Ολοκληρώθηκε η κατ’ άρθρον συζήτηση του νομοσχεδίου για το νέο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και πλέον οδεύει προς ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής στις 22 Δεκεμβρίου. Η απόφαση αυτή προέκυψε κατά τη σημερινή συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, στην οποία παρευρέθηκε και η Υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου.
Κατά τη συζήτηση, κεντρικά ζητήματα αποτέλεσαν ο ρόλος του Επιθεωρητή – Συμβούλου και οι αρμοδιότητες της Επιτροπής Παρακολούθησης. Στο επίπεδο της Επιτροπής διατυπώθηκε η θέση ότι ο Επιθεωρητής – Σύμβουλος δεν θα πρέπει να εισέρχεται στην τάξη για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, αφού δεν θα είναι αυτός που θα αποδίδει βαθμολογία. Το Υπουργείο Παιδείας διαφώνησε με την τοποθέτηση αυτή, με την κ. Μιχαηλίδου να υπογραμμίζει ότι η παρουσία του στην τάξη είναι απαραίτητη ώστε να μπορεί να παρέχει ουσιαστική και τεκμηριωμένη συμβουλευτική καθοδήγηση.
Σε σχέση με την Επιτροπή Παρακολούθησης, τόσο βουλευτές όσο και εκπαιδευτικές οργανώσεις εξέφρασαν επιφυλάξεις, θεωρώντας ότι ενδέχεται να υποβαθμιστούν υφιστάμενα θεσμικά όργανα, όπως η ΜΕΠΕΥ και η ΜΙΤΕΠΕΥ. Η Υπουργός απέρριψε τις ανησυχίες, διευκρινίζοντας ότι η Επιτροπή δεν θα υποκαταστήσει τα συγκεκριμένα σώματα, στα οποία θα συνεχίσουν να παραπέμπονται τα εργασιακά ζητήματα. Τόνισε ακόμη ότι ο ρόλος της θα είναι συμβουλευτικός και ότι σε αυτήν θα συμμετέχουν και οι εκπαιδευτικές οργανώσεις.
Βλέπει προσπάθειες να παρεμποδιστεί η Δημοκρατία, η Μιχαηλίδου
Στις δηλώσεις της μετά τη συνεδρία, η κ. Μιχαηλίδου επισήμανε ότι οι τροπολογίες που κατατέθηκαν από βουλευτές δεν αλλοιώνουν τη φιλοσοφία του σχεδίου, γεγονός που χαρακτήρισε ιδιαίτερα σημαντικό.
Απαντώντας στις εκπαιδευτικές οργανώσεις, που απειλούν με απεργιακά μέτρα, η κ. Μιχαηλίδου υπέδειξε πως «οι αντιδράσεις είναι δεδομένες από την αρχή. Εκείνο που με ανησυχεί είναι η προσπάθεια να παρεμποδιστεί η δημοκρατική διαδικασία, που αντιλήφθηκαν και οι βουλευτές μας. Είναι θεμιτό να υπάρχουν διαφωνίες, που έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο. Εκτός από το διευθυντή και άλλα ένα-δύο ζητήματα δεν υπάρχει άλλο. Διερωτώμαι που μπορούν να στηριχθούν οι διαφωνίες και η δημιουργία κλίματος έντασης στην εκπαίδευση. Προχωρούμε μαζί, η έκκληση που κάνω στις εκπαιδευτικές οργανώσεις είναι να είναι κοντά μας στην τελική ψήφιση και κυρίως στην εφαρμογή του».
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Τέλος η κατ’ άρθρον συζήτηση - Ο λόγος τώρα στην Ολομέλεια
Το νομοσχέδιο για το νέο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ολοκλήρωσε την κατ’ άρθρον συζήτηση στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας και οδεύει προς ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής στις 22 Δεκεμβρίου. Κατά τη συζήτηση, διαφωνίες προέκυψαν σχετικά με τον ρόλο του Επιθεωρητή – Συμβούλου, με το Υπουργείο Παιδείας να επιμένει στην ανάγκη της παρουσίας του στην τάξη για ουσιαστική συμβουλευτική καθοδήγηση, ενώ η Επιτροπή πρότεινε να μην αξιολογεί ο ίδιος τον εκπαιδευτικό. Επιπλέον, εκφράστηκαν επιφυλάξεις για την Επιτροπή Παρακολούθησης, με φόβους υποβάθμισης υφιστάμενων θεσμικών οργάνων, τις οποίες απέρριψε η Υπουργός Παιδείας, διαβεβαιώνοντας ότι η Επιτροπή θα έχει συμβουλευτικό ρόλο και θα συμμετέχουν οι εκπαιδευτικές οργανώσεις. Η Υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, δήλωσε πως οι τροπολογίες που κατατέθηκαν δεν αλλοιώνουν τη φιλοσοφία του σχεδίου, ενώ εξέφρασε την ανησυχία της για προσπάθειες παρεμπόδισης της δημοκρατικής διαδικασίας, απαντώντας στις αντιδράσεις και τις απειλές απεργιακών μέτρων από εκπαιδευτικές οργανώσεις. Τόνισε ότι οι διαφωνίες έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο και κάλεσε τις οργανώσεις να συνεργαστούν στην τελική ψήφιση και εφαρμογή του νομοσχεδίου. Σημαντικό σημείο της συζήτησης ήταν η διαφωνία σχετικά με την είσοδο του Επιθεωρητή-Συμβούλου στην τάξη. Η Επιτροπή Παιδείας υποστήριξε ότι ο ρόλος του Επιθεωρητή-Συμβούλου θα πρέπει να είναι καθαρά συμβουλευτικός και να μην περιλαμβάνει την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού μέσα στην τάξη, καθώς αυτός δεν θα είναι υπεύθυνος για τη βαθμολόγηση. Η Υπουργός Παιδείας, ωστόσο, διαφώνησε, τονίζοντας ότι η παρουσία του στην τάξη είναι απαραίτητη για την παροχή ουσιαστικής και τεκμηριωμένης συμβουλευτικής καθοδήγησης. Η συζήτηση για την Επιτροπή Παρακολούθησης επικεντρώθηκε στον φόβο ότι η νέα επιτροπή θα μπορούσε να υποβαθμίσει τη λειτουργία υφιστάμενων θεσμικών οργάνων, όπως η ΜΕΠΕΥ και η ΜΙΤΕΠΕΥ. Η Υπουργός Παιδείας διαβεβαίωσε ότι η Επιτροπή Παρακολούθησης δεν θα υποκαταστήσει τα υπάρχοντα σώματα, τα οποία θα συνεχίσουν να ασχολούνται με τα εργασιακά ζητήματα, και ότι ο ρόλος της θα είναι καθαρά συμβουλευτικός, με τη συμμετοχή εκπροσώπων των εκπαιδευτικών οργανώσεων.
You Might Also Like
Κενά, αβεβαιότητες και ανεπαρκής σαφήνεια στο νέο πλαίσιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών
Nov 26
Επ. Παιδείας: «Κενά και ασάφειες» στους κανονισμούς αξιολόγησης εκπαιδευτικών
Nov 26
Στην Ολομέλεια Βουλής στα μέσα Δεκεμβρίου το νομοσχέδιο για αξιολόγηση εκπαιδευτικών
Στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Ολοκλήρωσε η επιτροπή Παιδείας και… αναλαμβάνει η Ολομέλεια στις 22 Δεκεμβρίου
Dec 10