Από τη γρήγορη μόδα, στην επέλαση των κινεζικών πλατφορμών και των μεταχειρισμένων στη γαλλική αγορά
Παρά τις αντιδράσεις στη Γαλλία για τη δραστηριότητα της Shein, η γρήγορη μόδα και κυρίως η ultra-express fashion, κατάφερε να κατακτήσει ένα μερίδιο της τάξης του 19% των διαδικτυακών αγορών μόδας σε όγκο και ένα 8% σε αξία κατά τα πρώτα τρία τρίμηνα. Στο σύνολο των πωλήσεων, τα ρούχα εξαιρετικά χαμηλού κόστους αντιπροσωπεύουν πλέον το 6% του όγκου και το 2% σε αξία.
Αυτά τα ευρήματα από το Οικονομικό Παρατηρητήριο του Γαλλικού Ινστιτούτου Μόδας (Institut Français de la Mode) παρουσιάστηκαν στις 27 Νοεμβρίου στο Fashion Reboot εν μέσω διαμάχης των Κινέζων παραγόντων της εξαιρετικά χαμηλού κόστους μόδας -Shein, Temu και AliExpress- και των ομοσπονδιών, των λιανοπωλητών και των υπουργείων αφετέρου.
Τα… καλά νέα για τη γρήγορη μόδα
«Τα καλύτερα νέα που μπορώ να ανακοινώσω σήμερα είναι ότι το 62% των καταναλωτών δεν προτίμησε για τις αγορές του την εξαιρετικά γρήγορη μόδα», δήλωσε ο Gildas Minvielle , διευθυντής του Observatoire économique, απευθυνόμενος σε εκπροσώπους του κλάδου που συγκεντρώθηκαν στο 3 Mazarium (Paris VIe), στους οποίους είπε ότι αναμένει ότι οι πωλήσεις θα παραμείνουν στάσιμες το 2026.
Σύμφωνα με το Fashion Network, η εξαιρετικά γρήγορη μόδα έχει πλέον κερδίσει ιδιαίτερη απήχηση στους νέους και τις γυναίκες. Όχι λιγότερο από το 56% των γυναικών ηλικίας 16-24 ετών έχουν αγοράσει από αυτές τις πλατφόρμες, καθιστώντας την την ηλικιακή ομάδα που επηρεάζεται περισσότερο, έναντι των γυναικών 25-34 ετών (54%) και 35-44 ετών (48%).
Χωρίς αυτό, βέβαια, να σημαίνει πως οι άνδρες καταναλωτές υστερούν – το 36% των ανδρών ηλικίας 16-24 ετών έχουν πραγματοποιήσει αγορές από αυτές τις πλατφόρμες. Ειδικά μεταξύ των ανδρών ηλικίας 25-44 ετών, η εξαιρετικά γρήγορη μόδα βρίσκει τους περισσότερους πελάτες, με το 43% να έχει ήδη κάνει παραγγελία.
Το IFM σημειώνει επίσης ότι η ελκυστικότητα της εξαιρετικά γρήγορης μόδας δεν εξασθενεί με την ηλικία. Πράγματι, το 31% των ατόμων ηλικίας 55-64 ετών, τόσο ανδρών όσο και γυναικών, αναφέρουν ότι έχουν κάνει παραγγελίες σε ιστότοπους χαμηλού κόστους.
Η μελέτη δείχνει περαιτέρω ότι η επιτυχία αυτών των προσφορών επεκτείνεται πέρα από τις ομάδες χαμηλότερου εισοδήματος. «Είναι πολύ περίεργο να βλέπουμε ότι δεν ψωνίζουν μόνο οι καταναλωτές χαμηλού έως μεσαίου εισοδήματος σε αυτές τις κινεζικές πλατφόρμες: υπάρχει επίσης ένα πολύ σημαντικό μερίδιο καταναλωτών CSP+ που αγοράζουν σε αυτές τις πλατφόρμες», σημειώνει ο Gildas Minvielle.
Γιατί αγοράζουν από Shein, Temu, AliExpress;
Όταν αγοράζουν εξαιρετικά γρήγορη μόδα, η τιμή παραμένει το κύριο κίνητρο για τις γυναίκες (80%) και τους άνδρες (76%). Η μέση τιμή αγοράς στα Shein και Temu είναι 9€, περίπου το ένα τρίτο της τιμής που χρεώνουν οι λιανοπωλητές και οι μάρκες μεσαίας αγοράς.
Οι πελάτες αναφέρουν επίσης την ποικιλομορφία των προϊόντων (66% και 60%) και τη μεγάλη διαθεσιμότητα σε μεγέθη (44% και 41%). Οι γυναίκες και οι άνδρες συμφωνούν επίσης ως προς την παρουσίαση και τον ελκυστικό σχεδιασμό των πλατφορμών (14% και 15%).
Ωστόσο, σε άλλα κριτήρια, οι αντιλήψεις είναι πιο ανάμεικτες. Για παράδειγμα, μόνο το 34% των ανδρών αναφέρουν τις τάσεις που προσφέρονται ως παράγοντα κινήτρου, σε σύγκριση με το 40% των γυναικών. Επιπλέον, το 32% των ανδρών αναφέρουν έναν «παράγοντα περιέργειας», σε σύγκριση με το 21% των γυναικών καταναλωτών. Ένα άλλο σημείο διαφοράς είναι η παιχνιδοποίηση, η οποία κάνει την εμπειρία αγορών πιο παιχνιδιάρικη, την οποία προτιμά το 14% των ανδρών σε σύγκριση με το 7% των γυναικών.
