Αβεβαιότητα για τη βιωσιμότητα του GSI σε περίπτωση που το κόστος του έχει αυξηθεί σε σχέση με το 2016 όταν και έλαβε την έγκριση της Κομισιόν για χορηγία, εξέφρασε ο Πρόεδρος της ΡΑΕΚ, κατά την εξέταση του προϋπολογισμού της Αρχής από την Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής.
«Τα έργα που εντάσσονται στον ευρωπαϊκό κατάλογο Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος λαμβάνουν κοινοτική χορηγία ακριβώς επειδή δεν είναι βιώσιμα από μόνα τους κατά το αρχικό στάδιο. Μετά τη χορηγία, το συγκεκριμένο έργο, υπολογιζόμενο στα €1,9 δισεκατομμύρια, θεωρείται βιώσιμο. Ωστόσο, εάν το κόστος αυξηθεί, δεν είναι βέβαιο ότι η βιωσιμότητα θα διατηρηθεί».
Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Πολύβιος Λεμονάρης, η αύξηση του κόστους είναι κάτι περισσότερο από πιθανή.
Το ύψος του κόστους των υποσταθμών σε Κρήτη και Κύπρο, παραμένει ανοιχτό ενώ οι βυθομετρήσεις που απέτρεψε η Τουρκία ίσως αναδείξουν την ανάγκη κατασκευής πρόσθετου καλωδίου από αυτό που υπολογίστηκε, αρχικά.
«Ο ΑΔΜΗΕ δεν έχει γνωστοποιήσει οποιαδήποτε αλλαγή στον στόχο ολοκλήρωσης του έργου μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2029. Σύμφωνα με ενημέρωση της 19ης Σεπτεμβρίου, έχουν ήδη κατασκευαστεί 200 χλμ. καλωδίου και άλλα 81 χλμ. βρίσκονται στη διαδικασία κατασκευής, ενώ προχωρεί και η παραγωγή καλωδίων μεγάλου βάθους. Αναμένουμε νέα έκθεση προόδου».
Πολύβιος Λεμονάρης – Πρόεδρος ΡΑΕΚ
Στο συμπέρασμα ότι οι δηλώσεις περί επικαιροποίησης των οικονομοτεχνικών παραμέτρων του GSI μάλλον στις ελληνικές καλένδες παρέπεμπαν το έργο οδηγούν οι αναφορές του Ευρωπαίου Επιτρόπου Ενέργειας ότι το έργο δε χρειάζεται νέα ανάλυση κόστους-οφέλους.
Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του Ευρωβουλευτή του ΔΗΣΥ, Μιχάλη Χατζηπαντέλα, σημειώνει ότι εφόσον το έργο περιλαμβάνεται στον κατάλογο των έργων κοινού ενδιαφέροντος αυτό σημαίνει ότι έχει ήδη αξιολογηθεί θετικά.
«Όταν ένα έργο κοινής σημασίας έχει λάβει επιχορήγηση για έργα στο πλαίσιο του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη», αυτό σημαίνει ότι η ανάλυση κόστους-οφέλους του παρέχει αποδείξεις για σημαντικές θετικές εξωτερικές επιδράσεις, όπως η ασφάλεια του εφοδιασμού και η αλληλεγγύη».
Ελλάδα και Κύπρος δεν έχουν μέχρι στιγμής προχωρήσει στην προκήρυξη διαγωνισμού για εξεύρεση του οίκου που θα κάνει τη νέα αξιολόγηση.
Πηγή: alphanews
Αβεβαιότητα για το GSI: Ο Πρόεδρος της ΡΑΕΚ προειδοποιεί για αύξηση κόστους
Υπάρχει αβεβαιότητα σχετικά με τη βιωσιμότητα του έργου GSI (Greece-Italy Interconnector) σε περίπτωση που το κόστος του έχει αυξηθεί σε σχέση με το 2016, όταν και έλαβε έγκριση για κοινοτική χορηγία. Ο Πρόεδρος της ΡΑΕΚ (Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας Κύπρου) προειδοποίησε ότι η αύξηση του κόστους, λόγω της μη διενέργειας βυθομετρήσεων στην περιοχή λόγω της Τουρκίας, θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα του έργου. Παρά τις διαβεβαιώσεις του ΑΔΜΗΕ (Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφορικής Ενέργειας και Δικτύων Ηλεκτρισμού) ότι το έργο παραμένει εντός χρονοδιαγράμματος, η ΡΑΕΚ επισημαίνει ότι δεν έχει υπάρξει επίσημη ενημέρωση για πιθανή αναθεώρηση των οικονομικών παραμέτρων. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει τονίσει ότι το έργο έχει ήδη αξιολογηθεί θετικά και δεν απαιτείται νέα ανάλυση κόστους-οφέλους.
You Might Also Like
ΡΑΕΚ στη Βουλή: Αβέβαιη η βιωσιμότητα του GSI αν αυξηθεί το κόστος
Νέο καμπανάκι από ΡΑΕΚ: Αβέβαιη η βιωσιμότητα του GSI αν αυξηθεί το κόστος
Dec 5
ΡΑΕΚ: Αβέβαιη η βιωσιμότητα του GSI αν αυξηθεί το κόστος
Dec 5
ΡΑΕΚ: Αβέβαιη η βιωσιμότητα του GSI αν αυξηθεί το κόστος
Dec 5
Σε κρίσιμο σταυροδρόμι ο GSI: Φόβοι για εκτόξευση κόστους και νέα εμπόδια
Dec 5