Politis

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Τέλος η κατ’ άρθρον συζήτηση - Ο λόγος τώρα στην Ολομέλεια

Published December 10, 2025, 12:23
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Τέλος η κατ’ άρθρον συζήτηση - Ο λόγος τώρα στην Ολομέλεια

Το νομοσχέδιο για το νέο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ολοκλήρωσε την κατ’ άρθρον συζήτηση στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και οδεύει προς ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής στις 22 Δεκεμβρίου. Κατά τη συζήτηση, διαφωνίες προέκυψαν σχετικά με τον ρόλο του Επιθεωρητή – Συμβούλου, με το Υπουργείο Παιδείας να επιμένει στην ανάγκη της παρουσίας του στην τάξη για ουσιαστική συμβουλευτική καθοδήγηση, ενώ η Επιτροπή πρότεινε να μην αξιολογεί ο ίδιος τον εκπαιδευτικό. Επιπλέον, εκφράστηκαν επιφυλάξεις για την Επιτροπή Παρακολούθησης, με φόβους υποβάθμισης υφιστάμενων θεσμικών οργάνων, τις οποίες απέρριψε η Υπουργός Παιδείας, διαβεβαιώνοντας ότι η Επιτροπή θα έχει συμβουλευτικό ρόλο και θα συμμετέχουν οι εκπαιδευτικές οργανώσεις. Η Υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, δήλωσε πως οι τροπολογίες που κατατέθηκαν δεν αλλοιώνουν τη φιλοσοφία του σχεδίου, ενώ εξέφρασε την ανησυχία της για προσπάθειες παρεμπόδισης της δημοκρατικής διαδικασίας, απαντώντας στις αντιδράσεις και τις απειλές απεργιακών μέτρων από εκπαιδευτικές οργανώσεις. Τόνισε ότι οι διαφωνίες έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο και κάλεσε τις οργανώσεις να συνεργαστούν στην τελική ψήφιση και εφαρμογή του νομοσχεδίου. Σημαντικό σημείο της συζήτησης ήταν η διαφωνία σχετικά με την είσοδο του Επιθεωρητή-Συμβούλου στην τάξη. Η Επιτροπή Παιδείας υποστήριξε ότι ο ρόλος του Επιθεωρητή-Συμβούλου θα πρέπει να είναι καθαρά συμβουλευτικός και να μην περιλαμβάνει την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού μέσα στην τάξη, καθώς αυτός δεν θα είναι υπεύθυνος για τη βαθμολόγηση. Η Υπουργός Παιδείας, ωστόσο, διαφώνησε, τονίζοντας ότι η παρουσία του στην τάξη είναι απαραίτητη για την παροχή ουσιαστικής και τεκμηριωμένης συμβουλευτικής καθοδήγησης. Η συζήτηση για την Επιτροπή Παρακολούθησης επικεντρώθηκε στον φόβο ότι η νέα επιτροπή θα μπορούσε να υποβαθμίσει τη λειτουργία υφιστάμενων θεσμικών οργάνων, όπως η ΜΕΠΕΥ και η ΜΙΤΕΠΕΥ. Η Υπουργός Παιδείας διαβεβαίωσε ότι η Επιτροπή Παρακολούθησης δεν θα υποκαταστήσει τα υπάρχοντα σώματα, τα οποία θα συνεχίσουν να ασχολούνται με τα εργασιακά ζητήματα, και ότι ο ρόλος της θα είναι καθαρά συμβουλευτικός, με τη συμμετοχή εκπροσώπων των εκπαιδευτικών οργανώσεων.