Cyprus Times

Γρήγορη μόδα: Στροφή παρά τις αντιδράσεις – Οι Γάλλοι προτιμούν Shein, Temu και AliExpress

Published December 1, 2025
Γρήγορη μόδα: Στροφή παρά τις αντιδράσεις – Οι Γάλλοι προτιμούν Shein, Temu και AliExpress

Η γρήγορη μόδα, και ιδιαίτερα η "ultra-express fashion", συνεχίζει να κερδίζει έδαφος στην γαλλική αγορά, παρά τις αυξανόμενες αντιδράσεις που προκαλεί. Σύμφωνα με το Οικονομικό Παρατηρητήριο του Γαλλικού Ινστιτούτου Μόδας, κατά τα πρώτα τρία τρίμηνα του έτους, η γρήγορη μόδα κατέλαβε το 19% του όγκου και το 8% της αξίας των διαδικτυακών αγορών μόδας, ενώ τα ρούχα εξαιρετικά χαμηλού κόστους αντιπροσωπεύουν πλέον το 6% του συνολικού όγκου πωλήσεων και το 2% της αξίας. Η άνοδος αυτή παρατηρείται παράλληλα με την κριτική που δέχονται πλατφόρμες όπως η Shein, η Temu και η AliExpress, καθώς και με τις αντιδράσεις από ομοσπονδίες, λιανοπωλητές και κυβερνητικούς φορείς. Παρόλα αυτά, το 62% των Γάλλων καταναλωτών δεν επιλέγει την εξαιρετικά γρήγορη μόδα, ενώ η δημοτικότητά της είναι ιδιαίτερα υψηλή στις νεαρές γυναίκες (16-24 ετών), φτάνοντας το 56%. Επίσης, σημαντικό ποσοστό ανδρών (36% στην ηλικιακή ομάδα 16-24 και 43% στην ηλικιακή ομάδα 25-44) προτιμά αυτές τις πλατφόρμες, καθώς και ένα αξιοσημείωτο μερίδιο καταναλωτών με υψηλότερο εισόδημα. Η κύρια κινητήρια δύναμη πίσω από αυτές τις αγορές είναι η χαμηλή τιμή, με μέσο όρο 9€ ανά αγορά, σημαντικά χαμηλότερη από τις τιμές των παραδοσιακών λιανοπωλητών. Επιπλέον, οι καταναλωτές εκτιμούν την ποικιλία των προϊόντων και τη μεγάλη διαθεσιμότητα σε μεγέθη.