Sigma Live

Διαφωνία ΟΕΛΜΕΚ με τη διαδικασία στη Βουλή για την αξιολόγηση

Published December 9, 2025, 16:15
Διαφωνία ΟΕΛΜΕΚ με τη διαδικασία στη Βουλή για την αξιολόγηση

Η ΟΕΛΜΕΚ εξέφρασε έντονη διαφωνία με τη διαδικασία που ακολουθείται στη Βουλή για την ψήφιση του Σχεδίου Κανονισμών για την Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου. Η Οργάνωση υποστηρίζει ότι η κατ' άρθρο συζήτηση διεξάγεται χωρίς τη συμμετοχή των άμεσα ενδιαφερομένων, δηλαδή των εκπαιδευτικών, και αφορά ένα νομοσχέδιο που δεν έχει ακόμη καταλήξει σε συμφωνία. Επιπλέον, η ΟΕΛΜΕΚ εκφράζει την ανησυχία της ότι προωθούνται αλλαγές που δεν έχουν προκύψει από εισηγήσεις των εκπαιδευτικών οργανώσεων. Η ΟΕΛΜΕΚ υπενθυμίζει ότι έχει υποβάλει τις θέσεις της στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας από τις 26 Νοεμβρίου και αναμένει να ληφθούν σοβαρά υπόψη κατά τη συνέχεια της διαδικασίας. Παράλληλα, αναφέρει ότι κατά τη συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας, έλαβε διαβεβαιώσεις ότι το Υπουργείο δεν θα αντιταχθεί σε προτάσεις όπως η διατήρηση της κλίμακας αξιολόγησης στο 40% ή η δημιουργία ενός προγράμματος εισδοχής για τους νέους εκπαιδευτικούς. Ωστόσο, η ΟΕΛΜΕΚ επισημαίνει ότι ορισμένες αλλαγές που προωθούνται δεν έχουν προταθεί από τις εκπαιδευτικές οργανώσεις. Συγκεκριμένα, η ΟΕΛΜΕΚ εκφράζει την αντίθεσή της στη συμμετοχή Βοηθών Διευθυντών στην αριθμητική αξιολόγηση, μια ρύθμιση με την οποία, σύμφωνα με την Οργάνωση, διαφωνεί και η ίδια η Υπουργός Παιδείας. Επιπλέον, η ΟΕΛΜΕΚ θεωρεί ότι οι οικονομικές ρυθμίσεις που προτείνονται είναι εις βάρος των εκπαιδευτικών και των Διευθυντικών Στελεχών των Σχολείων, καθώς η συζήτηση για το θέμα αυτό έχει παραπεμφθεί μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου. Η ΟΕΛΜΕΚ εκφράζει φόβους ότι τα κενά και οι ασάφειες του νομοσχεδίου δεν θα καλυφθούν πριν από την προώθησή του στην Ολομέλεια της Βουλής, και ότι ενδέχεται να αυξηθούν περαιτέρω. Ως εκ τούτου, η Οργάνωση δηλώνει ότι θα αξιολογήσει το τελικό κείμενο και προειδοποιεί για πιθανά δυναμικά μέτρα αντίδρασης, εάν οι θέσεις της δεν ενσωματωθούν στο νομοσχέδιο. Η ΟΕΛΜΕΚ επιμένει στην ανάγκη για έναν διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι το Σχέδιο Κανονισμών για την Αξιολόγηση θα είναι δίκαιο, αποτελεσματικό και αποδεκτό από την εκπαιδευτική κοινότητα.