Dialogos

Αφαίρεση ΜΟΤ για οχήματα με ΤΑΚΑΤΑ – Πολίτες ταλαιπωρούνται χωρίς ευθύνη

Published November 3, 2025
Αφαίρεση ΜΟΤ για οχήματα με ΤΑΚΑΤΑ – Πολίτες ταλαιπωρούνται χωρίς ευθύνη

Πολύ σοβαρά προβλήματα έχουν δημιουργηθεί για κάποιους πολίτες από την αφαίρεση του ΜΟΤ, λόγω μη αντικατάστασης των ελαττωματικών αερόσακων ΤΑΚΑΤΑ μέχρι τις 31 Οκτωβρίου, όταν ολοκληρώθηκε η παράταση που δόθηκε από το κράτος, παρά το γεγονός ότι δεν φέρουν καμία ευθύνη για το μπάχαλο που έχει δημιουργηθεί, σύμφωνα με ρεπορτάζ του REPORTER.
Καταγγελία από πολίτη που έφθασε ενώπιον του REPORTER, αναφέρει ότι κάλεσε τον περασμένο Μάρτιο σε εταιρεία για να κλείσει ραντεβού, ωστόσο τον παρέπεμψαν να καλέσει εκ νέου τον Ιούνιο, όπως και έπραξε, αλλά δεν βρήκε και πάλι ανταπόκριση, αφού του εξήγησαν ότι δεν υπάρχουν ανταλλακτικά τη δεδομένη στιγμή.
Τον Σεπτέμβριο, ο ίδιος πολίτης κάλεσε ξανά στην εταιρεία, εκπρόσωπος της οποίας του εξήγησε ότι θα κρατήσουν τα στοιχεία του και έπειτα από μία περίπου εβδομάδα θα τον καλέσουν εκείνοι για να διευθετήσουν ραντεβού και δεν πρέπει να κάνει οτιδήποτε ο ίδιος.
Τελικά, περίπου μια εβδομάδα πριν ολοκληρωθεί η παράταση που έδωσε το Υπουργείο και παρότι δεν επικοινώνησε κανένας μαζί του, κάλεσε για τέταρτη φορά, με εκπρόσωπο της εταιρείας να τον καλεί να μεταβεί στο χώρο τους για να κλείσει ραντεβού, ωστόσο τα πρώτα διαθέσιμα που υπάρχουν είναι τον ερχόμενο Ιανουάριο.
Ως εκ τούτου, στις 31 Οκτωβρίου το ΜΟΤ του ανακλήθηκε και εάν δεν προκύψουν άλλα προβλήματα, θα προβεί στην αντικατάσταση τον ερχόμενο Ιανουάριο. Πρόκειται για πρόσωπο το οποίο κατέχει μόνο το συγκεκριμένο όχημα και εύλογα διερωτάται κάποιος πώς θα διακινείται για την εργασία και τις υποχρεώσεις του, μέχρι να προβεί η εταιρεία στην αντικατάσταση του ελαττωματικού αερόσακου, για τον οποίο ο πολίτης δεν φέρει καμία απολύτως ευθύνη.
Μπορεί λοιπόν το κράτος να αποφάσισε να μην δώσει επιπλέον παράταση, θέλοντας να ασκήσει πίεση στις εταιρείες για να ολοκληρώσουν τις αντικαταστάσεις, ωστόσο φαίνεται πως σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως η συγκεκριμένη, δεν υπήρξε η κατάλληλη εξυπηρέτηση, με αποτέλεσμα στο τέλος να την πληρώνουν και πάλι οι πολίτες.
Άλλος πολίτης που επίσης επικοινώνησε με τον REPORTER, ανέφερε ότι μετέβη σε εταιρεία και προέβη στην αντικατάσταση του ελαττωματικού του αερόσακου λίγες μέρες πριν την ολοκλήρωση της προθεσμίας, αλλά στις 31 Οκτωβρίου έλαβε μήνυμα από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών ότι ανακαλείται το ΜΟΤ του.
Σε επικοινωνία που είχε με αρμόδιο πρόσωπο, του εξηγήθηκε ότι ενδεχομένως να μην ενημερώθηκε η λίστα των ανακλήσεων από την εταιρεία και μέχρι σήμερα το ζήτημα θα επιλυθεί, ωστόσο και σε αυτή την περίπτωση ένας πολίτης αναγκάστηκε να καθηλώσει το όχημά του για δύο μέρες, παρά το γεγονός ότι προέβη σε όλες τις ενδεδειγμένες ενέργειες, εντός του χρονικού περιθωρίου που δόθηκε από το κράτος.
Παρότι το Τμήμα Οδικών Μεταφορών δεν ενημέρωσε ακόμη επισήμως για τον αριθμό των οχημάτων που τους αφαιρέθηκε το πιστοποιητικό καταλληλότητας αρμόδια πηγή από το Υπουργείο ανέφερε στον REPORTER ότι εκτιμάται ότι κυμαίνονται κοντά στις δύο με τρεις χιλιάδες. Πάντως, ο λόγος που δεν ανακοινώθηκε οτιδήποτε μέχρι στιγμής, οφείλεται στο γεγονός ότι αναμένεται να προκύψει μια συγκροτημένη ενημέρωση από πλευράς του Υπουργείου εντός των επόμενων ημερών.
Η τοποθέτηση του Υπουργείου αναμένεται με ενδιαφέρον αφού πρέπει να διαφανεί, εάν υπάρχει η δυνατότητα να ληφθούν οποιαδήποτε μέτρα ή θα παραχωρηθούν οποιεσδήποτε διευκολύνσεις για όσους χωρίς να φέρουν ευθύνη αναγκάστηκαν να καθηλώσουν τα οχήματά τους. Εξάλλου, πρέπει να ξεκαθαριστεί τι θα συμβεί με όσους έχασαν το ΜΟΤ τους και κατά πόσον θα πρέπει να πληρώσουν όταν τους αντικαταστήσουν στους αερόσακους, δεδομένου ότι εξάντλησαν κάθε μέσο για να είναι τυπικοί απέναντι στα χρονοδιαγράμματα του τέθηκαν.