Dialogos

Βιομηχανία εξαπάτησης: Η Meta αφήνει τους απατεώνες να διαφημίζονται… με το αζημίωτο

Published November 8, 2025
Βιομηχανία εξαπάτησης: Η Meta αφήνει τους απατεώνες να διαφημίζονται… με το αζημίωτο

Εσωτερικά έγγραφα της Meta, που αποκάλυψαν το Reuters, αποκαλύπτουν ότι η εταιρεία ενσωματώνει στα έσοδά της τα χρήματα από διαφημίσεις που προέρχονται από απάτες ή παραπλανητικές υπηρεσίες. Σύμφωνα με τα έγγραφα, το 2024 η Meta εκτιμούσε ότι περίπου το 10 % των συνολικών της εσόδων, δηλαδή περίπου 16 δισεκατομμύρια δολάρια, προερχόταν από τέτοιες διαφημίσεις. Η πρακτική της Meta δεν είναι να αποκλείει τους απατεώνες, αλλά να τους επιτρέπει να συνεχίζουν, επιβάλλοντας υψηλότερο κόστος προβολής μέσω του μοντέλου «ποινής υποβολής προσφορών». Μόνο όταν υπάρχει 95 % βεβαιότητα για απάτη αφαιρείται η διαφήμιση. Αυτό επιτρέπει εκατομμύρια παραπλανητικές διαφημίσεις να προβάλλονται καθημερινά, με την Meta να εισπράττει περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια από τις «υψηλού κινδύνου» διαφημίσεις. Η προσωποποιημένη στόχευση ενισχύει τον κύκλο της απάτης, καθώς οι χρήστες που κάνουν κλικ σε τέτοιες διαφημίσεις κατατάσσονται σε λίστες για παρόμοιες προωθήσεις.