Η ραγδαία αύξηση των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου, από ανήλικους χρήστες ηλεκτρικών ποδηλάτων και σκούτερ μέχρι νεαρούς ντελιβεράδες, έχει μεταβάλει δραματικά το τοπίο της οδικής ασφάλειας στις κυπριακές πόλεις. Εκπρόσωπος της Τροχαίας Αρχηγείου δήλωσε στον «Π» ότι το φαινόμενο δεν είναι μόνο κυπριακό αλλά παγκόσμιο, με τις συσκευές προσωπικής κινητικότητας (ΣΠΚ) να πολλαπλασιάζονται και να εκθέτουν τους χρήστες τους σε αυξημένους κινδύνους.
Η αύξηση των ΣΠΚ τα τελευταία χρόνια στις ευρωπαϊκές χώρες οφείλεται, είπε, στην άνεση που προσφέρουν, ενώ κινούνται πιο γρήγορα κι από τα μέσα μαζικής μεταφοράς σε μικρές αποστάσεις αλλά και στην αποδοτικότητα κόστους. Για αυτό και η περαιτέρω αναμενόμενη αύξηση των ΣΠΚ, ενδεχομένως και των ποδηλάτων, καθιστά αναγκαία τη λήψη ειδικών μέτρων για βελτίωση της προστασίας των χρηστών τους. Η Αστυνομία, που βρίσκεται καθημερινά στον δρόμο, είναι μάρτυρας των συνεπειών της νέας πραγματικότητας, καθώς και του γεγονότος ότι πολλοί χρήστες ΣΠΚ εξακολουθούν να κινούνται σε μη επιτρεπόμενους χώρους.
Ζητείται αυστηροποίηση πλαισίου
Όσον αφορά τους ντελιβεράδες, ο εκπρόσωπος της Αστυνομίας επισημαίνει ότι τα ατυχήματα χαρακτηρίζονται συχνά από σοβαρούς ή θανατηφόρους τραυματισμούς, ενώ η κόπωση και οι πολλές ώρες εργασίας αποτελούν επιβαρυντικούς παράγοντες. Όπως ανέφερε, υπάρχει ανάγκη λήψης μέτρων «που αποσκοπούν στην καλύτερη δυνατή εφαρμογή της νομοθεσίας και κατά συνέπεια στην προστασία των χρηστών των ΣΠΚ».
Για αυτόν τον λόγο η Τροχαία απευθύνθηκε προς τη Γενική Διεύθυνση του Υπουργείου Μεταφορών, ζητώντας την αυστηροποίηση του νομοθετικού πλαισίου. «Διατυπώσαμε ότι στην περίπτωση που κάποιος χρησιμοποιεί ΣΠΚ σε μη επιτρεπόμενο χώρο διακίνησης θα πρέπει το όχημα να κατακρατείται από τις αρμόδιες Αρχές», ανέφερε ο εκπρόσωπος της Τροχαίας. Υπογράμμισε δε ότι το φαινόμενο αυτό είναι έντονο σε όλες τις πόλεις και έχει προσλάβει ανησυχητικές διαστάσεις, δεδομένου ότι οι χρήστες των εν λόγω συσκευών, ως ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου, εκτίθενται συνεχώς σε κινδύνους στο οδικό δίκτυο, αφού διακινούνται παρανόμως σε δρόμους όπου το ανώτατο όριο ταχύτητας υπερβαίνει τα 30 χλμ/ώρα.
