Αλλάζει ο εκλογικός νόμος λόγω…Φειδία - Μπορεί να κοστίσει στο κράτος €6 εκατ.
Σε περίπτωση κένωσης έδρας ανεξάρτητου ευρωβουλευτή, όπως είναι ο Φειδίας, θα πρέπει να στηθούν κάλπες σε όλη την επικράτεια της Δημοκρατίας, με κόστος €6 εκατ. για το κράτος. Σε περίπτωση ανεξάρτητου μεμονωμένου βουλευτή, το κόστος υπολογίζεται στο €1 εκατ. Αντί αναπληρωματικής εκλογής, το ΥΠΕΣ εισηγείται τροποποίηση του νόμου για να πληρώνονται οι έδρες με β’ κατανομή.
Αποκτήστε πρόσβαση σε όλο το περιεχόμενο με Premium Συνδρομή!
Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων
Οι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευση τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν. Προτρέπουμε τους αναγνώστες μας να κάνουν report / flag σχόλια που πιστεύουν ότι παραβιάζουν τους πιο πάνω κανόνες. Σχόλια που περιέχουν URL / links σε οποιαδήποτε σελίδα, δεν δημοσιεύονται αυτόματα.
Αλλάζει ο εκλογικός νόμος λόγω…Φειδία - Μπορεί να κοστίσει στο κράτος €6 εκατ.
Ένας επερχόμενος εκλογικός νόμος εξετάζεται λόγω της πιθανής κένωσης έδρας του ανεξάρτητου ευρωβουλευτή Φειδία Παναγιώτου. Η διεξαγωγή εκλογών για την πλήρωση μιας τέτοιας έδρας εκτιμάται ότι θα κοστίσει στο κράτος περίπου 6 εκατομμύρια ευρώ, ενώ σε περίπτωση κένωσης μιας έδρας βουλευτή το κόστος υπολογίζεται σε 1 εκατομμύριο ευρώ. Λόγω του υψηλού κόστους, το Υπουργείο Εσωτερικών (ΥΠΕΣ) προτείνει την τροποποίηση του νόμου, ώστε να πληρώνονται οι έδρες με β’ κατανομή, αντί για την διεξαγωγή αναπληρωματικών εκλογών. Η β’ κατανομή αναφέρεται στην διαδικασία κατά την οποία η έδρα που κενώθηκε κατανέμεται στον επόμενο επιλαχόντα από το ίδιο κόμμα ή παράταξη. Αυτή η διαδικασία είναι σημαντικά φθηνότερη από την διεξαγωγή νέων εκλογών, καθώς αποφεύγονται τα έξοδα για την οργάνωση της εκλογικής διαδικασίας, την εκτύπωση των ψηφοδελτίων και την αμοιβή των εκλογικών αντιπροσώπων. Ωστόσο, η β’ κατανομή μπορεί να θεωρηθεί λιγότερο δημοκρατική, καθώς δεν δίνει στους πολίτες την ευκαιρία να εκλέξουν απευθείας τον νέο βουλευτή. Η πρόταση του ΥΠΕΣ προκαλεί συζήτηση σχετικά με την ισορροπία μεταξύ του κόστους και της δημοκρατικής νομιμότητας. Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι η β’ κατανομή είναι μια πρακτική λύση για την αποφυγή άσκοπων δαπανών, ενώ άλλοι επιμένουν ότι η διεξαγωγή εκλογών είναι απαραίτητη για να διασφαλιστεί η λαϊκή εκπροσώπηση. Η τελική απόφαση θα ληφθεί από την Βουλή, η οποία θα πρέπει να σταθμίσει τα διαφορετικά επιχειρήματα και να λάβει υπόψη τις πιθανές συνέπειες της τροποποίησης του εκλογικού νόμου. Το άρθρο, όπως και τα προηγούμενα, περιλαμβάνει την τυπική αναφορά στην premium συνδρομή και την πολιτική σχολίων της ιστοσελίδας. Η συζήτηση για τον εκλογικό νόμο αναδεικνύει την ανάγκη για συνεχή αναπροσαρμογή του νομικού πλαισίου, ώστε να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες προκλήσεις και να διασφαλίζει την αποτελεσματική λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος.
You Might Also Like
Σε κίνδυνο €695,2 εκατ. ετήσια έσοδα από χαλάρωση ελέγχων – Έστειλε τα στοιχεία ο Έφορος
Nov 21
Καθαρή αύξηση €336,6 εκατ. στα δάνεια και €412,3 εκατ. στις καταθέσεις τον Οκτώβριο
Nov 27
Τι προβλέπει ο προϋπολογισμός της ΡΑΕΚ για το 2026
Dec 2
Πλεόνασμα €1,12 δισ. στη Γενική Κυβέρνηση το δεκάμηνο 2025
Dec 5
Ξεχειλίζουν από ρευστό τα ταμεία τραπεζών αλλά δάνεια με φειδώ
Dec 6