Τα μεταχειρισμένα αντιπροσωπεύουν πλέον το 30% των online αγορών μόδας στη Γαλλία
Γρήγορη μόδα και μεταχειρισμένα είδη
Με μερίδιο αγοράς 2% σε αξία, η εξαιρετικά γρήγορη μόδα προσθέτει έναν ακόμη παράγοντα ανατροπής στην αγορά νέων ενδυμάτων: τα μεταχειρισμένα, τα οποία πλέον καταλαμβάνουν το 11% της αγοράς σε αξία, και ακόμη και το 17,4% μεταξύ των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών. Τα μεταχειρισμένα αντιπροσωπεύουν πλέον το 30% των online αγορών μόδας.
Όπως και με τη Shein και την Temu, έτσι και τα second-hand έχουν αντίκτυπο στην αντίληψη για τις τιμές. «Οι καταναλωτές μεταχειρισμένων μάς λένε ότι από τότε που άρχισαν να αγοράζουν τέτοια προϊόντα, βρίσκουν οτιδήποτε νέο υπερβολικά ακριβό», εξηγεί ο Minvielle, προειδοποιώντας για την έντονη δυσπιστία των καταναλωτών απέναντι στις τιμές και στη μόδα γενικότερα, η οποία συνδέεται ιδιαίτερα με την αντιληπτή μείωση της ποιότητας τις τελευταίες τρεις δεκαετίες.
«Τα στοιχεία του INSEE δείχνουν ότι πάνω από 30 χρόνια, οι τιμές των ενδυμάτων ήταν αρκετά σταθερές», επισημαίνει. «Ωστόσο, η εξαιρετικά γρήγορη μόδα, μέσω της καθοδικής πίεσης που ασκεί στις τιμές, θα μπορούσε να επιβάλει ένα νέο παράδειγμα που θα οδηγήσει στην εξαθλίωση της αγοράς και σε μείωση των μέσων τιμών. Αυτό θα ήταν ένα πρωτοφανές και καταστροφικό παράδειγμα για τον κλάδο. Η πρόκληση για τα εμπορικά σήματα θα είναι επομένως να κερδίσουν πίσω τους καταναλωτές και να αποκαταστήσουν το νόημα των τιμών».
Πηγή: newmoney.gr
Γρήγορη μόδα: Στροφή παρά τις αντιδράσεις – Οι Γάλλοι προτιμούν Shein, Temu και AliExpress
Η γρήγορη μόδα, και ιδιαίτερα η "ultra-express fashion", συνεχίζει να κερδίζει έδαφος στην γαλλική αγορά, παρά τις αυξανόμενες αντιδράσεις που προκαλεί. Σύμφωνα με το Οικονομικό Παρατηρητήριο του Γαλλικού Ινστιτούτου Μόδας, κατά τα πρώτα τρία τρίμηνα του έτους, η γρήγορη μόδα κατέλαβε το 19% του όγκου και το 8% της αξίας των διαδικτυακών αγορών μόδας, ενώ τα ρούχα εξαιρετικά χαμηλού κόστους αντιπροσωπεύουν πλέον το 6% του συνολικού όγκου πωλήσεων και το 2% της αξίας. Η άνοδος αυτή παρατηρείται παράλληλα με την κριτική που δέχονται πλατφόρμες όπως η Shein, η Temu και η AliExpress, καθώς και με τις αντιδράσεις από ομοσπονδίες, λιανοπωλητές και κυβερνητικούς φορείς. Παρόλα αυτά, το 62% των Γάλλων καταναλωτών δεν επιλέγει την εξαιρετικά γρήγορη μόδα, ενώ η δημοτικότητά της είναι ιδιαίτερα υψηλή στις νεαρές γυναίκες (16-24 ετών), φτάνοντας το 56%. Επίσης, σημαντικό ποσοστό ανδρών (36% στην ηλικιακή ομάδα 16-24 και 43% στην ηλικιακή ομάδα 25-44) προτιμά αυτές τις πλατφόρμες, καθώς και ένα αξιοσημείωτο μερίδιο καταναλωτών με υψηλότερο εισόδημα. Η κύρια κινητήρια δύναμη πίσω από αυτές τις αγορές είναι η χαμηλή τιμή, με μέσο όρο 9€ ανά αγορά, σημαντικά χαμηλότερη από τις τιμές των παραδοσιακών λιανοπωλητών. Επιπλέον, οι καταναλωτές εκτιμούν την ποικιλία των προϊόντων και τη μεγάλη διαθεσιμότητα σε μεγέθη.
You Might Also Like
Η «φούσκα» της τεχνητής νοημοσύνης δεν είναι η μόνη απειλή – Όλα τα σήματα κινδύνου
Nov 19
Ένταση στη Γερμανία για καφετέρια που πουλάει φτηνό (2,50 ευρώ) καφέ
Nov 20
Πολιτικές που να θέτουν το φύλο σε ισότιμη βάση στην κοινωνία
Nov 22
«Καμπανάκι» ΕΚΤ για τις υψηλές αποτιμήσεις στις αγορές, ιδιαιτέρως των κρυπτονομισμάτων
Nov 27
Το Snapchat αποκλείει χρήστες κάτω των 16 ετών
Nov 27