Απεργία διαρκείας στο λιμάνι Λεμεσού – «Αδιαφορία» καταγγέλλουν οι μεταφορείς κατά της Eurogate
        Σε επ’ αόριστον αποχή από την εργασία τους προχώρησαν από χθες τα μέλη της Παγκύπριας Συντεχνίας Μεταφορέων Α’, με αφορμή σειρά προβλημάτων στη λειτουργία του τερματικού στο λιμάνι Λεμεσού.
Ο Κεντρικός Οργανωτικός Γραμματέας της ΠΟΒΕΚ, Κυριάκος Μουστάκας, επικρίνει τη διαχειρίστρια εταιρεία Eurogate Container Terminal Limassol για έλλειψη ανταπόκρισης σε αιτήματα «χωρίς οικονομικό κόστος» προς διευκόλυνση της εργασίας των μεταφορέων. Από την πλευρά του, ο διευθυντής της Eurogate, Αλέξανδρος Δημητριάδης, δήλωσε στο ΚΥΠΕ ότι κάποια αιτήματα δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητα της εταιρείας και κάλεσε τους μεταφορείς να άρουν την απεργία, προειδοποιώντας ότι δεν είναι δυνατή η παραλαβή νέων εμπορευματοκιβωτίων λόγω πλήρωσης των χώρων στο λιμάνι.
Τα αιτήματα των μεταφορέων
Σε δηλώσεις του, ο κ. Μουστάκας ανέφερε πως κατά τις επαφές με τα Υπουργεία Εργασίας και Μεταφορών κατατέθηκαν προτάσεις που μπορούν να επιλύσουν μακροχρόνια προβλήματα, όπως η χρήση ταχογράφων, το ύψος των εμπορευματοκιβωτίων και η εγγραφή καρότσων τύπου φυσερού. «Ωστόσο, άλλα ζητήματα που σχετίζονται με τη διαχειρίστρια εταιρεία δεν αντιμετωπίστηκαν με την απαιτούμενη ευαισθησία», σημείωσε.
Κομβικό ζήτημα αποτελεί η «μέρα του πλοίου», καθώς οι μεταφορείς ζητούν η ημέρα άφιξης να μη συνυπολογίζεται στο τετραήμερο περιθώριο παραλαβής. Παράλληλα, κάνουν λόγο για καθυστερήσεις στη διαδικασία αποδέσμευσης, επισημαίνοντας ότι δεν ευθύνονται για χρεώσεις που απορρέουν από το πλοίο ή τις ναυτιλιακές εταιρείες.
Η θέση της Eurogate
Ο κ. Δημητριάδης διευκρίνισε ότι, βάσει της συμφωνίας παραχώρησης, η εταιρεία οφείλει να δίνει τρεις ημέρες προθεσμία και ήδη παραχωρεί τέσσερις. «Η 5η ημέρα δεν μπορεί να ικανοποιηθεί λόγω περιορισμένης χωρητικότητας», σημείωσε, επισημαίνοντας ότι υπήρξε αύξηση κατά 20% στις αφίξεις εμπορευματοκιβωτίων τα τελευταία δύο χρόνια.
Αναφορικά με τη μεταφορά επικίνδυνων φορτίων, τόνισε ότι οι χρόνοι εξυπηρέτησης καθορίζονται από νομοθεσία και δεν μπορούν να αλλάξουν.
Ο διευθυντής της Eurogate προειδοποίησε ότι, λόγω της απεργίας, δεν είναι δυνατή η εξυπηρέτηση νέων πλοίων, κάτι που «θα εκθέσει διεθνώς τη χώρα» και θα δυσχεράνει την τροφοδοσία της ενδοχώρας.
Παρέμβαση Υπουργείου Μεταφορών
Παράλληλα, το Υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε ότι το Τμήμα Οδικών Μεταφορών έθεσε σε δημόσια διαβούλευση τροποποιητικά νομοσχέδια για την επίλυση χρόνιων θεμάτων του κλάδου, εκφράζοντας «απορία» για την κήρυξη απεργίας ενόσω η διαδικασία εξελίσσεται.
Τα νομοσχέδια αφορούν το επιτρεπόμενο ύψος φορτίου για ISO Container High Cube και την πλευρική προστασία ημιρυμουλκούμενων.
Το Υπουργείο επαναλαμβάνει τη δέσμευση για συνεχή διάλογο και λύσεις που ενισχύουν τη λειτουργικότητα και ασφάλεια των οδικών μεταφορών.
You Might Also Like
                Απεργία στο λιμάνι Λεμεσού: Τα αιτήματα των μεταφορέων
Nov 3
                Επ’ αόριστη αποχή από τους μεταφορείς: Παραλύει το λιμάνι Λεμεσού «Δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση»
Nov 3
                Eurogate: Καλεί τους μεταφορείς να άρουν την απεργία-Απάντηση στα αιτήματα τους
Nov 3
                Καλεί τους μεταφορείς να άρουν την απεργία η Eurogate – «Υπάρχουν θέματα που δεν μπορούν να ικανοποιηθούν»
Nov 3
Σε επ’ αόριστον απεργία οι μεταφορείς Α’, απάντηση Eurogate στα αιτήματα τους
Nov 3