Sigma Live

Έρευνα της Deloitte αποκαλύπτει τις τάσεις και προκλήσεις των γιορτινών αγορών

Published December 2, 2025
Έρευνα της Deloitte αποκαλύπτει τις τάσεις και προκλήσεις των γιορτινών αγορών

Η 40ή ετήσια έρευνα «Holiday Retail Survey» της Deloitte αποκαλύπτει σημαντικές τάσεις και προκλήσεις στις γιορτινές αγορές. Οι καταναλωτές, αντιμετωπίζοντας οικονομική αβεβαιότητα, στρέφονται στην αναζήτηση προσφορών, στην ευκολία των ψηφιακών αγορών και σε εμπειρίες. Η έρευνα δείχνει ότι το 77% των καταναλωτών αναμένουν αυξημένες τιμές στα εορταστικά είδη, ενώ το 57% προβλέπει ύφεση, γεγονός που οδηγεί σε μείωση των δαπανών κατά 10% σε σχέση με πέρυσι. Ο μέσος προϋπολογισμός για τις γιορτινές αγορές υπολογίζεται στα €1.380. Η έρευνα αναδεικνύει την αυξανόμενη σημασία της τεχνητής νοημοσύνης (AI) στο ταξίδι αγορών. Οι νεότερες γενιές, ιδιαίτερα η Gen Z, χρησιμοποιούν πλατφόρμες AI για να βρουν έμπνευση, να συγκρίνουν τιμές και να δημιουργήσουν λίστες αγορών. Το 26% των ερωτηθέντων εμπιστεύονται το AI όλο και περισσότερο, ενώ το 33% σχεδιάζει να το χρησιμοποιήσει στις αγορές του, ποσοστό διπλάσιο σε σχέση με το 2024. Οι λιανοπωλητές που θα αξιοποιήσουν τις δυνατότητες του AI για να προσφέρουν εξατομικευμένες προτάσεις και μια απρόσκοπτη εμπειρία αγορών θα έχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η έρευνα επισημαίνει επίσης ότι οι καταναλωτές παραμένουν προσανατολισμένοι στην αξία, αναζητώντας προσφορές και εκπτώσεις. Ωστόσο, η ποιότητα, η εμπιστοσύνη και οι ουσιαστικές εμπειρίες παραμένουν σημαντικοί παράγοντες στις αποφάσεις αγορών τους. Οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να αναζητήσουν προσφορές και να χρησιμοποιήσουν ψηφιακά εργαλεία για να εξοικονομήσουν χρήματα. Συνολικά, η έρευνα της Deloitte παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για τις καταναλωτικές τάσεις και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι λιανοπωλητές κατά την εορταστική περίοδο. Η κατανόηση αυτών των τάσεων είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία των επιχειρήσεων και την ικανοποίηση των πελατών.