Πού απαγορεύεται
Δεν εμπεδώθηκε, όπως είπε, το γεγονός ότι η χρήση ΣΠΚ επιτρέπεται µόνο σε οποιονδήποτε δρόµο βρίσκεται αναρτηµένο σήµα τροχαίας, το οποίο καθορίζει τη µέγιστη επιτρεπόµενη ταχύτητα στα 30 χιλιόµετρα ανά ώρα, ή και σε οποιονδήποτε ποδηλατόδροµο, ποδηλατολωρίδα ή σε χώρο που αποτελεί προέκταση ποδηλατόδροµου, ο οποίος προορίζεται να παρέχει τη δυνατότητα κοινής χρήσης του από ποδηλάτες και πεζούς και ο οποίος φέρει ειδικό προς τούτο σήµα τροχαίας. Επίσης, δεν κατανοήθηκε ότι απαγορεύεται η χρήση ΣΠΚ σε οποιαδήποτε πλατεία ή σε οποιονδήποτε πεζόδροµο, µε εξαίρεση τους χώρους που καθορίζονται ως επιτρεπόµενοι χώροι διακίνησης, δυνάµει απόφασης του οικείου δήµου ή κοινότητας.
«Έκρηξη» ευάλωτων οδηγών στο οδικό δίκτυο - Μικροκινητικότητα και ντελιβεράδες αλλάζουν τα δεδομένα στους δρόμους
Η αύξηση των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου, όπως οι χρήστες ηλεκτρικών ποδηλάτων και σκούτερ, καθώς και οι ντελιβεράδες, έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα στην οδική ασφάλεια στην Κύπρο. Η Τροχαία Αρχηγείου αναγνωρίζει ότι το φαινόμενο είναι παγκόσμιο και οφείλεται στην άνεση, την ταχύτητα και την οικονομία που προσφέρουν οι συσκευές προσωπικής κινητικότητας (ΣΠΚ). Ωστόσο, η αύξηση αυτή συνεπάγεται και αυξημένους κινδύνους για τους χρήστες τους. Η Αστυνομία παρατηρεί ότι πολλοί χρήστες ΣΠΚ κινούνται σε μη επιτρεπόμενους χώρους, ενώ οι ντελιβεράδες αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο ατυχημάτων λόγω της κόπωσης και των πολλών ωρών εργασίας. Για αυτόν τον λόγο, η Τροχαία έχει ζητήσει από το Υπουργείο Μεταφορών την αυστηροποίηση του νομοθετικού πλαισίου, προτείνοντας την κατάσχεση των ΣΠΚ που χρησιμοποιούνται σε μη επιτρεπόμενους χώρους. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, η χρήση ΣΠΚ επιτρέπεται μόνο σε δρόμους με όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα ή σε ποδηλατόδρομους και ποδηλατολωρίδες. Απαγορεύεται η χρήση τους σε πλατείες και πεζόδρομους, εκτός από τους χώρους που καθορίζονται από τους δήμους ή τις κοινότητες. Ωστόσο, πολλοί χρήστες δεν έχουν κατανοήσει ή δεν συμμορφώνονται με αυτούς τους κανόνες. Η Τροχαία επισημαίνει ότι η μη τήρηση των κανόνων κυκλοφορίας από τους χρήστες ΣΠΚ θέτει σε κίνδυνο τη ζωή τους, καθώς εκτίθενται σε δρόμους με υψηλότερη ταχύτητα. Η αυστηροποίηση του πλαισίου και η καλύτερη εφαρμογή της νομοθεσίας θεωρούνται απαραίτητες για την προστασία των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου και τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στις κυπριακές πόλεις.
You Might Also Like
Συνέδριο ΠΕΟ: Απαιτούνται μέτρα για τις συλλογικές συμβάσεις – «Με τους αγώνες του σήμερα, οικοδομούμε το μέλλον
Dec 4
ΠΕΟ: Μέτρα αντιμετώπισης πολιτικών «που δυναμιτίζουν» τα εργασιακά
Dec 4
Όταν γυναίκες εκφοβίζουν γυναίκες, στον χώρο εργασίας!
Dec 14
Ο Άης Γιώρκης της κατεχόμενης Άσσιας
Dec 14
Σιζόπουλος: Η ΕΔΕΚ θα υπερψηφίσει τον κρατικό προϋπολογισμό
Dec 15