Ακόμα μια ιστορία αστυνομικού ερασιτεχνισμού
        Η ιστορία ξεκινάει από ένα τηλεφώνημα το βράδυ του Σαββάτου (έτσι τουλάχιστον μας είπαν).
Πληροφορία αξιόπιστη για κρυμμένο οπλισμό σε χωράφι μεταξύ Έγκωμης και Μακεδονίτισσας. Την Κυριακή το απόγευμα οι έρευνες οδήγησαν σε τσάντα μέσα στα χόρτα με επτά πιστόλια, σε χρησιμοποιήσιμη κατάσταση, τα οποία παραλήφθηκαν και στάλθηκαν για επιστημονικές εξετάσεις. Η περιοχή παρέμεινε υπό έρευνα και οι κάμερες ασφαλείας της περιοχής ελέγχονται. Ως εδώ, οι πληροφορίες ενός τυπικού αστυνομικού δελτίου.
Το μη τυπικό στην υπόθεση γράφτηκε τα ξημερώματα. Όπως έγραψε από χθες η Cyprus Times, στο σημείο είχε τοποθετηθεί μόνο ένα περιπολικό ως «στατικός φρουρός»… μάλλον για να φοβηθούν οι διακινητές των όπλων ή αυτοί που θα τα παραλάμβαναν. «Στατικός φρουρός» μια δόκιμη αστυνομικός, η οποία τι θα μπορούσε να κάνει;
Σύμφωνα με όσα διέρρευσαν, όχημα με τουρκοκυπριακές πινακίδες πλησίασε ύποπτα και χτύπησε το πίσω μέρος του περιπολικού πριν εξαφανιστεί. Μέχρι να φτάσουν ενισχύσεις, η σκηνή είχε μείνει ουσιαστικά αφρούρητη. Για καταδίωξη ούτε λόγος, ενώ αναφέρθηκαν ακόμη και προβλήματα επικοινωνίας. Αν ήταν σενάριο, της «Μεγάλης των Μπάτσων Σχολής Νο 15» θα το λέγαμε υπερβολικό. Εδώ όμως είναι πραγματική αστυνομική επιχείρηση.
Τα μυστήρια όμως δεν τελειώνουν εδώ. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το αρχικό σήμα μιλούσε για βαρύτερο οπλισμό, κάτι το οποίο δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί αφού βρέθηκαν μόνο τα επτά πιστόλια. Ποιος μπορεί αν διαβεβαιώσει ότι δεν υπήρχε και άλλος οπλισμός ο οποίος παραλήφθηκε από άγνωστους την ώρα του αστυνομικού μπάχαλου;
Η πηγή της πληροφόρησης έχει χαρακτηριστεί από την Αστυνομία ως αξιόπιστη και για αυτό άλλωστε «αποκλείστηκε» η σκηνή για να γίνουν έρευνες. Είναι υπό διερεύνηση αν η υπόθεση συνδέεται με τη σύλληψη δύο Τουρκοκυπρίων στα κατεχόμενα για υπόθεση έντεκα πιστολιών και άλλου εξοπλισμού. Αν οι λεπτομέρειες επαληθευτούν, έχουμε μπροστά μας υπόθεση με προεκτάσεις που αγγίζει θέματα κρατικής ασφάλειας και κρατικού ερασιτεχνισμού.
Ερωτήματα προκύπτουν, χωρίς να χρειάζεται να είναι κάποιος και ο Σέρλοκ Χολμς. Γιατί επιλέχθηκε φύλαξη μια αστυνομικός σε σημείο όπου υπήρχε αξιολογημένη πληροφορία για οπλισμό; Δεν επρόκειτο μόνο για τον οπλισμό αλλά και για την ασφάλεια της ίδιας.
Γιατί δεν έγινε νυχτερινή έρευνα με αποκλεισμό της περιοχής, δεύτερο ή και τρίτο περιπολικό ασφαλείας και εφεδρικά μέσα επικοινωνίας; Ας μην μας πουν πάλι για υποστελέχωση γιατί αυτό το παραμύθι έχει γίνει κουραστικό, για να καλύπτεται μονίμως η αστυνομική ανικανότητα.
Και αφού σημειώθηκε το επεισόδιο με το ύποπτο όχημα, ποια μέτρα λήφθηκαν άμεσα για να κλειδωθεί η σκηνή, πριν χαθεί οτιδήποτε πολύτιμο για την έρευνα;
Η Αστυνομία φειδωλή στην ενημέρωση και παραπέμπει στις εργαστηριακές εξετάσεις και στον βαλλιστικό έλεγχο των όπλων. Οι εξετάσεις είναι αναγκαίες, το ίδιο όμως και οι απαντήσεις οι οποίες δεν δίνονται.
Οι πληροφορίες που έχουν γίνει γνωστές συμφωνούν στα βασικά. Επτά πιστόλια, μάλλον καινούργια, κρυμμένα σε τσάντα, σε ανοιχτό χώρο στη Μακεδονίτισσα. Αυτό που δεν είναι καθόλου σαφές είναι ο επιχειρησιακός σχεδιασμός της νύχτας. Μια υπόθεση που θα μπορούσε να κλείσει με αθόρυβη συλλογή ευρημάτων και αδιάκοπη φρούρηση, άφησε πίσω της ένα πέλαγος αποριών. Στο τέλος της ημέρας, η ειδησεογραφία μετρά όπλα και κατασχέσεις. Η κοινωνία μετρά σιωπές και παραλείψεις. Το πρώτο είναι δουλειά της Υπηρεσίας Εγκληματολογικών Ερευνών και το δεύτερο δουλειά της φυσικής και πολιτικής ηγεσίας.
Η ειρωνεία, αν υπάρχει, περιορίζεται στο αυτονόητο. Όταν ψάχνεις όπλα σε χωράφι, δεν αρκεί να βάλεις το περιπολικό να κάνει τον σκιάχτρο, όπως αυτά που χρησιμοποιούν οι γεωργοί για να διώχνουν τα πουλιά. Θέλει σχέδιο, ανθρώπους, μέσα και γρήγορα αντανακλαστικά. Διαφορετικά βρίσκεις επτά πιστόλια και δεν ξέρεις αν υπήρχαν 107.
You Might Also Like
                Κατερίνα Γρέγου: Τα μουσεία δεν γίνονται με κοπανιστό αέρα
Oct 27
                «Λείπει η παιδοκεντρική ματιά»… Η Δέσπω Μιχαηλίδου στη CT για όσα έγιναν και τις δυσκολίες επί θητείας της
Oct 28
«Ισότητα» με φόρεμα… Μήπως να βάλουμε και γόβες να αναβοσβήνουν;
Oct 31
                Ποια ήταν η «Αγία Αθανασία» του Αιγάλεω, η βοσκοπούλα που έβλεπε οράματα με την Παναγία
Nov 1
                Η Παραβολή του πλούσιου και του φτωχού Λάζάρου (Λουκά 16,19-31)
Nov 2