίτηση μαθητών/ριών σε γενική τάξη ή σε Ειδική Μονάδα αποφασίζεται αποκλειστικά και μόνο στη βάση επιστημονικών εισηγήσεων και πάντοτε με γνώμονα το καλώς νοούμενο συμφέρον του παιδιού.
Το Υπουργείο Παιδείας αναφέρει ότι συνεχίζει να προωθεί ενεργά τη συμπερίληψη των παιδιών με αναπηρίες στο δημόσιο σχολείο, μέσα από την παροχή κατάλληλων προγραμμάτων στήριξης, την πρόσληψη ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα συμπεριληπτικής αγωγής.
Ελένη Κωνσταντίνου