Alpha News

«Δεν έβγαλε κανείς το παιδί έξω»: Η απάντηση Κυρατζή για το τι συνέβη στη δομή φιλοξενίας ανηλίκων

Published December 2, 2025

Η Διευθύντρια των Υπηρεσιών Κοινωνικής Ευημερίας, Μαρία Κυρατζή, απάντησε σε ερωτήσεις σχετικά με το βίντεο-ντοκουμέντο που κυκλοφόρησε και απεικονίζει ένα παιδί να κλαίει σπαρακτικά έξω από μια δομή φιλοξενίας ανηλίκων στην Κύπρο. Η Κυρατζή απέφυγε να σχολιάσει το συγκεκριμένο περιστατικό, αλλά ανέφερε ότι είναι συνηθισμένο φαινόμενο τα παιδιά που φιλοξενούνται σε αυτές τις δομές να παρουσιάζουν ψυχικές κρίσεις, λόγω των τραυμάτων και των αυξημένων αναγκών τους. Αυτές οι κρίσεις αντιμετωπίζονται με ειδικά πρωτόκολλα και από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό, με στόχο την ασφάλεια του παιδιού και των υπολοίπων που διαμένουν στη δομή. Η Κυρατζή τόνισε ότι η προσέγγιση σε αυτές τις περιπτώσεις επικεντρώνεται στην κατανόηση και την κάλυψη των αναγκών του παιδιού, μέσω ενός θεραπευτικού πλάνου. Η αξιολόγηση της επικινδυνότητας και της ασφάλειας είναι πρωταρχικής σημασίας, λαμβάνοντας υπόψη το ιστορικό του παιδιού και τις συνθήκες που επικρατούν στη δομή. Η διευθύντρια ανέφερε ότι η διαχείριση των κρίσεων απαιτεί συντονισμό και συμμετοχή όλου του προσωπικού, καθώς και πιθανή συνεργασία με εξωτερικούς φορείς και φροντιστές. Απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με το αν το παιδί είχε βγει έξω από τη δομή και είχε αφεθεί χωρίς επίβλεψη, η Κυρατζή δήλωσε κατηγορηματικά ότι κάτι τέτοιο δεν συνέβη. Σύμφωνα με την ίδια, δεν υπάρχει πρακτική να αφήνουν τα παιδιά έξω από τις δομές, ούτε να μένουν μόνα τους. Το προσωπικό είναι συνεχώς παρόν για να παρέχει υποστήριξη και να διαχειρίζεται τις καταστάσεις κρίσης, μέχρι να ηρεμήσει το παιδί και να λάβει την απαραίτητη φροντίδα. Η Κυρατζή υπογράμμισε τη σημασία της ολιστικής εικόνας και της αποφυγής βιαστικών συμπερασμάτων. Ερωτήθηκε σχετικά με το ποιος ενημερώθηκε για την απουσία του παιδιού από το σχολείο και την παρουσία του στην πίσω αυλή της δομής. Η απάντησή της ήταν ότι ο Διευθυντής του ιδρύματος είναι το πρόσωπο που ενημερώνεται σε τέτοιες περιπτώσεις, καθώς συμμετέχει σε συνεδρίες και έχει άλλες υποχρεώσεις. Η ενημέρωση γίνεται από τη σχολική μονάδα και η αντιμετώπιση της κατάστασης είναι αποτέλεσμα διεπιστημονικής συνεργασίας.