Είναι γνωστό ότι οι χαμηλές θερμοκρασίες βάζουν σε δοκιμασία τον κινητήρα και τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου. Τις πρώτες πρωϊνές ώρες, αλλά και το βράδυ που οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές, χωρίς να το καταλάβουμε μπορεί να κάνουμε ζημιά στον κινητήρα του αυτοκινήτου.
Κατά τη διάρκεια του χειμώνα, οι καιρικές συνθήκες είναι εχθρικές για τα μηχανικά μέρη ενός κινητήρα. Η υγρασία και η παγωνιά δυσκολεύουν τα πράγματα, ενώ πολλές φορές δυσκολεύουν και την εκκίνηση του κινητήρα. Αυτός θέλει λίγα δευτερόλεπτα από την εκκίνησή του για να λιπανθεί σωστά. Το λιπαντικό λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών είναι παχύρευστο και θέλει περισσότερο χρόνο για να λιπάνει τα μηχανικά μέρη του. Έτσι οι υψηλές στροφές με κρύο λάδι αυξάνουν σημαντικά τη φθορά. Αυτό σημαίνει ότι οφείλουμε να αφήσουμε τον κινητήρα να δουλέψει ήρεμα σε χαμηλές στροφές για τα πρώτα λεπτά της εκκίνησής του.
Σε καμιά περίπτωση δεν θα πρέπει να ξεκινάμε γρήγορα, πόσο μάλλον σπινιάροντας, γιατί εκτός από τον κινητήρα, θέλουν τον χρόνο τους και την σωστή θερμοκρασία τα ελαστικά, ο συμπλέκτης και τα συστήματα μετάδοσης. Ακόμη και αν βιαζόμαστε, καλό είναι να οδηγήσουμε για τα πρώτα χιλιόμετρα με χαμηλές στροφές. Από την άλλη, είναι μύθος σύμφωνα με τους μηχανικούς ότι ο κινητήρας ζεσταίνεται σωστά στο ρελαντί. Αντίθετα καίει περισσότερο καύσιμο, ρυπαίνει χωρίς να κάνει κάποια διαδρομή και ζεσταίνεται πιο αργά. Ακόμα κι αν ένα αυτοκίνητο έχει διανύσει 2-3 χιλιόμετρα, ο κινητήρας μπορεί να παραμένει κρύος, ειδικά αν είναι πετρελαιοκίνητος. Ο χρυσός κανόνας είναι ο οδηγός να μην έχει έντονη επιτάχυνση μέχρι ο κινητήρας να ανεβάσει θερμοκρασία.
Θερμαινόμενα καθίσματα, καλοριφέρ στο φουλ, προβολείς και ραδιόφωνο παίρνουν ενέργεια από την μπαταρία. Και με δεδομένο ότι αυτή τον χειμώνα καταπονείται πολύ, καλό είναι να της δώσουμε χρόνο και να βάλουμε σταδιακά τα ηλεκτρικά συστήματα σε λειτουργία. Η θέρμανση της καμπίνας πριν ακόμα ζεσταθεί ο κινητήρας δεν μπορεί να επιτευχθεί, καθώς σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν τη θερμότητα του κινητήρα για την θέρμανση της καμπίνας των επιβατών. Αν αυτός είναι κρύος θα βγάζει κρύο αέρα, εκτός και αν χρησιμοποιήσουμε το κλιματιστικό, που όμως σε αυτή την περίπτωση αργεί να αποδώσει και παράλληλα επιβαρύνει πολύ την μπαταρία.
Σφυρίγματα και μεταλλικοί ήχοι μπορεί να δείχνουν ότι υπάρχει πρόβλημα με τους ιμάντες ή λάδι ακατάλληλου ιξώδους για χαμηλές θερμοκρασίες. Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι ο χειμώνας δεν συγχωρεί λάθη. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί για να διατηρήσουμε σε καλή κατάσταση τον κινητήρα μας, να αυξήσουμε την διάρκεια ζωής του, να έχουμε λιγότερες βλάβες και χαμηλότερη κατανάλωση.
Τέλος, το σημαντικότερο είναι να μην παραλείπουμε τη σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου. Το χειμώνα είναι πολύ σημαντικό ένα αυτοκίνητο να είναι καλά συντηρημένο, ενώ πάντα θα πρέπει να δίνουμε χρόνο στα κινούμενα μέρη για να λειτουργήσουν ομαλά στο κρύο, χωρίς ακρότητες γιατί αυτές μπορεί να οδηγήσουν σε μηχανική ζημιά στον κινητήρα.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
Αυτοκίνητο: Τι να προσέξετε για να λειτουργεί σωστά ο κινητήρας τον χειμώνα - Ο χρυσός κανόνας
Η λειτουργία του κινητήρα ενός αυτοκινήτου επηρεάζεται σημαντικά από τις χαμηλές θερμοκρασίες του χειμώνα. Οι μηχανικοί συνιστούν να αφήνουμε τον κινητήρα να λειτουργήσει για λίγα λεπτά σε χαμηλές στροφές πριν ξεκινήσουμε την οδήγηση, ώστε το λιπαντικό να κυκλοφορήσει σωστά και να λιπάνεται αποτελεσματικά όλο το σύστημα. Η αποφυγή έντονων επιταχύνσεων και η οδήγηση με χαμηλές στροφές για τα πρώτα χιλιόμετρα είναι επίσης σημαντικές για την αποφυγή φθοράς. Αντίθετα, ο μύθος ότι ο κινητήρας ζεσταίνεται καλύτερα στο ρελαντί καταρρίπτεται, καθώς αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αυξημένη κατανάλωση καυσίμου και την επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Επιπλέον, η προστασία της μπαταρίας είναι κρίσιμη, καθώς καταπονείται περισσότερο τον χειμώνα λόγω της αυξημένης χρήσης ηλεκτρικών συστημάτων. Η τακτική συντήρηση του αυτοκινήτου και η προσοχή σε ασυνήθιστους θορύβους είναι απαραίτητες για την ομαλή λειτουργία του κινητήρα κατά τη διάρκεια του χειμώνα.
You Might Also Like
Παρουσιάστηκαν από τον Παναθηναϊκό οι Κορόνα και Κοτσόλης – Η αναφορά του Φύσσα και οι πρώτες τους δηλώσεις
Nov 28
«Ο καλύτερός μου υπάλληλος κάνει μπούλινγκ». Τι πρέπει να κάνω;
Nov 29
ΜΑΝΤΖΙΟΣ για ΟΛΑ: «Υποχρεωτική χρησιμοποίηση Κυπρίων και όχι μόνο ένας παίκτης…» (τι είπε για Α. Νεοφύτου)
Dec 12
Το «κόλπο» για γρήγορο ξεθάμπωμα των τζαμιών
Dec 16