Διαφωνία με τη διαδικασία της κατ' άρθρο συζήτησης του Σχεδίου Κανονισμών για την Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου, ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, εκφράζει η ΟΕΛΜΕΚ με ανακοίνωσή της.
Σημειώνει, μεταξύ άλλων, ότι η διαδικασία διεξάγεται χωρίς τη συμμετοχή των άμεσα επηρεαζόμενων και αφορά ένα Νομοσχέδιο το οποίο δεν είναι συμφωνημένο, ενώ προσθέτει ότι φαίνεται να προωθούνται αλλαγές που δεν έχουν προέλθει από εισηγήσεις εκπαιδευτικών οργανώσεων.
Η ΟΕΛΜΕΚ υπενθυμίζει ότι έχει θέσει υπόψη της Επιτροπής τις θέσεις της από τις 26 Νοεμβρίου, 2025 και αναμένει «να λάβει σοβαρά υπόψη τις θέσεις αυτές κατά τη συνέχεια της διαδικασίας». Αναφέρει, εξάλλου, ότι τα μέλη της έλαβαν διαβεβαιώσεις κατά τη συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας την Τρίτη, ότι το Υπουργείο δεν θα φέρει ένσταση σε προτάσεις όπως η διατήρηση της κλίμακας αξιολόγησης στο 40, ή στο υπάρχει ένα Πρόγραμμα εισδοχής για τους νεοεισερχόμενους εκπαιδευτικούς της Μέσης Εκπαίδευσης, μεταξύ άλλων.
Αναφορικά με τις αλλαγές που προωθούνται και δεν είναι εισηγήσεις εκπαιδευτικών οργανώσεων, σύμφωνα με την ΟΕΛΜΕΚ, σημειώνει ότι «αυτές φαίνεται να περιλαμβάνεται και η συμμετοχή Βοηθών Διευθυντών Α’ ή/και Βοηθών Διευθυντών στην αριθμητική αξιολόγηση, ρύθμιση με την οποία, όπως προκύπτει από τα όσα συζητήθηκαν σήμερα, διαφωνεί και η ίδια η Υπουργός».
Αναφρικά με τις οικονομικές ρυθμίσεις της πρότασης, σημειώνει ότι «συνεχίζουν να είναι ετεροβαρείς εις βάρος των εκπαιδευτικών και των Διευθυντικών Στελεχών των Σχολείων, με την Υπουργό Παιδείας να παραπέμπει τη σχετική συζήτηση μετά την ψήφιση».
Η ΟΕΛΜΕΚ εκφράζει την άποψη «ότι τα κενά και οι ασάφειες δεν θα καλυφθούν και δεν θα διευκρινιστούν πριν από την σχεδιαζόμενη προώθηση του Σχεδίου Κανονισμών στην Ολομέλεια της Βουλής. Αντίθετα, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να αυξηθούν περαιτέρω» και καταλήγει ότι θα αξιολογήσει το τελικό κείμενο που θα προκύψει, προειδοποιώντας για «δυναμικά μέτρα αντίδρασης», εάν δεν ενσωματώνει τις θέσεις της Οργάνωσης.
Πηγή: ΚΥΠΕ
Διαφωνία ΟΕΛΜΕΚ με τη διαδικασία στη Βουλή για την αξιολόγηση
Η ΟΕΛΜΕΚ εξέφρασε έντονη διαφωνία με τη διαδικασία που ακολουθείται στη Βουλή για την ψήφιση του Σχεδίου Κανονισμών για την Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου. Η Οργάνωση υποστηρίζει ότι η κατ' άρθρο συζήτηση διεξάγεται χωρίς τη συμμετοχή των άμεσα ενδιαφερομένων, δηλαδή των εκπαιδευτικών, και αφορά ένα νομοσχέδιο που δεν έχει ακόμη καταλήξει σε συμφωνία. Επιπλέον, η ΟΕΛΜΕΚ εκφράζει την ανησυχία της ότι προωθούνται αλλαγές που δεν έχουν προκύψει από εισηγήσεις των εκπαιδευτικών οργανώσεων. Η ΟΕΛΜΕΚ υπενθυμίζει ότι έχει υποβάλει τις θέσεις της στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας από τις 26 Νοεμβρίου και αναμένει να ληφθούν σοβαρά υπόψη κατά τη συνέχεια της διαδικασίας. Παράλληλα, αναφέρει ότι κατά τη συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας, έλαβε διαβεβαιώσεις ότι το Υπουργείο δεν θα αντιταχθεί σε προτάσεις όπως η διατήρηση της κλίμακας αξιολόγησης στο 40% ή η δημιουργία ενός προγράμματος εισδοχής για τους νέους εκπαιδευτικούς. Ωστόσο, η ΟΕΛΜΕΚ επισημαίνει ότι ορισμένες αλλαγές που προωθούνται δεν έχουν προταθεί από τις εκπαιδευτικές οργανώσεις. Συγκεκριμένα, η ΟΕΛΜΕΚ εκφράζει την αντίθεσή της στη συμμετοχή Βοηθών Διευθυντών στην αριθμητική αξιολόγηση, μια ρύθμιση με την οποία, σύμφωνα με την Οργάνωση, διαφωνεί και η ίδια η Υπουργός Παιδείας. Επιπλέον, η ΟΕΛΜΕΚ θεωρεί ότι οι οικονομικές ρυθμίσεις που προτείνονται είναι εις βάρος των εκπαιδευτικών και των Διευθυντικών Στελεχών των Σχολείων, καθώς η συζήτηση για το θέμα αυτό έχει παραπεμφθεί μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου. Η ΟΕΛΜΕΚ εκφράζει φόβους ότι τα κενά και οι ασάφειες του νομοσχεδίου δεν θα καλυφθούν πριν από την προώθησή του στην Ολομέλεια της Βουλής, και ότι ενδέχεται να αυξηθούν περαιτέρω. Ως εκ τούτου, η Οργάνωση δηλώνει ότι θα αξιολογήσει το τελικό κείμενο και προειδοποιεί για πιθανά δυναμικά μέτρα αντίδρασης, εάν οι θέσεις της δεν ενσωματωθούν στο νομοσχέδιο. Η ΟΕΛΜΕΚ επιμένει στην ανάγκη για έναν διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι το Σχέδιο Κανονισμών για την Αξιολόγηση θα είναι δίκαιο, αποτελεσματικό και αποδεκτό από την εκπαιδευτική κοινότητα.
Similar Articles
Διαφωνία ΟΕΛΜΕΚ με τη διαδικασία στη Βουλή για αξιολόγηση
Dec 9
ΟΕΛΜΕΚ: Διαφωνεί με τη διαδικασία στη Βουλή για την αξιολόγηση
Dec 9