Philenews

Αλλαγές μετά από δεκαετίες

Published December 24, 2025, 08:33
Αλλαγές μετά από δεκαετίες

Η Βουλή υιοθέτησε δύο σημαντικές μεταρρυθμίσεις μετά από μακροχρόνιες συζητήσεις: μια νέα φορολογική ρύθμιση και ένα σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών. Η φορολογική μεταρρύθμιση στοχεύει στην ελάφρυνση των φορολογικών βαρών για περισσότερους από 160.000 φορολογούμενους της μεσαίας τάξης, αυξάνοντας έμμεσα το διαθέσιμο οικογενειακό εισόδημα μέσω φορολογικών εκπτώσεων και προωθώντας τον ανταγωνισμό μεταξύ κυπριακών και ξένων επιχειρήσεων. Παράλληλα, ενισχύονται τα μέτρα για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, δίνοντας αυξημένες εξουσίες στο Τμήμα Φορολογίας, όπως η σφράγιση επιχειρήσεων και η δέσμευση μετοχών. Επιπλέον, καθιερώνεται η υποχρεωτική υποβολή φορολογικής δήλωσης για άτομα άνω των 25 ετών και η πληρωμή ενοικίων μέσω τραπεζών, ενώ εξασφαλίζεται η πρόσβαση σε στοιχεία τραπεζικών καταθέσεων. Σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, το νέο πλαίσιο που υιοθετήθηκε προβλέπει ότι ο διευθυντής του σχολείου θα έχει πλέον βαρύτητα 15% στην τελική βαθμολογία, ενώ το υπόλοιπο 85% θα εξακολουθεί να καθορίζεται από τον επιθεωρητή. Επίσης, εισάγεται η νέα θέση του Ανώτερου Εκπαιδευτικού. Η κυβέρνηση αναγνωρίζει ότι το νέο σύστημα δεν είναι τέλειο, αλλά αποτελεί ένα σημαντικό βήμα μετά από δεκαετίες στασιμότητας και θα βελτιωθεί κατά την εφαρμογή του, εάν χρειαστεί. Η εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων θα γίνει σε διαφορετικό χρονοδιάγραμμα. Η φορολογική μεταρρύθμιση θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου, ενώ το νέο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών θα ξεκινήσει κατά τη σχολική χρονιά 2028-2029. Η κυβέρνηση εκφράζει την πεποίθηση ότι οι αλλαγές αυτές θα συμβάλουν στην οικονομική ευημερία των πολιτών και στην ενίσχυση της αξιοκρατίας. Συνολικά, η ψήφιση αυτών των δύο μεταρρυθμίσεων θεωρείται ένα σημαντικό επίτευγμα, παρά τις αρχικές διαφωνίες και τους συμβιβασμούς που απαιτήθηκαν. Η κυβέρνηση τονίζει ότι η εφαρμογή τους θα κριθεί από τα αποτελέσματα, αλλά εκφράζει αισιοδοξία για τις θετικές επιπτώσεις που θα έχουν στην κοινωνία.